Annons:
Etikettövrigt
Läst 1575 ggr
Candy123
2/3/20, 1:21 AM

Vänsterhänt klosax?

Ni som är vänsterhänta vad använder ni för klosax? Just nu har jag millers och är väldigt nöjd med den men det är bara ett problem den går bara att klippa med högerhanden 😒 När jag klipper Dundees klor så spelar det ingen större roll att jag klipper med höger men när jag klipper Ruts (som är valp och hennes klor är väldigt små och svarta) så skulle jag gärna klippa med vänsterhand 😅

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Majken!
2/3/20, 6:24 AM
#1

Använder Millers med vänsterhanden.

Skogsväsen
4/19/20, 11:18 AM
#2

Någon som har tips på klosax för vänsterhänta? Millers fungerar inte så jättebra för mig.. 😭 klon typ böjs snarare än klipps av (valpklo)

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Hornslandet
4/19/20, 12:31 PM
#3

Millers röda går väl att klippa med vänsterhanden å? Den har ju inte riktigt nån sida i grepp eller dyl, varför funkar det inte?

#2 låter udda för min del! Millers är vassare än andra jag testat..

Jojaton
4/19/20, 4:43 PM
#4

#3 Jag gissar att det har att göra med vilket skär som hamnar närmst hundtassen? Att det kan försvåra sikten något? Men jag är inte vänsterhänt så jag är inte helt säker 🙈

Johanna - Instagram

Hornslandet
4/19/20, 6:08 PM
#5

#4 Jag tror jag hållt min miller åt båda hållen av ren slentrian.. Men man kan ju vända tången så att samma skär kommer inåt oavsett?

Maleficum
4/19/20, 9:27 PM
#6

Vi har också en miller tång och den går att hålla åt vilket håll som helst, själv håller jag den ofta medvetet "bakvänt" eftersom jag stör mig på "skyddet" även fast man vikt undan det.

Våran är fortfarande vass trots att vi haft den i snart 16 år (dock sparsamt använd under dem åren eftersom labben slet sina klor väldigt bra på egen hand). Betydligt bättre än de tänger vi fick av min moster (som använts ungefär lika mycket) som vi slängde då de blivit för slöa (om man testa tändstickstestet).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Jojaton
4/19/20, 11:14 PM
#7

Ah det kanske man kan 🙈😂 Ja isf rekommenderar jag också Millers, haft min i typ två år och tycker den är lika bra nu som när jag köpte den 😄

Johanna - Instagram

Retriever456
4/20/20, 9:03 AM
#8

Har också Millers klotång och har kunnat använda den med båda händerna, otroligt smidigt när man behöver komma åt i olika vinklar. Den är otroligt bra alltså. En kombination av den och träning så är inte vår hund rädd för att klippa klor längre, eftersom att den är så vass så känns det inte obehagligt när man klipper. Om jag kommer ihåg rätt så var det #5 som tipsade mig om den för ett par månader sen! Tack😁

Skogsväsen
4/22/20, 6:04 AM
#9

Tack alla 👍

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Skogsväsen
4/22/20, 6:04 AM
#10
Hornslandet
4/22/20, 10:58 AM
#11

#8 bra att det funkar bättre för er nu då! Jag tycker också det går väldigt smidigt med den eftersom den är så vass!

Upp till toppen
Annons: