Annons:
Etikettövrigt
Läst 679 ggr
Mitchika
2020-03-15 20:59

Hindra hund att slicka på baktassen

Hur hindrar jag en hund att slicka på baktassen så att skadan han har där får läka ifred? 

Tratt fungerar inte, han är för smart för det. Han tar inte av sig tratten, men han listar ut precis hur han ska stå/ligga med tratten och positionera baktassen för att komma åt att slicka på den trots tratten. Han har redan den största storleken tratt han kan ha på sig. 

Strumpa fungerar inte heller. Han slickar "genom" strumpan som om strumpan inte vore där och både irriterar såret och blöter ner det samt strumpan. Han slickar för övrigt på/genom alla material och tar snabbt sönder det mesta jag provat att ha på. 

Tratten fungerar så länge jag är vaken och kan ha koll på honom, men jag räknade med att få sova några timmar inatt i alla fall. Jag kan ha kvar några såna där engångsstövlar i gummi som används för att skydda sår på tassarna när det är blött och slaskigt ute, men är det en speciellt bra idé att ha på över natten? Dom sitter åt väldigt hårt och det blir väldigt fuktigt och vidrigt inuti efter ett tag. 

Är det någon som har en lösning eller idé som jag kan prova på?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
jenmjao
2020-03-15 21:35
#1

Sånt där bandage som smakar äckligt har ni provat det?

Mitchika
2020-03-15 21:46
#2

#1 Åh, det hade jag helt glömt bort att det fanns! Jag har självhäftande bandage, men inte sånt med äcklig smak. Jag hade det till förra hunden och det funkade utmärkt på honom, så det ska jag ge ett försök. Jag kollar efter det i djuraffären imorgon. Tack! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

jenmjao
2020-03-15 21:50
#3

Annars tossor på och plasta in och sedan ta strumpor med citron eller något kanske icke kladdigt (eller citron som får torkat in?) Som smakar bittert så hunden undviker det, över allt det andra då. Tänkte dom nödlösning för natten?

Mitchika
2020-03-15 22:37
#4

#3 Det jobbiga är att han sliter sönder det mesta och jag har inte hittat något i smakväg som han inte sätter i sig. Hmm, kanske om jag duttar strumpan lätt i utspädd ättika? Han avskyr verkligen ättika. Om jag späder ut den med vatten så att det inte blir lika starkt men ändå luktar illa kanske det funkar?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

jenmjao
2020-03-15 22:55
#5

#4 Testa det och hårföna dom sedan så dom blir torra och ändå luktar och smakar äckligt tänker jag. 😃

kinjelooo
2020-03-16 07:32
#6

Strumpa och munkorg?

Annons:
keithan
2020-03-16 12:01
#7

Jag vet att Evidensia har trattar man får efter operation som är större än dem som finns i butik. Kanske ska höra med dem?

Mitchika
2020-03-20 13:16
#8

Åh jösses, jag var säker på att jag svarat i tråden, men det hade jag visst inte! 

Tack för alla svar och tips! Jag gjorde precis som #5 föreslog och körde strumpan över bandage plus tratt och det fungerade. Strumpan var på och torr nästa morgon och så var omslaget under. 😃

Därefter fick vi tag i sånt där vidrigt bandage med äckelsmak och det var INTE populärt. Så numera har vi en lösning på problemet! 🙂

#6 Munkorg är en bra idé. Jag har tänkt införskaffa en till honom och träna honom i att använda en, så det kan bli en extra lösning i framtiden. 

#7 Det ska jag göra!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: