Annons:
Etikettmedia
Läst 559 ggr
Herveaux
8/8/20, 1:17 PM

Pantkungen hunden Gazton

_Dalmatinern Gazton, 9, har samlat pant för 9 000 kronor
Ligger det en pantburk på marken är dalmatinern Gazton snabbt framme och tar den. Han har letat pantburkar på sina promenader med sin husse Hans Salmi under nästan hela sitt liv. När burken sedan pantas blir det ofta hundgodis för pengarna.

_https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/mot-pantburkshunden-gazton-9-ar

Vilken härlig hund. 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
hemul
8/8/20, 1:54 PM
#1

De har snott min idé! Det är sant. Jag har klurat på att det där vore väl en kul aktivitet för en kommande hund. Kan bero på att det ofta ligger rätt många flarror och burkar i en park jag ofta har vägen genom på kvällen. Har jag en kasse och det inte är nån jag känner i närheten så tar jag dem. ☺️

hemul
8/8/20, 1:57 PM
#2

Fast min jycke kommer att få lämna burken till mig så han kan plocka flera! En per promenad är för mesigt. Lite omsättning måste man ha.😂

Herveaux
8/8/20, 1:59 PM
#3

#1 Skandal! 😮 Du får jobba ihop dig med en hundinstruktör och starta pantsöks-kurser helt enkelt. 

Jättebra att du plockar upp burkar du hittar! Trist att det är lite "fult" att plocka pant ute. 🤔

#2 Haha. Sann entreprenörsanda här hör jag, härligt!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

hemul
8/9/20, 5:37 AM
#4

Kan ju berätta att jag fick ihop drygt 1000 spänn på ett år, i stort sett bara i den där parken. Passerade där kanske 3-4 ggr i veckan. Gick inte ut för att leta speciellt, utan tog bara det som låg framför fötterna på mig.

Ja, det är rätt hemskt när man ser ett gäng ha picknick på gräsmattan och sen bara resa sig och gå därifrån och lämna flaskor, burkar och alla andra förpackningar trots att det är tätt mellan papperskorgarna. Är inte så stolt över mig själv dock. Tog bara panten, inte allt annat skräp. ☺️Jo, om jag råkade ta upp en burk/flaska som det inte var pant på förpassade jag den till en papperskorg, men jag rörde inte äckelskräpet som salladsburkar, kaffemuggar, smörgåsförpackningar o.s.v.

Upp till toppen
Annons: