Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2440 ggr
Frida&Chira
0

Trycka på kläder

Hej! Vill trycka min rasklubbs logga på ryggen till min träningsväst och undrar om någon har gjort det och skulle vilja berätta hur det går till. Har sökt efter tryckerier men hittar bara företag som trycker sina egna kläder. Och sen antar jag att man måste kontakta rasklubben för att få köpa/låna en schablon. Någon som vet :)

Tack på förhand :)

OneSound
0

Det finns ett sorts papper i bokhandlar som man kan skriva ut trycket på och sedan stryker på det. Vet ej hur de blir eller om de är exakt så som jag skrev då jag inte testat det själv.

Aut viam inveniam aut faciam

jossa5
1

Är man lite händig kan man köpa en plastficka och skära ut en schablon och trycka själv. Kan ju vara lite pilligt, då jag inte vet hur loggan ser ut. Ett alternativ är att rita upp den direkt på västen (med blyerts eller dylikt) och sedan måla i med akrylfärg (som man sedan stryker med ett papper emellan så att det kan tåla tvätt).

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lathundarna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lämnade in hos en lokal reklamfirma så broderade de texten. Designen gjorde vi tillsammans och är väldigt "bas". Lite dyrare (gav 370,-), men håller väldans länge 👍 Har ytterligare 2 västar som ska in till hösten för brodyr och kommer då troligtvis även addera tassavtryck.

Gallskriket
0

Screentryck tycker jag är ett bra resultat, kostar ju lite att köpa utrustning+ färg men är enkelt och sitter otroligt bra efter att man härdat trycket :)

Man kan även återanvända tryckramen och på lång sikt är det ju väldigt billigt, speciellt om man är fler som delar ram/färg :)

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

CelsiusT
0

Om du ska trycka din klubbs loggotype så kanske dom har någon som brukar göra det på deras kläder? Då kan det bli billigare att lämna till samma eftersom dom redan har trycket. Du kan ju prata med din rasklubb och höra hur dom brukar göra.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Sigriiid
0

#3 Snyggt!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Frida&Chira
0

Själv vågar jag inte göra, det skulle troligtvis gå åt skogen med mina "inte-så-pilliga" händer :D 

#3 riktigt snyggt, vad är det för material på din väst. Min väst är ju av matt prasseltyg, 100% polyester står det på lappen. Undra om det går att brodera på det, hmm. Var väldigt snyggt i allafall! 

#5 Jag har kontaktat rasklubben och väntar på svar! Tack för tipset!

:)