Annons:
Etikettbeteende
Läst 1012 ggr
Kristallkronan
2020-03-18 23:20

Hundar kopplar av utan att sova?

Kan era hundar bara ligga ner och koppla av? Alltså inte sova utan bara ligga och vara vakna. Kom och tänka på det då min katt gör det jätteofta, bara ligger och tar det lugnt men vaken. Medans hundarna lägger sig och alltid försöker somna.

Annons:
Kristallkronan
2020-03-18 23:21
#1

Menar när man är hemma.

hemul
2020-03-18 23:44
#2

Har ju ingen hund nu, men ja, de jag har haft har absolut kunnat göra så.

Scorpio97
2020-03-19 00:07
#3

Absolut, min mammas hund ligger ofta och vilar/slappar utan att sova.


//Jessie

Jojaton
2020-03-19 00:19
#4

Sheltien har svårt för det. Han är typ alltid på, även om han ligger och sover till synes djupt så vaknar han om jag reser mig, går ut ur rummet eller liknande (oftast följer han då också med) Ibland kan han ligga och bara ha koll men oftast är han antingen på eller av. Bcn lägger sig ofta och bara tittar när jag gör saker. Håller koll, är med, men avslappnad. Ofta leder det till att hon somnar, men hon är ju valp.

Johanna - Instagram

CayKantos
2020-03-19 03:05
#5

Apan älskar att ligga och mysa i fönstret och bara kika ut med fönstret öppet. Utan atr aova då. Näe han sover sover han aldrig tungr, är snabbt på benen som #4 as sheltie, men har blivit bättre iom vi flyttade till mindre bostad så han kan numera för det mesta se vad jag gör utan att följa med. På nätterna och morgonen fattar han oftast jag bara ska sticka på toa och ligger kvar :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lona
2020-03-19 09:07
#6

Labben ligger ofta och slöar även om jag går runt i huset, cairnterriern däremot måste ha sin nyfikna nos med överallt. Han är inte stressad utan helt enkelt väldigt nyfiken och ska kolla läget. Sitter jag still så kan han lägga sig och vila utan att sova.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Lona
2020-03-19 09:07
#7

*Dubbel, admin får gärna ta bort!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
2020-03-19 09:07
#8

…och trippel… 😉


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lord Vulcan
2020-03-19 09:45
#9

Absolut. Mina kan ligga och titta på tv🤣 eller bara vara.

Fisherling
2020-03-19 13:02
#10

Mina ligger ofta och bara chillar. Asni gillar att ligga i fåtöljen och titta på vad jag gör vid datorn.

Michaela-N
2020-03-19 13:32
#11

Min gör inte så, hon är antingen uppe och går eller så sover hon. Pudeln jag är dagmatte åt kan vila/koppla av och ligga ner o titta runt utan att sova.

Hornslandet
2020-03-19 16:20
#12

Jodå, min sover inte alltid, eller så sover han väldigt lätt, även fast han ligger och chillar. Det är så jag vet hur trött han faktiskt är… är han trött så ligger han kvar när jag reser mig upp, är han inte så trött så hoppar han upp som en fjäder så fort jag rättar till min sittställning i soffan (första gången, sen ger han upp :P).

Fast han ligger nog nästan aldrig och verkligen tittar länge på nått, efter en stund så lägger han alltid ner huvudet och liksom slappnar av/försöker sova.

Ska tillägga: Hade han kunnat se ut så skulle han säkert kunna ligga och spana länge. Så gör han ute i trädgården hos föräldrarna, kan lägga sig  nånstans och bara ha koll på fåglar och annat, i timtal!

Changrila
2020-03-19 18:45
#13

Det är i princip standardläge när vi är hemma. Bäst för dem är om de får ligga och titta ut genom fönstret, men annars vilar de mycket.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Annons:
Upp till toppen
Annons: