Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 6854 ggr
LinaK
6

SÖKES/FINNES: Promenad-hundkompisar

I denna tråd tänkte vi att man kan skriva upp sig om man är intresserad av att träffa likasinnade hundmänniskor och deras hundar. Man får fylla i ett litet formulär som vi sedan lägger in under passande län här under.

Då det förekommer väldigt många trådar där folk söker hundvänner här på sajten så kommer vi hänvisa till denna tråd.

Vill man vara med i listan så skickar man formuläret via PM till mig (LinaK) eller skriver här i tråden att man vill vara med. Jag eller någon av medarbetarna kommer sedan lägga in annonsen här i tråden under vilket län som medlemmen bor i.

**Formulär:

Användarnamn:** Som sagt så skriver du ditt användarnamn här
Ort/län: Skriv vilken ort du söker hundkompisar på och eventuellt område i staden/orten. Länet skriver du för att vi ska veta var vi ska lägga annonsen
Info om min hund: Tillexempel om din hund leker bäst med mindre eller större hundar, eller om hunden har några andra problem eller några bra egenskaper hos din hund kanske.
Övrig info: Kanske söker man enbart träningssällskap, eller bara promenadsällskap utan att hundarna får busa. Sådan info skrivs här.
Hur jag vill bli kontaktad: Vill du bli kontaktad via PM här på iFokus eller via en mailadress? Telefonnummer skriver vi inte ut här.

Skåne län

Användarnamn: Bolten
Ort/län: malmö eller i närheten av malmö.
Info om min hund: Har en dalmatiner/schäfer/rottis hane på 2,5 år som leker med allt och alla. Har även en dobermann grabb på 11 månader som går bra med alla men inte bör leka löst med hanar.

Övrig info: Letar främst efter promenad och träningssällskap och inte hundbus.
Hur jag vill bli kontaktad: PM för snabbast svar.

Blekinge län

Användarnamn: Tregly
Ort/län: Olofström
Info om min hund: Lovis heter hon och är en liten blandis (shih tzu/coton). Hon är snäll men framåt. Är ganska dominant för sin ålder (7 månader) och möter hon en hund hon känner att hon kan sätta sig över så gör hon det genom att jucka, inget mer. Hon är trevlig men energisk. Vill att hon ska umgås med andra hundar och sluta försöka dominera. Hon älskar att busa och fungerar bra med de hundar hon träffat. Inga tecken på aggressivitet, hon är en väldigt positiv och glad hund!
Övrig info: Vill ha både träningskompis och promenadkompis samt lekkompis.
Hur jag vill bli kontaktad: Via PM är enklast, annars kan man mejla mig: evelina.olsson95@gmail.com 

Hallands län

Användarnamn: lisa90
Ort/län: Halmstad
Info om min hund: Har en ettårig cavalierhane som funkar med de allra flesta hundar. Kan vara lite osäker precis i början, men går vi en liten sväng (typ 5min) utan att han behöver hälsa så är det inga problem sen. Han är en riktig tonårig av och till och när han leker med vissa tikar rider han gärna på dem, så har du en tik som har svårt att säga ifrån går vi gärna koppelpromenad alt. tränar ihop utan att hundarna behöver busa.
Övrig info: Vi är öppna för både promenad, bus och träningssällskap :) Träningssällskap vore kul, vi kör rallydnad och hoppas kunna gå en agilitykurs till hösten. Fast just nu blir det mkt vardagslydnad. Gärna också promenadsällskap och bus i rastgård, min slyngel kan tyvärr inte vara lös hursomhelst med en hundkompis. Då är hundkompisen mkt roligare än jag ;)
Hur jag vill bli kontaktad: PM på ifokus 

Kronobergs län

Kalmar län

Västra Götalands län

Användarnamn: Wezza
Ort/län: Landvetter (Göteborg)
Info om min hund: Smiley är en liten Schäfer (10% Husky) på 2 vintrar. Hon är världens snällaste vovve, dock skällig innan hon fått hälsa på hunden/personen, så efter 5-15 minuter e hon tyst :) Hon leker som bäst med hundar i hennes egen storlek, men funkar även med mindre, funkar även bra med stora snälla hundar. Helt enkelt en gullig tuff liten mes ;)
Övrig info: Vi är redan med i en grupp å så men det skadar ju aldrig att träffa flera :) Vi söker framförallt kompisar som Smiley kan leka, å hitta på saker med.
Hur jag vill bli kontaktad: Via PM 

Användarnamn: FaileD
Ort/län:  Landvetter, Göteborg 
Info om min hund: Schipperke tik 10 år i sommar. Gillar mellan till små hundar bäst.
Hur jag vill bli kontaktad: via PM eller mail: Zia8910@gmail.com

Jönköpings län

Användarnamn: CHARMEN
Ort/län: Tranås
Info om min hund: Jag har en springer spaniel kille på 5,5 månader, han har endast lekt med stora hundar innan så han kan nog vara lite hårdhänt av sig. Han är också lite osäker mot nya hundar och människor i början och kan skälla lite men det går över efter en liten stund och då är det inga problem:)
Övrig info: Jag söker både prommenad, bus och träningskompisar:)
Till hösten kommer jag troligen att flytta upp till Norrköping (himmelstalund) så det vore kul att hitta lite hundkompisar där också:)**
Hur jag vill bli kontaktad:** jag Bill bli kontaktad via pm här på iFokus. 

Gotlands län

Östergötlands län

Användarnamn: Swadika
Ort/län: Norrköping
Info om mina hundar: Jag har två hundar varav en är en 4 månaders valp. Min äldre hund (9) har lite svårt för större hudar. Min valp är en Chihuahua och den äldre en blandras mellan Bischon frisé och lhasa apso.
**Övrig info:
**Min äldre hund: Vi söker framförallt mindre hundar som promenadkompisar, eftersom min hund har svårt för större hundar. Men vi träffar gärna en stabil större hund för att träna.

Chihuahuavalpen: Vi söker hundar i alla åldrar, raser och storlekar, men gärna också andra valpar för lek och bus. Också andra chihuahuor.
Hur jag vill bli kontaktad: Via PM här på iFokus för vidare kontakt.

Användarnamn: thesapphire
Ort/län: Norrköping
Info om min hund:Min hund är en tik på 8år, st:bernad/schäfer blandning. Fortfarande en pigg hund som gillar långa promenader.
Övrig info: Söker promenadsällskap i Norrköping med omnejd. Börjar med bara promenader och efter några promenader kanske lite bus och lek.
Hur jag vill bli kontaktad: Vill bli kontaktad via PM här på iFokus.

Värmlands län

Örebro län

Användarnamn: Alexandra-S
Ort/län: Hallsberg, tre mil utanför Örebro.
Info om min hund: Gizmo fungerar med alla slags hundar. Han har fint språk och håller sig på avstånd om han känner att den andra hunden behöver det. Fungerar bra som diplomathund om någon vill träna hundmöten eller liknande.
Övrig info: Träning, promenad eller bara sällskap :)
Som jag skrev innan kan vi ställa upp på hundmöten som träning om det är någon som behöver.

Södermanlands län

Användarnamn: _annaH
Ort/län: Eskilstuna
Info om min hund: Har 2 hundar, en blandis på 5 år, är inte så busglad utan gillar mer gos, sen har jag även en chinese crested på 12v som inte bör leka med allt för stora hundar.
Övrig info: Söker helst och främst promenad sällskap men även träningssällskap åt valpen, söker inte hundbus.
Hur jag vill bli kontaktad: Via PM.

Västmanlands län

Stockholms län

Användarnamn: Reise
Ort/län: Ekerö, Färingsö eller Bromma-området
Info om min hund: Blandras (Rottweiler/Schäfer), unghund 8 månader. Leker helst med lite större hundar, men är bra med mindre hundar också - anpassar sig bra till hur andra hunden vill leka. Om andra hunden sagt ifrån, accepterar hon det. Tycker om att brottas och springa ikapp.
Övrig info: Gärna promenadkompis!
Hur jag vill bli kontaktad: Vill bli kontaktad via PM här på iFokus.

Användarnamn: sarae
Ort/län: Bromma men har inga problem med att ta mig nån annan stans (stockholm)
Info om min hund: En whippet/sheltie/pudel blandis i 7 kgs klassen född nov. 2011. Kastrerad tik som funkar med alla, men är lite rädd för väldigt stora hundar pga tidigare olyckor så något från halvstor/mellan till lite mindre hade passat bäst. Alltid glad, snäll och full med bus. Snabb som en halv whippet.
Övrig info: Söker framförallt träningskompis -gärna agility men vi vill träna det mesta. Men gå promenader ihop är även aktuellt.
Hur jag vill bli kontaktad: Kontakt via PM

Användarnamn: lol girl
Ort/län: Stockholm, Upplands Väsby
Info om min hund: Har en whippet tik på 1 år som leker med alla hundar, dock inte amstaff (stav?) eller liknande hundar då hon har tunt skinn. (jag har absolut inget emot raserna! :) )
Övrig info: Söker både promenad kompis och en kompis att busa med!
Hur jag vill bli kontaktad: PM här för snabbt svar! :)

Uppsala län

Dalarnas län

Användarnamn: Random_Sweet
Ort/län: Vansbro
Info om min hund: Jag har två hundar, Börjar med Lexie.
Lexie är en liten blandrashund på ca 11 månader, tik. När hon leker så leker hon lite väl "hårdhänt" så en större hund skulle passa bra som kompis till henne, Eller en mindre hund som inte är allt för känslig.
Sigge är även han blandras, Dock en stor kille på ca 5år. Dom förra ägarna sa att han var "hanhunselak" så det är inte säkert att han funkar med hanhundar. Han har dock fått träffat en äldre hane och det funkade bra! Sigge förstod alla signaler utan problem, Men en tik skulle nog vara bäst för han att få leka med.
Övrig info: Vi söker hundkompisar för både träning & lekstunder_.
_Hur jag vill bli kontaktad: Jag vill bli kontaktad i PM här.

Användarnamn: Gallskriket
Ort/län: Mora
Info om min hund: Omplaceringstik på ca 4 år, pitbull mix. Har aldrig lärt sig "hundetikett" och det har resulterat i en stor osäkerhet och det är något vi behöver träna på.
Övrig info: Söker först och främst någon med en lugn hund som har fullt förtroende för sin ägare och som kan hjälpa oss i vår träning. Självklart hoppas jag att det kan resultera i både träningssälskap och lek och bus i framtiden! :)
Hur jag vill bli kontaktad: Kontakta mig gärna här med ett PM eller mejla mig på Gallskriket92@hotmail.com

Gävleborgs län

Jämtlands län

Västernorrlands län

Västerbottens län

Användarnamn: Raquel.asplund
Ort/län: Nydalahöjd/mariehem, Umeå
Info om min hund: Min tik leker väldigt bra med alla hundar. Hon kan bli lite skrämd att stora starka hundar som rottis och liknande.
Övrig info: Allt möjligt duger. Helst lekkompis eller träningskompis. Jag och en vän tränar mycket sök och spår under sommaren och det skulle vara roligare med flera personer.
Hur jag vill bli kontaktad: Här via iFokus helst =) 

Norrbottens län

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
Pennybus
0

Användarnamn: Pennybus Ort/län: Göteborg & Kungsbacka, Västra Götaland/Halland Info om min hund: Opsis skäller på andra hundar, men går man bara med de först och sedan släpper de brukar de gå bra. Penny är liiite skygg men fixar hundar super och älskar att leka. Övrig info: Jag söker både promenadsällskap och träningskompis om så önskas, jag tränar allt i princip. Hur jag vill bli kontaktad: PM här på HiF

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

kodex
0

Användarnamn: kodex
Ort/län: Kristianstad
Info om min hund: Jag har två kooikerhondjes på 6 år och 8 månader (maj 2013). Inga konstigheter mer än att den äldre inte vill ha med andra hundar direkt att göra. Söker därför en hund som inte är en "mobbare" utan en som kan respektera hundar som vill vara ifred. Den lilla älskar allt och alla, men det skall noteras att hon snart är mitt i könsmognaden!

Övrig info: Letar främst promenadkompisar att gå längre promenader med, gärna hundarna lösa :) Kanske åka iväg för att spåra eller liknande. Jag själv har ingen bil eller körkort dock. Tränar också gärna ihop, men då ska det vara på mer seriös nivå. Jag bor centralt i Kristianstad och letar gärna någon annan som också gör det, vill inte behöva ta så mycket buss och sånt. Spontanpromenader är nästan roligast och då blir det klumpigt om vi bor långt isär :)
Hur jag vill bli kontaktad: PM eller mejl melin.ingrid@hotmail.com

kajsai
0

användarnamn : kajsai ( jag är 14 år )

ort/län : Smålandsstenar jönköpingslän

info om min hund : jag har en ett årig shih tzu, Lhasa apso och papillon. det går inte att ha henne lös för hon är nyfiken och springer iväg men samtidigt feg tar ganska långtid för henne att komma fram och hälsa på folk. hon har börjat lära sig att gå fot och tycker att det är kul att träna agility.

övrig info : letar efter någon som vill ta längre promenader och vill dela med sig av tränings tips :)

hur jag vill bli kontaktad : mejl : kajsa-isidorsson@live.se

Loveradio
0

Ni kan nog ta bort annonsen i västerbotten för användaren Raquel.asplund verkar inte finnas kvar.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Ruzicka
0

Kan man inte klistra den här tråden?

Användarnamn: Ruzicka
Ort/län: Lund/Skåne
Info om min hund: Nelson är en 7 månader gammal (född 2012-10-24) Welsh Corgi Cardigan som har lite svårt för att uppföra sig vid hundmöten. Han älskar andra hundar och är verkligen inte aggressiv, men han drar och skäller som en tok när det är en hund i närheten. Han är pigg och glad och älskar livet, men är inte särskilt försiktig med andra hundar och är rätt på. Han leker bra med stora hundar om de inte leker ovanligt hårt. Alla bästa kompisarna väger över 40 kg. 
Övrig info: Vi säger aldrig nej till nya kompisar! Vi behöver någon som kan gå koppelpromenad med oss så att Nelson kan vänja sig att gå fint bredvid andra hundar. Men lekkramrater är också mycket uppskattat. 
Hur jag vill bli kontaktad: Pm på iFokus.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tregly
0

Läste min annons nu i efterhand (jag som bor i blekinge) och kan tillägga att min hund är jättesnäll. Hon är lite dominant, men hon är snäll och väldigt lekfull. Hon vet in teirktigt hur man ska bete sig vid hundmöten (ja jag jobbar på det 😉) så därför kan hon vara skällig och dra i kopplet. Men hon vill ingen illa! :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Monstertassar
0

Användarnamn: Monstertassar
Ort/län: Kalmae
Info om min hund: Min hund är en schäfer på lite mindre än två år. Hon leker bäst med hundar från medium och upp. Hon har funkat med alla hundar hittils, men är rädd att hon ska råka trampa på en liten hund. 
Övrig info: Söker mest ett träningssällskap med någon under 20 år. Kan gå promenad med vem som helst. Även små hundar, men inget lek
Hur jag vill bli kontaktad: Mejl: Bullen98@live.com

Ratlings
0

Användarnamn: Ratlings Ort/län: Arboga, västmanland (men är ofta i örebro också) Info om min hund: Jag har två hundar. En kastrerad amstaff hane på 2 år, han verkar inte kunna hundspråk till 100% och är väldigt intensiv och på med andra hundar, när dom leker. Jag brukar säga att han går ihop med alla - men alla går inte ihop med honom. Den andra är en lekfull Bearded Collie tik på 10 månader som älskar allt och alla. Hon ska helst leka med alla nya, att bli luktad på kan vara liite läskigt då hon är mycket försiktig med nya hundar. Övrig info: Vi söker någon att träna promenad med - när vi går då går vi och leker inte. Söker också en språksäker hund som vill lära min hane lite vett, men också lekkompisar (tiken älskar att bli jagad, går ihop med alla och är underlägsen alla. Hanen kräver en lekkompis med mycket tålamod!). Hur jag vill bli kontaktad: PM på ifokus

// Lise
When nothing goes right, go left!