Vad gör man med lösspringande hundar??
Min grannes golden hanne terroriserar mig!! Håller på att bli tokig på den lilla fettklumpen som bara stirrar fåraktigt på mig när jag skriker åt honom att gå hem. Har varit på grannarna flera gånger men det hjälper inte. Jag vågar inte ha min hund fastsatt ute på dagarna eftersom jag vet att om min hund skulle bita så skulle jag ändå vara skyldig….

Då får du säga till grannarna en gång till och ordentligt denna gång för så ska det absolut inte vara.Du måste ju kunna ha din hund ute på din tomt .Tala om för grannarna att du vill ha din hund ute men är rädd för att det ska hända nåt .Låter urdumt att ha sin hund lös och låta den springa på andras tomter…och hur den vill…

Ja, problemet är att jag sagt till flera gånger redan… Funderar på att polisanmäla dom….. Spelar ingen roll hur snäll deras hund är så vill jag inte ha mina barn ute och den kommer kutandes. Vet att min byracka skyddar ungarna med sitt liv och låter inte en annan hund komma fram till barnvagnen utan hon hugger hellre….
Säg åt grannarna att skaffa katt istället, så behöver de inte hålla koll. -_-
Nej men det är ju inte lätt när de inte lyssnar, så jag tycker som du, polisanmäl om de inte gör nåt. Eller testa att säga att din hund är aggressiv.. Eller har skabb eller annat som kan smitta om deras hund kommer nära. Kan ju hjälpa om du har tur. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

He he…Man kanske ska köra en skabbhistoria… Känner redan hur hornen växer…
Jo det är såna saker som brukar funka bäst.. Då lär de undvika att hunden springer till din. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ohhh Alex vad du är fyndig ;) Jag tycker att den hundens ägare ska ta sitt ansvar och se till att hunden stannar där den ska vara. Och har inte det hjälp så har jag ringt antingen hyresvärden eller polisen..
Det är bara till att anmäla om de vägrar lyssna på dig!

Har snackat med en kompis idag (som är polis). Han rekomenderade också att jag anmälde det…men det krävs en del anmälningar för att det ska hända nåt. 
Ge dig inte, varje gång du ser hunden lös…ring. Tillslut måste dom ju göra något!!!
SÅ GE DIG INTE!!!! Lycka till =)

Blir ju så illa tvungen… Eller så tar jag min första idé och sätter en liten strömtråd vid stolpen till trappan… Eftersom att det är en hane så går han ju gärna och pinkar runt bron….Jätteskoj…
Den var bra…testa *ASG*

Kan bli lite problem om det ska avlas på honom bara…*S*… Nä fy… Alltså hunden är skitfin och jag har en liten svaghet för goldisar,,,synd att han har så taskiga ägare…
Ja det är just det som är så dumt, man måste ju anmäla ihjäl sig innan det händer något
, testa med att kasta en hink vatten över honom, eller ta en tom cola burk och lägg i lite sten så det låter ordentligt och kasta den i närheten av honom….
Den idén var bra Lena, kasta burken i backen bakom honom och vråla….gå hem!

Jo alltså jag har ju jagat honom ordentligt…men han har hjärna som en jordnöt…. Jag "bufflar upp mig" ordentligt och är stor och skränig och verkligen hotfull men han verkar inte fatta. Joggar iväg lite lätt ett par meter och kommer tillbaka så snart jag vänder ryggen till. Hade snarare trott att han skulle gå på mej men han verkar inte förstå riktigt…Stackars krake… Jag får nog bussa katten på honom…
… Antagligen ännu bättre om han inte ser dig innan också? 
Ska jag komma över med mina ninjaråttor? Dom börjar bli hungriga.. 
Jovisst är det synd om honom, men just det där med burken blir ju en plötslig händelse som låter illa, så det kanske kan få honom att vakna, likaså vattnet, det skadar honom ju inte :-))

Hrm…Jag kunde inte låta bli utan jag skickade helt sonika min hund på honom… Han fick en jäkla fart efter att hon nypt till honom…
Jamen det är ju det bästa med en tik på det viset, hoppas han håller sig undan nu då….

Ja jag håller tummarna… Tänkte det är lika bra att försöka när ungar och katt är inne annars hade det varit allvar från hennes sida…. Men hon är ju lite knäpp också.. Hon nöjer sig med att andra hundar, katter och div vilda djur går över på andra sidan tomtgränsen…då slutar hon jaga dom..*s*
Hoppas verkligen det funkar, så du slipper honom nu. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
varför stå ut med en sådan sak.. ring polisen
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#24 Jo jag har gjort det…