Vad är bra att rengöra öron med?
Min labbe (hängöron) har blivit röd i ena örat (hon kliar) jag tror det är ett bett som hon försöker klia på men hon har blivit röd och det har blivit någon form av vätska. Vad skall jag rengöra med? Jag vet hur man rengör med tussar så att ni vet. Finns det någon huskur eller skall man åka och köpa något?
Är det första gången hunden har sådana symptom hade jag åkt med den till veterinären.
Men vad kan det vara? Hon kliar inte hela tiden bara någon gång ibland och det rinner inte men det är vätska. Jag vet inte ens om det finns någon vet här längre. Det sista jag har hört var att han hade flyttat här ifrån
#3 Din veterinär kan svara på vad det kan vara, mitt råd är fortfarande att kolla upp det.
#3 Nej? men jag menade om någon kunde veta vad det var så kunde vi hjälpa henne hemma och slippa slösa över tusen kronor för att åka flera mil till en vet
#4 min vet finns kanske inte längre. Men jag skall kolla upp det om det inte ser bättre ut i morgon. Finns det en vet här har de öppet mellan typ 12 och 3.
#5 Ur djurskyddssynpunkt spelar det ingen roll hur långt det är till en veterinär, eller vad det kostar. Om man har en hund med återkommande besvär som man fått diagnosticerad ser jag sällan problem med att själv medicinera hunden och inte åka till veterinär, men eftersom ni inte vet vad felet är med hunden så bör ni få det utrett först.
#5 Som sagt det har inte hänt för och jag tror att det är ett bett som hon håller på att klia på men jag vet inte.
Vi var ute i går där det var rejält med knott och hon blev biten på flera ställen.
Om det inte blir en förbättring så självklart åket vi till en vet men om det blir bättre av sig självt. Sedan kan jag inte påstå att hon verkar bekymrad över det förutom att hon kliar (men som sagt, inte mycket men hon kliar mer än vad hon brukar göra)
Ring och fråga en vet? De kan svara på om du ska avvakta eller åka in
#8 Har de inte stängt vid denna tid?
Är ju ganska omöjligt för oss som läser att veta vad det är, vi kan ju bara gissa. Vill du vara säker på vad det är och få rätt behandling för hunden (om det behövs) så är även mitt råd att kontakta veterinär. Dom tar då odling.
Hundar visar inte alltid att dom har ont fast att det kanske gör det, min hund hade ont i sitt öra när han hade öroninflammation, men han visade det inte för mig.
Jag brukar ta en bomullspad och blöta den i ljummet vatten och sen rengöra örat, torkar sen torrt med en torr pad. Det tycker jag är bra.
Du kan ju ringa runt. Om den nära dig inte har öppet så kan du höra iaf om du behöver åka in i morgon? Det borde finnas en akut du kan ringa till?
Det skulle kunna vara Malassezia eller otit - vilket du behöver besöka en veterinär för att behandla eftersom det kräver receptbelagda preparat.
Jag skall se om det har blivit någon förändring i morgon annars skall jag ringa