Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1944 ggr
Mesh
2020-04-08 08:18

Sele som inte träs över huvudet?

Hejsan! 

Vi behöver köpa nytt sele till vår hund då det blir en lång process när vi ska gå ut eftersom han inte gillar att man trär selet över huvudet. Tyvärr, jättebra sele annars (Rukka Solid hundsele). Halsband som man knäpper går bra. 

Han är en mellanstor/stor hund på tio månader som börjar bli stark, så jag vill att selet ska vara starkt och tåligt och alltså inte behöva träs över huvudet. Ergonomiskt och väldigt gärna med extra handtag på selen som man kan greppa tag i om det skulle behövas. Även ett plus om det på selen finns möjlighet att knäppa fast kopplet både bak och fram, men det är inte en make-it-or-break-it deal.

De enda jag hittat hittills (som inte är för småvovvar) är Julius, men jag vet inte… jag är oerhört skeptisk till att man sätter fast dem där fram med ett kardborreband (?). Jag förstår ju att de borde hålla men det känns så osäkert? Plus att det känns som att kardborren kommer bli sämre och sämre med tiden?

Tacksam för tips!

Annons:
flocken
2020-04-08 08:21
#1

Wgw. Tror även nya modellen av dog copenhagen har så att man ej behöver trä över huvudet.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
2020-04-08 08:21
#2

Julius är inte bra sele. Så klokt att inte köra på det
Ha sele som går in mellan frambenen - bästa.

Jag har för mig att hurtta har en sele man kan knäppa upp till eller minns jag helt fel?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jojaton
2020-04-08 09:16
#3

Dog Copenhagen Air

Johanna - Instagram

Mesh
2020-04-08 09:21
#4

Tack så mycket för tips båda två! De ser alla intressanta ut så får försöka hitta nåt ställe som helst säljer alla tre alternativ för att pröva  dem på. Dog Copenhagen var ju smart med knäppningen men måste se den irl så det inte finns risk att den "glider ur" om han skulle dra någon gång eller så. Förmodligen inte men jag är paranoid haha.

Sugar Mist
2020-04-08 09:23
#5

#2 Alla hurtta-selarna träs över huvudet. Vgw och treponti är kliv-i selar, men treponti är bara koppel-knäppe på ryggen och vgw på halsen/bröstet.

-

Annons:
Fridaaaa
2020-04-08 09:37
#7

#5 Trepoint är inte ergonomisk eeller bra för 5 öre
Tänkte fel, man kan reglera vid halsen, var det jag tänkte på

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Dödsrelikerna
2020-04-08 10:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#4 jag har en dog copenhagen air sele och du behöver inte oroa dig för att spännet skulle gå upp. Det är ett spänne som i princip blir säkrare desto mer tyngd som ligger i det, det finns även en liten kardborre bakom spännet som inte syns på bilder på nätet som ser till att det inte råkar skaka loss.

Mesh
2020-04-08 18:27
#10

#8 åh, vad bra att det fanns kardborre bakom också. Tack för att du delade med dig! :)

#9 den såg ju smart ut! Lägger jag till på listan :D

Upp till toppen
Annons: