Annons:
Etikettövrigt
Läst 878 ggr
keithan
2020-03-24 14:39

Dagens bisarra händelse

Jag vet att jag ofta använder detta forum som en källa till att avreagera mig på då jag finner många likasinnade här, och min bitterhet kanske inte faller alla i smaken alltid, men dagens händelse tog nog priset och jag vill gärna dela med mig. Ni som inte är sugna på en trist tråd hänvisas till.. tja, en roligare valfri tråd. Tidigare har jag skrivit ett inlägg här om hur respektlösa vissa hundägare så som icke hundägare kan vara i samband med att hälsa på min hund utan att fråga. I dag hände något jag aldrig varit med om förr och jag blev så arg att jag började skaka i hela kroppen. Jag och min väninna hade bestämt oss för att gå ut till en park strax innan lunch för att fika, givetvis hade jag min hund med mig (som är 5 månader). Vi satte oss på gräsmattan och började prata och hade det väldigt trevligt fram tills en man dök upp i parken och hade sin seniorhund lös. I orten jag bor ska samtliga hundar hållas kopplade inom allmänna parker fr.o.m. 15e mars till 15e september, vilket var det första som dök upp i mitt huvud. Mig gjorde det dock inget då hunden verkade hålla sig undan till en början men efter cirka 5 minuter började hunden röra sig mot oss. Ägaren tittade nonchalant bort och var väl medveten om att jag blev otroligt irriterad. Min hund blev relativt nervös och försökte gå undan men inte gjorde ägaren till den främmande hunden någonting. Till slut rörde sig hunden bort igen. Efter ett tag kom hunden tillbaka och ägaren mötte till slut min blick—varpå han säger, ”Det är väl inte så jävla farligt, sluta böla”. Ni kan förstå att det började koka något kopiöst inom mig, så pass att jag började skaka. ”Det handlar om respekt,” svarade jag honom och han räckte upp tummen, men inte gjorde han något åt sin hund trots vetskapen om att varken jag, min hund eller min väninna uppskattade oväntat besök. Jag diskuterade med min väninna om att gå fram till honom och ifrågasätta honom vilket vi senare gjorde när vi hade fikat färdigt. Nedanför får ni en koncis sammanfattning över hur mitt samtal med idioten gick. ”Ursäkta, för det första är min hund aningen förkyld och för det andra tycker han att det är obehagligt med större hundar,” sade jag. ”Han såg inte så rädd ut,” svarade han. ”Du känner inte min hund. Dessutom är det lag på att ha kopplad hund i allmänna parker men det visste väl inte du med tanke på att du har din hund lös?” lade jag till. ”Det är jag mycket väl medveten om,” sade han. ”Jaha, då undrar jag varför du har din hund lös?” frågade jag. ”Det har inte du med att göra,” svarade han. ”Fast det har jag ju, med tanke på att din hund stör mig och min väninna när vi sitter och fikar, utöver det gör din hund min hund nervös,” sade jag. ”Gå och var rädd med din hund någon annanstans,” sade han varpå jag svarade, ”Du har inte mycket vett i skallen. Väx upp och lär dig respektera andra.” avslutade jag. Låt mig tillägga att jag är 23 år gammal och äcklet såg ut att vara närmre 40-45 år gammal. Där insåg jag att det inte fanns någon poäng att ödsla energi på den här människan. Uppenbart måste han haft det tufft i livet för att ha sådan otrolig självdistans, brist på respekt och förståelse för andra. Det som var något otroligt ironiskt i det här sammanhanget var att under tiden jag stod och ifrågasatte den här råbankade sorgliga idioten var det två andra tjejer som hade gått in i parken med sin Franska Bulldogg. Den lösa seniorhunden hade försökt gå fram till deras hund men Frallan hade gett utfall och tjejerna hade högt sagt, ”Vems jävla hund är det här?!” vilket idioten såg. Inte gjorde han något åt det heller. Slutsatsen för mig är att om jag ser den här människan igen vet jag inte hur jag kommer hantera det. Jag försökte vara trevlig den här gången men i sanningens öga tycker jag absolut inte att han ska få lov att ha hund. Ingen respekt från hans sida, inget ansvarstagande och att han t.o.m. tydligen skiter fullständigt i ifall andra hundar gör utfall mot hans hund. Utöver detta fick en dam dessutom säga till honom att hans hund stod och sket. Vad är det för slags människa? Ett översittar-rötägg som inte förstår att det finns folk där ute med hundrädsla, hundar med hundrädsla alt. är hundreaktiva m.m. Inte alla som vill bli störda när de sitter och fikar heller. Ber om ursäkt då detta är ett väldigt negativt laddat inlägg men jag blev så otroligt förbannad att jag inte kunde göra annat än att skriva av mig och få dela med mig. Tack för att ni läste.

Annons:
Herveaux
2020-03-24 14:51
#1

Ja… Nä… Hu…. Fa…. Folk. Urk.
Försöker hitta lite ord, det går sådär. 😡

Vet inte riktigt vad jag kan skriva för att varken trösta, peppa eller annat än hålla med dig i din ilska och frustration. 
Tror man helt enkelt får acceptera att en del människor har fått hjärnan felmonterad och undvika dem så gott man kan. 

Fritt fram att använda forumet som en digital boxningssäck - ut me't bara! 😈


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

keithan
2020-03-24 15:04
#2

#1 Är mållös jag med! Kan dessutom tillägga att han förlöjligade mig när jag ifrågasatte honom. ”Oh mY gOd”, ”jAsÅ”, o.s.v. i en sådan där lagom sarkastisk ton. Om jag inte haft vett i huvudet hade jag nog slagit in pannbenet på honom. I tankarna gjorde jag i alla fall det. Att skaffa hund innebär sorgligt nog att man måste tåla många möten med knepiga människor och ta allt sådant här med en nypa salt. Skinn på näsan får man ju. Till min fördel har iFokus visat sig vara perfekt avlastningsplats för mig!

Herveaux
2020-03-24 15:26
#3

#2 Argh, bara att läsa det där gör att jag känner hur det bara sticker i skinnet på mig. 
Bra att du kunde hålla nävarna i schack där, de (få) stunder då jag har känt samma impulser får man försöka tala sig själv tillrätta med att man inte vill ge idioten den äran att anmäla en för misshandel. Idioten är inte värd de följderna. 

Ack, ja. Vilka IQ-badbollar man har träffat på under åren med hund. 🥵
Bra att du står upp för dig och att du dessutom försökte först med en trevlig ton vill jag ge en guldstjärna för. 

Absolut, samma här. Bara att få ventilera kan göra mycket!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Hornslandet
2020-03-25 11:27
#4

Ja, detta är lite hur det är, tyvärr. Folk bryr sig inte, och deras svar på tillsägelser är att enbart bli MER övertygade om sina idiotiska handlingar. Dvs det är ENBART taggarna utåt, de tar ofta inte till sig nått alls. Jag har slutat räkna alla lösa hundar jag ser, och då bor jag ändå inne i stan i en rätt stor stad. Häromveckan kom det en kärring med en schäferblandning lös, 20 meter framför henne, mitt i en liten allé/grönyta med vägar på båda sidorna (många går i det stråket med sina hundar, samt överallt runtomkring då). Hon "visste" säkert att den hunden alltid lyssnar på henne och inte springer iväg nånstans….

keithan
2020-03-30 20:12
#5

#4 Vissa människor är helt otroliga ibland. Denna händelsen toppar dock alla andra jag varit med om. Har nog aldrig stött på ett så nonchalant praktarsle.

Upp till toppen
Annons: