Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1551 ggr
Swadika
0

Små tennisbollar

Finns det någon sida som har små tennisbollar, Theo älskar att jaga efter bollarna, men de vi har är lite för stora och jag hittade inga på varken arken, djurmagazinet eller grizzly(djuraffärerna som finns här), det ska alltså vara tennisbollar och inga andra bollar :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Elverpige
0

På Arkens hemsida finns det Trixie tennisbollar som är 6cm i diameter, men det kanske fortfarande blir för stort? :)

Swadika
0

Hmm, kanske det är nog på gränsen. Jag får se om de har den inne i affären och testa, den var ju inte speciellt dyr så det går ju alltid att testa :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

russin
1

Kong Air Squeaker bollarna är dom allra bästa och min minsta hunds favoriter. Lagom studs, pip (inte så högt) och hållbara🙂 Finns som 4 cm och 6 cm i diameter (finns större med). Grizzly Zoo säljer dom, men finns äve3n på nätet.

XS är 4 cm och X är 6 cm http://animail.se/kong-air-squeaker-tennsboll-xs-3-pack.html

Pipen dör rätt snabbt om man har en "pillig" hund, men är i övrigt hållbara.

Swadika
0

Haha tyvärr kommer det inte in några pipleksaker här hemma, min mammas hus hennes regler, haha :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

russin
0

Peta bort pipen då - enkelt 😃

Swadika
0

Haha, är de hårda eller mjuka? :) Eller något mitt emellan .)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

idipidi
0

Kong Air Squeaker säger jag också! Det krävs att man trycker rätt hårt för att de ska pipa. Min (visserligen lilla) mellanpudel, 6 mån gammal, har aldrig lyckats men hon älskar dem ändå.

russin
0

#6 - dom känns precis som en tennisboll🙂 Min ena hund älskar dom och hon sprungit några gånger efter den, så lägger hon sig på rygg och bollar med den - och trycker ihop med med tänderna om och om igen så den väser lite  (hon dödar pipen direkt)😃

Trollhund
0

#8 Ja, det är vällenda nackdelen (eller fördelen? ;) med dem, pipan dör fort :)

russin
0

#9 jo för oss är det lite trist, då jag ofta använder dom som avledning i t ex skogen om det behövs - fast jag har större modell (typ storlek tennisboll) som den andra hunden har och den dör inte pipen på lika lätt. Mina hundar ligger sällan om piper bara för att, utan det är mest jag som piper till för att få uppmärksamhet innan jag kastar eller belönar🙂 Kan säga vi har lite åtgång på dom här, då den lilla gärna skalar dom efter en tid…

Hiro
0

Jag tror det finns 6-pack små på Dollar Store xD

Swadika
0

Ja jag fick det tipset också :D Jag får helt enkelt åka dit :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

russin
0

Undras om inte Dollarstore har typ samma som Gekås i Ullared har - en kompis va snäll och köpte ett sexpack små bollar till min Mini. Bollarna duger, men är stenhårda och utan studs - men bättre än inget🙂 spricker dock väldigt lätt och delar sig då och blir förstörda pga det.