Annons:
Etikettbeteende
Läst 967 ggr
Promenadkompis utan bus
6/6/20, 10:22 AM

HUND-kompisar sökes med omnejd

Hej Jag och min hund har haft världens otur att både hamna på en dålig grundkurs och råkat ut för hundar som kommit fram och hälsat på oss utan tillåtelse. Detta har lett till att min lilla bolognese fått problem vid hundmöten. Därför behöver jag omgående hjälp med att träna bort detta. En matte/husse med en hund med fullständigt ointresse av andra hundar på promenader sökes för att gå promenader med samt vid dessa tillfällen träna lugna hundmöten. För tillfället är det endast kortare promenader och hundmötesträning som eftersökes. Dock redo för längre (och/eller endast) promenader ihop längre fram då han hunnit bli ett år i slutet av sommaren. Vi söker promenadkompisar i centrala Hässleholm

Annons:
Jojaton
6/6/20, 7:45 PM
#1

Jag bor i Hässleholm men mina hundar är nog inte helt optimala för att träna hundmöten på - unghunden är väldigt intensiv och min äldre är inte överförtjust i främmande hundar. Jag vet inte var du har gått kurs, men brukshundsklubben har hundpromenader varje onsdag, tror det är kl 18 eller 18.30, där man går en liten promenad med korta inslag av träning i närheten av andra hundar. Annica Annell (Adseke Hundskola) ska vara GRYM på hundmöten, tror man kan boka privatlektioner för att träna just hundmöten hos henne 😊

Johanna - Instagram

SilverEmma
6/11/20, 11:43 AM
#2

Gå med i gruppen "Hundpromenader Hässleholm" på Facebook. Där kan du säkert hitta någon som vill gå med bara er. =) Bor själv i Tyringe men min hund tycker andra hundar är skitroliga så vi hade varit ett dåligt sällskap.

Upp till toppen
Annons: