Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 644 ggr
Kristallkronan
2020-04-09 09:51

Video klippning klor

Pulpan behöver dra sig tillbaka då min hund har långa klor. Vet ni om någon bra video där man kan se hur man ska klippa?

Annons:
Retriever456
2020-04-09 10:19
#1

Pulpan i min hunds klor behöver också dra tillbaka sig, och det jag har gjort senaste 1-2 veckorna är att bara klippa nån millimeter per dag, det har hjälpt o nu börjar hans klor bli en bra längd igen. Då har jag bara klippt på toppen av klorna och tittat underifrån. Kan man se pulpan eller är klorna svarta? Om man kan se så kan man ju försöka klippa typ precis där pulpan slutar o vara noga me att inte klippa i den. Annars om klorna är svarta kan du ju bara klippa lite lite varje dag. Min hunds klor är både genomskinliga och svarta så jag kör lite olika på olika klor. Det blir väldigt mycket klippning men man får in det som en liten mysig rutin. Annars vet jag inte om det finns någon speciell klippteknik men dethär har funkat toppen för mig!

kinjelooo
2020-04-09 12:43
#2

Du ska klippa så nära pulpan som möjligt utan att det gör ont. Gärna oftare än vanligt och från ALLA håll. Alltså toppen och sidorna så att du kan se pulpan hela vägen runt.

hemul
2020-04-09 14:51
#3

Jag läste något i en bok som är rätt självklart, men som jag inte begripit. Man ska hålla tången så skären är ovanför och under klon, inte en på varje sida av klon, som  känns naturligt ivf för mig. Detta p.g.a. den där skåran som är på klons undersida. Klipper man från sidorna så kläms klon ihop och det kan kännas obehagligt och orsaka rädsla. Klipper man på andra ledden blir det inte så.

Upp till toppen
Annons: