Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1008 ggr
Dooley
2020-08-11 17:39

Vilket torrfoder rekommenderar ni?

Har en 1 års tik hemma, växer fortfarande, är en ganska stor och tung hund (61 cm mkh 43 kg). Tikar kan väga upp till 50 kg som fullvuxen. Väldigt aktiv vissa dagar (heldagar i stallet, cykelträning m.m.) annars normalaktiv hund. Tänkte beställa från zooplus, kollat på wolf of wild fodren, söker ett foder med mycket näring, hög proteinhalt och som ger hunden fin päls. Budget max 700 kr, gärna lite billogare foder med bra egenskaper sökes. Vad har ni till era hundar? Hur blir päls, hull, humör osv? Vilken typ av hund? :) Mvh. S&G

Annons:
Foxpower
2020-08-11 18:28
#1

Jag kör på Magnussons vuxen när jag kör på torrfoder. Svenskt och funkar bra; dock inte lika bra som när de går på färskfoder.

Nephi
2020-08-11 18:49
#2

Jag kör på Apetitt sensitive fish :) Tycker det har fungerat bra hittills, han är pigg och fin i pälsens, äter med god aptit. Körde på energy förut men böt efter han fick kastrat chip och efter att magen kraschade av okänd anledning. Han fungerade bra även på energy men den blev lite för kraftig tillslut.


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

flocken
2020-08-11 18:55
#3

Min förra åt sams field eller tello. Han tröttnade fort på foder. Åt Magnussons en period men kräktes slem. Bytte foder och han slutade kräkas

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lussan20
2020-08-11 19:13
#4

Vi är lite villrådiga för alla säger att när kyckling ingår så kan det utlösa allergi. Vi har kört med Granngårdens sensitive foder, men nu såg vi att det innehåller kyckling. Min hund har fått små bulor som kliar, ska till vet på torsdag. Men vilket foder ska man köpa då alla säger olika. Lamm och gris säger en del, andra utan säd, en del säger proteinrikt andra säger lite protein. Osv, jag har aldrig hört samma råd i djurbutikerna. Jag får se vad vet säger på torsdag. Mvh/WL🐶

Bjornberg
2020-08-12 08:04
#5

Mina har fått acana, Magnussons och nu Britcare lamm och ris (känslig hund). Tycker samtliga varit bra, det mest prisvärda är förmodligen magnussons, det enda dåliga är väl att hunden som fick det tröttnade och mer eller mindre slutade äta det. Hört flera stycken som varit med om det, men tycker hunden om det så är det ett bra foder för sitt pris!

kinjelooo
2020-08-12 09:33
#6

Standardt extra skulle kunna fungera. Energirikt, svenskt och prisvärt. Jag ger min standardt mild och är riktigt nöjd.

Annons:
Lord Vulcan
2020-08-12 09:44
#7

Jag ger Purina Pro Plan. Lamm eller lax. Har kräsna hundar, så detta är det enda dom äter en längre tid. Jättefina i päls och mage.

lizton
2020-08-13 00:16
#8

Acana har jag gett i flera år och det har funkat bra och ätits av den kräsna. Det finns flera sorter med olika köttslag och för hundar i alla åldrar. Ett billigare alternativ är Sipsons Premium som en hund åt i flera år. (Han var inte kräsen) Magnussons har vi haft som godisfoder i flera år.

Dooley
2020-08-13 16:05
#9

Tack alla för tips! Jag ska testa ett foder för högaktiva hundar son finns hos widforss, tror det var carrier, även testat tello premium som funkade förvånadsvärt bra trots budgetvariant, fint bajs och glad vovve. Har tello bas nu vilket är skit, hunden är glad och pigg men matte är missnöjd, ljust bajs och tråkigt foder. (Var en månad utan lön varav hunden fick nöja sig med billigare foder) Om detta foder jag ska prova nu inte funkar någon vidare ska jag absolut kolla in magnussons, hade magnusson på min rottweiler jag hade förr, innan jag bytte till priima, men nu har vi ingen frys tyvärr så kan inte ha färskfoder. Tack alla! Och om fler läser inlägget tipsa gärna! Kan vara fler som kollar in tipsen :)

Dooley
2020-08-13 16:06
#10

Kan tillägga att min hund är allt annat än känslig, stålmage, tål allt haha. Sen äter hon allt med mycket stor aptit… Så den delen gör att jag kan ge vad som helst till min lilla dam!

Upp till toppen
Annons: