Annons:
Etikettövrigt
Läst 895 ggr
fancie-
2020-03-25 15:05

Lustiga hundmöten

Tänkte se hur många olika erfarenheter av lustiga hundmöten som finns här på forumet, jag kan börja med att berätta två.

Jag har alltså en dobermann, snäll och lugn vid hundmöten.

En gång mötte vi en familj med en liten hund längs med en vandringsled, varpå pappan lyfter upp hunden i famnen och täcker för ögonen på den samtidigt som han nynnar någon lugnande sång😂Visserligen ''fungerade'' detta för dem, men såg mycket roligt ut, hunden var lugn och tyst.

En annan gång var då vi mötte två damer och en toypudel eller dyl., den var jätteliten. Hunden fryser fast i marken och tanten står i andra änden av kopplet och drar & beklagar sig över hundens beteende. Vi går förbi och damen säger irriterat; ''hur fasiken får hon den att gå så där fint?''. Här ångrade jag lite att jag inte vände tillbaka och frågade om de ville ha lite tips.

Annons:
Wizbot
2020-03-25 15:59
#1

Varje gång man möter aggressiva små hundar som gör utfall mot min stora "läskiga" hund och ägarna beter sig som att min snälla lugna hund är den farliga när det är deras som tuggar fradga… Brukar säga högt till min hund "såja såhär du behöver inte vara rädd, de har inte rabies, jag lovar!" 😂. Förstår inte varför vissa ägare verkar tycka att det är okej att små hundar är aggressiva och gör utfall. Jag ser dem aldrig försöka korrigera beteendet utan de snarare försöker trösta och uppmuntra hundarna vilket befäster beteendet… Jag har haft små hundar också och då tyckte jag det var jätteviktigt att de betedde sig mot andra hundar, även för min hunds säkerhets skull. Om min hund attackerar en större hund och den större hunden försvarar sig så är det ju inte den andra hundens fel men ändå min som blir mest skadad. Så man borde ju ha ett egenintresse av att uppfostra sin hund…

fancie-
2020-03-25 19:30
#2

Hahah😂 Jaa märkligt är det, det är så många som tror att deras små hundar är så himla rädda också, men det de inte vet är att de isåfall bara förstärker rädslan genom att ömka hunden osv.🙄 Och att varenda jäkel ändå måste pressa sig förbi på trångt utrymme, varför inte ta lite avstånd och träna då om hunden är så rädd.. Häromdan kom jag och min hund ut från en stig, men precis där stod en man med en hund och blockerade vägen, bara glodde. Hans hund for fram och tillbaka i kopplet och ”störde” oss, men ägaren gjorde ingenting!? Bara stod där..

Hornslandet
2020-03-27 15:40
#3

Inte lustiga, men de absolut VÄRSTA hundmötena är alla idioter som prompt ska ha sin hund lös i stan. De lever i en liten mental värld där hunden alltid lyssnar perfekt och inga andra problem kan uppstå, samt saknar helt respekt för alla andra människor och hundar.

TatsuOni
2020-03-27 15:58
#4

Det här var ca 10 år sedan. Min hund var en "större" hund på ca 30 kg.

Jag och en kompis skulle åka buss. Min kompis tog min hund och gick bakåt i bussen (dit där man ska sitta med djur), medans jag betalade för min biljett. När min kompis gick förbi barnvagnsplatsen så gjorde en kvinnas två stora hundar utfall mot min hund, som gick lugnt förbi. Kvinnan gav min kompis en utskällning för att hon gick förbi med en hund.

Ehh ja, problemet är ju inte att någon har aggressiva hundar på lösa koppel, där man inte ens ska sitta med hund, utan att det går förbi en kopplad hund som inte ens tittar åt dem andra hundarna…😕


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: