Springer Spaniel
Är det någon här som har erfarenhet av springer spaniel?
Jag spånar lite på nästa hundköp och funderar på om dom fäller.. Min mamma HATAR hundhår och skulle nog bli nöjd om jag lyckades hitta en hund som inte fäller så mycket haha.
Så, vet ni om springer spaniels fäller mycket utöver det på hösten/våren?
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Mina föräldrar har både engelsk och welsh springer spaniel. Jag tycker nog det är hår där året runt på golvet + den engelska har ju så långt hår på magen att han släpar in enormt mycket smuts, även om man torkar med handduk när han kommer in fastnar grus, små pinnar mm i det där långa håret.
Du ska ju ha en pappis i så fall! Fäller minimalt!
De fäller väldigt mycket typ året runt hehe
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Jag har en engelsk springer spaniel och hon fäller rejält en gång om året annars är de inte speciellt mycket faktiskt.
Tack för era svar!
Jag får förmodligen hem en ESP-hane i början av juli, omplacering. Superfin efter jaktlinjer.
Vi ska träffas nästa vecka och lära känna varann lite och sen hämtar jag honom på när jag får semester om allt känns rätt.
Känns superbra och uppfödaren är jättetrevlig 😃
Nu vill jag gärna ha hjälp med namn! En hane, sprallig och glad personlighet 🙂
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Jaså, då får man gratulera! Väntar spänt på blogginlägg eller bilder på facebook 🙂
#2 min pappis fäller massor av hår på våren och hösten, soffor och kläder blir helt vita men det kanske beror på att hon är så ung ^-^
Myrtorpets Möss och Kaniner