Annons:
Etikettbeteende
Läst 1406 ggr
Vovve72
2020-07-03 23:41

Bitig typ hela tiden... 15 veckors valp

Man kan inte klappa utan att han gapar o nafsar, när vi går ut på promenad går det bra först men så fort vi ska hem börjar han hoppa, bita på skor, ben o koppel. Den senaste Veckan har han även börjat ”jucka” på mitt ben så fort vi närmar oss porten. Han är duktig på massor av kommandon men som sagt nafsar o biter hela tiden. När man säger nej eller piper till så blir han ännu mer bitig, gnyr o morrar. Jag har mätt att han blir extra bitig när han är trött, hungrig eller behöver uträtta behov men det är ju mer eller mindre hela tiden för allt.. är orolig.. Borde han inte visa detta på annat sätt?!

Annons:
Jojaton
2020-07-04 01:18
#1

Välkommen till livet som valpägare 😉 Valpar bits, i perioder något helt galet. Dels för att de utforskar världen med munnen, dels för att tänderna kliar. Försök avled med tuggben eller leksaker, blir det för intensivt och valpen går upp för mycket i varv så tycker jag att det är enklast att skärma av så båda parter får chans att lugna ner sig 😊 Det går över ett tag efter de tappat valptänderna och de nya tänderna är på plats - jag lovar!

Johanna - Instagram

Vovve72
2020-07-04 21:21
#2

Ja man säger det men att han går igång mer och morrar när man säger till eller vill avleda är jobbigast..

Fisherling
2020-07-04 21:51
#3

Grattis, du har en helt normal valp! Har du testat avledning genom att kasta ut en näve riktigt smått godis typ.. På valpen? Inte hårt såklart, men för vår Benji som hade svårt att bryta sina ’episoder’ så var en näve godis i huvudet tillräckligt för att han skulle komma av sig och börja söka, vilket i sin tur lugnade ner honom. Väl där kunde vi ge honom ett ben eller något annat att göra.

Vovve72
2020-07-05 02:00
#4

Haha godis i huvudet! Det ska jag testa :)

Upp till toppen
Annons: