Annons:
Etikettbeteende
Läst 448 ggr
knashund
2020-08-15 02:32

Hund vägrar göra sitt ute

Hej! Jag tog över en husky för 1,5 mån sedan. Han är bara 5 månader men han förstår inte att han ska bajsa/kissa ute. Vi kan vara ute i 2 timmar och han gör inte ifrån sig. Så fort vi kommer hem så springer han ut på balkongen och gör båda det ena och det andra (aldrig inne). Innan jag tog över honom har han levt på hundgård/innegård.. hur ska jag få han att fatta att han kan göra sina behov ute? Blir galen, mina grannar börjar också reagera..

Annons:
Maleficum
2020-08-15 02:39
#1

När ni kommer hem har du testat att inte koppla loss honom och så fort han vill springa ut på balkongen går du ut med honom igen istället?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nephi
2020-08-15 02:53
#2

Gör han sina behov med koppel på överhuvudtaget eller går han bara när han är lös? Vad är det för material på balkongen, något som går att efterlikna ute? Eller barnpool med gräs på balkongen som temporär lösning för att försöka få honom att förknippa göra sina behov med gräs? Vad hade han för material i rastgården innan ni fick honom? Gå en sväng ihop med en annan trygg stabil äldre hund? Kissa revir är ju ändå en flock grej så det kanske kan hjälpa? Antar att han är kollad hos veterinär så han inte har:har haft urinvägsinfektion eller något annat som kan ställa till det på så vis. Aldrig haft problemet själv, men några av mina tankar och idéer :) Hoppas du hittar lösningen snart.


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

hemul
2020-08-15 12:24
#3

Var ute ännu längre? Nu när det är varmt och skönt kunde ni ju åka ut nånstans, ta med filt och mat för hela dagen. Perkera er på en äng nånstans. Förr eller senare måste han ju…

Orkar man ju inte hålla på med som upprepad träning, men ifall det bara är fråga om att han måste komma över nån tröskel?

knashund
2020-08-15 18:21
#4

@nephi Ja, han har gjort de i koppel. Dock bara 2-3 gånger, annars har det varit balkongen. Jag har ingen aning om hur hundgården innan såg ut, men balkongen har träpanel så det är svårt att hitta liknande ute. Det han nog aldrig gjort är att gå ute med en annan hund. Ska kolla med bekanta och prova det. Alltså, han är så busig när man är ute, det är som att han inte förstår att det går att lätta på trycket, förutom på balkongen när man kommer hem. Stänger jag balkongdörren så håller han sig tills den öppnas. Har även provat att avbryta kissandet på balkongen och ta ut honom men han gör inget ute ändå. Ska prova att gå med nån äldre hund som kanske kan visa vägen, tack för tips!

Upp till toppen
Annons: