Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 661 ggr
Wilola
2020-03-18 15:07

Möter inga hundar

Min hund behöver träna på hundmöten, han blev attackerad för något år sen och är sen dess helt hysterisk när han ser en annan hund. Men problemet är att vi i princip aldrig möter några hundar på våra promenader, så vi får aldrig chansen att öva. Jag vet att det bor hundar häromkring men de verkar vara ute på andra tider. Vi kommer inte framåt i vår träning eftersom det går så långt mellan gångerna som vi övar på det. Hur kan man göra i denna situation? Jag känner bara en person som har hund och den hunden är min hund redan vän med.

Annons:
Herveaux
2020-03-18 15:19
#1

Annonsera efter hundar att få träna möten med. 
Det gjorde jag förut och fick ett par napp. Sökte då hundar som var lugna, stabila och totalt obrydda i hundmöten, även om den mötande hunden betedde sig otrevligt (skäller, studsar osv.) så att säga. 

Finns kanske någon passande Facebook-grupp att fråga runt i?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Retriever456
2020-03-18 15:53
#2

Tycker det som #1 säger också. Du skulle också kunna kontakta hundens hus (eller något annat företag) och få kontakt med någon som har en diplomathund så ni kan öva hundmöten. De hundarna är lugna och tränade för just denhär typen av problem! Eller så kan du testa att göra båda på samma gång men börja med en diplomathund!

taxarärbäst
2020-03-18 19:55
#3

Min hund blev attackerad för några år sedan och vill slåss med ALLA jag vet inte hur jag ska få honom att sluta

Wilola
2020-03-18 20:36
#4

Vad är en diplomathund?

Retriever456
2020-03-18 20:45
#5

En diplomathund är en hund som är tränad till att hjälpa andra hundar att få en bra och fin upplevelse av hundar. Dom är tränade att utföra olika kommandon vid hundmöten osv, att tex lägga sig ner osv. Dom är väldigt lugna och försiktiga. Det är lite svårt att förklara. Skulle tipsa om att googla lite eller kanske maila hundens hus om har fler frågor!

Upp till toppen
Annons: