Annons:
Etiketthälsa
Läst 1922 ggr
keithan
2020-08-07 00:08

Analsäcksinflammation?

Hej! För någon dag sedan lade jag märke till att min hund var aningen röd i huden under anus. Jag gav mig på att tömma hans analsäckar för kanske tre-fyra veckor sedan men där fanns knappt något att tömma. Han kanar inte på rumpan eller liknande och har själv sett honom tömma dem under tiden han bajsat. Någon som har någon idé ifall detta kan bero på analsäcksinflammation? Jag har sedan tidigare talat med veterinär om att han möjligtvis har mjällkvalster då han har haft viss rodnad på armbågarna samt mjäll men tycks inte se att han har mjäll i rumpan… Utöver detta har jag haft problematik med att rengöra hans anus ordentligt. Oturligt nog har han väldigt mycket hårväxt tätt intill det området. Som ni kan se på bilden har han liksom.. ”konkelbär” som sitter kvar. Han har historik av att lägga halvdana korvar och problemet har varit där sedan dess (rodnaden undertill har inte kommit förrän nu så beror ej på det). Han var lite dålig i magen i juni men det löste sig efter en kur av Canikur Pro. Har i alla fall försökt att rengöra med både det ena och det andra men verkar aldrig riktigt försvinna helt och hållet. Å andra sidan — är detta ett vanligt problem öht? Bild finns nedan.

Annons:
keithan
2020-08-07 00:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
keithan
2020-08-07 13:13
#2

…Ingen som har någon aning eller varit med om liknande? 🤔

Upp till toppen
Annons: