Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 506 ggr
hund123
8/7/20, 4:45 PM

mat till valp? Barf?

Hej! Jag har en 6 månader gammal valp här hemma som har en del problem med sitt foder. Vi har sedan vi fick honom för 2 månader sedan misstänkt att han har någon form av foderallergi. Vi misstänker starkt att det är kyckling han är allergisk mot och har tillsammans med veterinär bestämt oss för att testa utesluta kyckling ur hans kost. Därför började vi med ett foder gjort på lamm från brit men vår lilla valp verkar avsky fodret då det krävs väldigt mycket för att få han äta det. Är det någon som vet om det finns något sätt att smaksätta fodret på? har även varit inne och kollat lite på barf men är väldigt okunnig om det. Hade någon här velat ge deras åsikter om det och hur det funkat för er?

Annons:
Herveaux
8/7/20, 4:48 PM
#1

Det finns också färdig BARF i form av olika färskfoder där det bara är att servera så man slipper laborera ihop ingredienserna själv. 
Vilka märken som är att rekommendera törs jag inte uttala mig om, men det finns många kunniga om saken här inne.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Bjornberg
8/7/20, 5:19 PM
#2

Min har någon typ av magproblem och vi tog också bort kyckling. Hon får Brit care lamm och ris och älskar det men även färskfoder från voh som är 100% lamm. Så det går ju att prova, både att blanda tillsammans med torrfodret eller att bara ge färskt. Funkar inte det heller så finns det ju många andra lammbaserade foder på marknaden. Lycka till!

Cireea
8/7/20, 5:27 PM
#3

Går det inte testa ett annat foder utan kyckling som inte är lammbaserat? Om det är så att just lammet är det som är kinkigt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Rafflan
8/7/20, 6:38 PM
#4

Lite info om spannmålsfritt, färskfoder och BARF som kan vara värt att läsa innan man går över på sådan kost till hunden

**FDA Investigation into Potential Link between Certain Diets and Canine Dilated Cardiomyopathy
**Studien gäller både spannmåsfritt foder, färskfoder och BARF
https://www.fda.gov/animal-veterinary/outbreaks-and-advisories/fda-investigation-potential-link-between-certain-diets-and-canine-dilated-cardiomyopathy

**Risker med färskfoder/BARF
**På sidan 9-15 kan du läsa om riskerna med färskfoder/BARF
https://stud.epsilon.slu.se/13908/1/Lindholm_I_Mattson_I_181116.pdf

flocken
8/7/20, 6:42 PM
#5

Min förra hund fixade inte kyckling. Han fick sams field eller tello som torrfoder. En xtremt tråkig hund att utfodra då han inte var ett dugg mat intresserad men dessa två märken år han utav, oftast

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lord Vulcan
8/8/20, 7:55 AM
#6

Min ville inte heller äta så bra, tills jag provade Purina Pro Plan, torrfoder. Nu är det de enda han äter. Finns i olika smaker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: