Annons:
Etiketthälsa
Läst 439 ggr
Mitchika
5/30/20, 9:38 AM

Illrött, svullet fästingbett

Är det någon som varit med om det förr? Är det något som kan hända utan att vara någon fara? Jag vet inte hur eller om fästingbett på hundar kan visa några tecken på att vara infekterade eller att en sjukdom spridits över. Jag sitter och väntar på att veterinär ska ringa upp, men det är först vid tio och jag är jätteorolig. Han fick aldrig chansen att få fästingmedel än.. Han skulle fått det i början av april, men då insjuknade han i en halsinfektion som tog nästan två månader att bli av med samt noskvalster en dryg månad in. Jag fick rådet att vänta ett tag efter behandlingen med att ge honom det och dagen innan jag skulle ge honom fästingmedlet skar han upp tån och det blev kaos. Jag har försökt finkamma honom efter fästingar just på grund av det efter varje promenad, men självklart skulle jag missa en..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
5/30/20, 10:45 AM
#1

Jag är lugnad. Veterinären fick se hans bett, se på fästingen och sa att oavsett hur illa fästingbettet ser ut så är det inget symtom på att hunden fått någon sjukdom. 🥵

Det enda jag ska göra är att se till att han inte slickar på det och gör det irriterat, för då kan det bli ett infekterat sår om jag har otur. Inga större problem eftersom att den fula hunden har tratt på sig hela tiden när jag inte sitter med och övervakar honom. 

Nu ska jag försöka ta det lugnt och ha en vilodag. Jag är fortfarande spänd som en fiolsträng efter i onsdags och har svårt att sova, så jag behöver verkligen försöka hitta sätt att varva ner på. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: