Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 709 ggr
Trollhund
0

Valplängtan

Hörrni, nu överlever jag snart inte längre. Idag är det exakt 2 veckor tills vår lilla kille flyttar in och jag förgås av hundlängtan! Inte nog med det så är jag otroligt rastlös men verkligen allt är förberett. Hundsaker är inhandlade, även detsom vi glömde både en och två gånger ( hej fästingplockare!). Lägenheten är valpsäkrad och städad. Hundböckerna är utlästa. Jag har till och med sytt några hundleksaker och en mysfilt x) ( Som säkert lgår sönder på ett nafs, men det var jag medveten om från början :)) Så hur fördrev ni sista tiden? Förövrigt ska vi hälsa på honom på fredag, sista gången innan han följer med hem! Och ja, vi ska ner till kina föräldrar en vecka, förhoppningsvis hjälper det till att fördriva tiden men är ju rastlös nuuuu!

htt
0

De sista två veckorna fördrev jag genom en massa jobb och all fokus på vår första hund. Men åh det var en hemsk väntan!

meerschweinchen
0

Förstår dig. Ska också hämta en valp, om 16 dagar och jag förstår inte hur jag ska stå ut! Det enda jag tänker på är valpen. Men som tur jobbar jag just nu så har ju något att göra ;)

Mvh Sabine

Trollhund
0

Jag jobbar så extremt lite just nu så det är tyvärr ingen tröst :P Vad har du för hundar #1 och vad är det för ras du väntar på#2?

[Lillmatten]
0

Samma längtan här… om tre veckor får vi hämta hem våran valp, en gul jaktlabbe!! :D men jag har också lite tidsfördriv för jag jobbar också ;) Men kan inte låta bli att tänka på den hela tiden!😃

Trollhund
0

Roligt att vi är så många som väntar valp i sommr, önskar er all lycka! Ni får jätte gärna dela bilder! Valpar är söta i alla raser :D Övar tålamodet på sambostackarn som är lite nojjig, haha :) Han är bra med djur och har också läst på av allt jag stuckit till hnm men han är lite dålig på att lita på sig själv och är rädd att valpen ska äta upp alla hans saker. Det märks i sådana här stunder att han varit ett ensambarn :) Själv tar jag det lugnt, är inte den som stressar upp mig och oroar mig, det löser sig! Sen brukar jag ha lätt för att läsa djur och hantera situationer som uppstår :)

htt
0

Jag känner nu att jag inte hade kunnat läsa på för mycket innan jag skaffade min valp, så läs läs läs allt du kommer över! Och kasnke skriv en lista på regler osv? Jag trodde jag var förberedd när han kom men ändå stod jag som ett frågetecken :) 

#3- har en blandras (finsk lapphund/bc/kelpie) på 6 år samt en liten dansk/svensk gårdshund på 8 veckor :)

[Lillmatten]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild från när vi var och kollade på valparna :D

Trollhund
0

#6 N lista är ett bra tips, tror sambon skulle känna sig tryggare med det också. Vi har ju pratat igenom "husreglerna" mycket men aldrig skrivit upp på papper, det gör ju faktiskt skillnad! Själv läser jag massor, har dessutom följt hundbloggar i flera år och både rastat och hundvaktat så ofta jag kunnat för att öva, öva, öva inför dagen det blev egen hund. Har velat ha hund i princip hela livet, snart är längtan som passerat flera decennier över :P Hif är så värdefullt för att dela tankar och få tips, ni är så fina som delar med er :)

Trollhund
1

#7 Aw! Så fina! De är väldigt lika bår staffevalp i det här skedet faktiskt :P Deras öron hänger ju också tills de blir lite äldre och musklerna kommer ju ännu senare :)

meerschweinchen
0

#3 En sheltie :)

Mvh Sabine