Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 388 ggr
luna2020
5/25/20, 10:04 AM

Byta foder till 12 veckors valp

Hej, det  är så att vår lilla valp har varit dålig i magen nu i flera dagar. Hos den förra ägaren fick hon foder från Ica och vi var beredda på att fortsätta med det tills vi vant in henne vid ett annat. Men sen blev hon dålig i magen innan vi hunnit byta. Vi började ge henne skonkost (kyckling och ris) och fick ett foder rekommenderat från veterinären (royal canin gastrointestinal puppy), men vi misstänker att vi gav henne det fodret lite för snabbt för så fort hon blev bra i magen och vi gav henne en lite större mängd så kom diarren igen. Nu har vi även fått veta att royal canin inte är ett särskilt bra foder och planerar att ge henne färskfoder till en början för att sen  ge både färskfoder och torrfoder utan spannmål.  Nu till min fråga; kan vi vänja in henne vid färskfodret genom att ge henne en liten mängd i samband med riset och kycklingen  och sen när hon vant sig vid att äta bara färskfoder att man börjar smått med torrfodret? Ge gärna tips på bra färskfoder och torrfoder utan spannmål! vi har kollat på färskfodret mush vaisto puppy och torrfodret pure natural !

Annons:
Changrila
5/25/20, 3:35 PM
#1

Jag skulle gett färskfodret direkt utan konstigheter. Troligen går det hur bra som helst.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Frida B
5/26/20, 2:06 AM
#2

Vill bara tillägga en sak. Royal är absolut inget dåligt foder, speciellt inte veterinär dieterna. Du har fått ett veterinärfoder speciellt anpassat för dålig mage, som dessutom inte behöver ges allt för länge. Mest sålänge hunden är dålig i magen, och några veckor framöver. Ett tips är att inte lita blint på vad som står på nätet, utan bilda dig gärna en egen uppfattning. Spannmål är absolut inget dåligt, som vissa får det att framstå som. Vissa hundar behöver det, vissa inte. Spannmål är dessutom ett samlingsnamn för olika sorter, korn, vete etc. Jag rekommenderar er att vid sidan av maten, även ge fortiflora eller prokolin tills magen är bra. Det är goda tarmbakterier som kan göra gott för en orolig mage! Är valpen avmaskad ordentligt? Annars, gör det. :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: