Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1525 ggr
Kazie
4/1/20, 1:20 PM

Adoptera hund från Spanien

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag jobbar som volontär på ett hundhem i Spanien. Kom hem igår efter att varit där 2 veckor och pga Corona epedemin försökte vi ta hem hundarna till oss. Jag tog då hem en spansk vallhund på 2 år under min semester. Hon har bott på hundcentret i över ett år och är livrädd och väldigt skygg. Efter 1 1/2 vecka såg jag denna hund förändras så mycket. Från att ha svansen mellan benen och inte kunna röra henne till att en glad hund stod och viftade på svansen när jag vaknade och superglad att få springa runt på tomten. Dock väldigt rädd för beröring. Nu till mitt problem. Jag har alltså bestämt mig för att ta hem henne men hon måste ju flygas hem i lastutrymmet. Eftersom hon är livrädd för allt och alla undrar jag om någon har erfarenhet av detta. Vi har tänkt ge henne något lugnande under resan men är osäker på hur hon kommer reagera. Så att hon verkligen klarar denna resa. Har övervägt att ta bilen ner men det är också svårt nu både pga stängda gränser men också för att hon är livrädd för bilar och jag inte lyckats få in henne i bilen pga total skräck. Alla tips och råd tas tacksamt emot förutom all information att man inte borde importera hundar för det har jag ingen förståelse för. Det viktiga är att se till att hunden är frisk och inte har några sjukdomar när den tas in i Sverige. Hoppas på massor av tips/svar och sköt om er alla. Mvh snart lycklig matte till Kaz

Annons:
Jojaton
4/1/20, 2:42 PM
#1

Alltså jag fattar inte, är du nere i Spanien nu och ska hem till Sverige, eller är du i Sverige och ska hämta hem henne? Oavsett, och oavsett vad jag tycker om att plocka hem gatuhundar så tycker jag att det är FRUKTANSVÄRT oansvarigt att resa över hela Europa i dagsläget, än mer för en hund? Är det ens tillåtet att resa så just nu?

Johanna - Instagram

Honestyisdead
4/1/20, 2:59 PM
#2