Annons:
Etikettbeteende
Läst 688 ggr
Humle1982
8/8/20, 10:02 AM

Vad gjorde vår hund? Skyddade dottern?

Var och hälsade på vår hunds uppfödare häromdagen. För första gången sen han hämtades för snart 1,5 år sen. Där var mamma och syster. När mamman hoppade mot vår dotter som skulle kasta en pinne började vår hund att skälla kraftigt med tandköttet framme och "mopsade" upp sig mot hans mamma. Kan han ha trott att mamman på nåt vis attackerade dottern? Annars är han väldigt "underlägsen" släpper allt till alla, även igår. Leksaker, pinnar osv. Ingen stor sak, bara nyfiken på hans reaktion. ☺️

Annons:
Changrila
8/8/20, 3:23 PM
#1

Antingen ville han skydda dottern, eller så ville han ha pinnen.

Min nu äldsta är en omplacering och hade i början mycket(!) svårt för när jag lekte med min då äldsta. Min då äldsta lekte ofta med mig genom att ha högljudd dragkamp och hon älskade att "bita" mig i armarna. När hon första gångerna gjorde det så rusade min nu äldsta fram och var skitarg, för så fick man inte göra enligt henne. Det tog ett tag för henne att förstå att vi bara lekte, sedan var allt lugnt. Hon är öht väldigt mycket sådan som vill ha koll på läget, vill att alla ska vara snälla och bete sig bra osv.

Min första hund däremot, hon kunde i rastgård komma rusande för att flyga på annan hund om annan hund fick godis. Det krävdes en del träning, framförallt krävdes det att hon lärde sig lita på att hon också fick godsaker och att hon fick behålla det någon gett henne. När hon hade bott hos mig ett litet tag så blev det helt lugnt även i sådana situationer.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Humle1982
8/10/20, 3:29 PM
#2

Tack för dina tankar. Ja det känns som att vår hund vill att alla ska vara snälla mot varann. Han hatar höga röster och om han tror att nån är arg på den andra. Vet inte var det kommer ifrån.

Upp till toppen
Annons: