Annons:
Etikettraser
Läst 1170 ggr
Ellen_
3/22/20, 10:31 AM

Passande hundras

Jag är väldigt inläst på hundraser och som liten memorerade jag hela rasboken och kan alltid berätta vilken hundras det är vi möter. I nuläget har jag en treårig sheltie hane som jag verkligen tycker om men jag börjar fundera på att köpa en ny valp. Jag har bara väldigt svårt med vilken ras jag egentligen ska ha. Vad tycker ni skulle passa? Jag bor fortfarande hemma och går på gymnasiet så hunden måste kunna bo med yngre barn då min ena syrra är 7 år (men hundvän). Jag har även häst så åker till stallet varje dag och har då med hunden, vi åker buss och pendel och går mycket så hunden måste vara uthållig och positiv. Sedan väl i stallet så går hundarna lösa flera stycken och springer som de vill på gården så helst en hund med liten jaktinstinkt så den inte drar. I stallet brukar jag även låta hunden springa lös när jag rider ut. Så säker en lättlärd uthållig men liten hund. Dock är det några timmar ensamma mitt på dagen så inte en hund som konstant måste hållas igång. Hade gärna haft en till sheltie men tyvärr är han lite väl mesig när det kommer till människor så behöver en hund som är lite tuffare. Storleksmässigt som en sheltie eller snäppet under. Har ni några förslag på passande raser?

Annons:
Retriever456
3/22/20, 12:33 PM
#1

Mellanpudel? Dvärgschnauzer?

flocken
3/22/20, 3:44 PM
#2

Pincher?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

hemul
3/22/20, 4:45 PM
#3

Slår ett slag för podengo pegueño igen. Stor hund i liten robust kropp och mycket uthålliga. Jaktursprung, men sägs inte vara ett problem. De drar inte.

cindra
3/26/20, 8:48 AM
#4

Heeler, men det finns reserverade individer där också. Drar säkerti kopplet om man inte lär dem av med det. 😃

hemul
3/26/20, 6:48 PM
#5

Så tokigt jag skrev ovan! Jag menade så klart att de inte drar efter vilt, inte att de inte drar i kopplet. Det kan de säkert göra. 😂

Matilda.y
3/27/20, 8:59 AM
#6

Västgötaspets?:) Lite stor kanske..

Annons:
Upp till toppen
Annons: