Annons:
Etikettövrigt
Läst 1681 ggr
KajsaochCO
2/2/20, 11:55 PM

Röda utslag i armhålan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Chihuahua blandras har fått utslag i armhålorna. Hon är lite rödare än vanligt och så men sen så har hon även som torra utslag i själva armhålan eller vad man nu säger. Kan det vara något skavsår från tröja/sele eller något allvarligt? Om någon har en gissning eller erfarenhet så får ni jättegärna skriva. Har infogat en bild men vi var alldeles precis ute så det är lite smutsigt.

Annons:
Retriever456
2/3/20, 7:38 AM
#1

Tycker du borde gå till veterinären o kolla upp det om det skulle va allergier eller något liknande. Kan nog oxå bara vara som du säger, skavsår från tröja/sele men det är alltid värt att kolla upp. Annars skulle du kunna testa att byta till halsband eller sele som inte nuddar armhålorna ett tag och något täcke som inte går under armhålorna, så kan du se om det bli någon förbättring, annars hade jag kollat upp det hos veterinären.

Lord Vulcan
2/3/20, 8:27 AM
#2

Ser ut som svamp. Min schäfer har likadant då och då. Men som #1 skriver, hade jag gått till veterinären.

dobermannen
2/3/20, 1:53 PM
#3

Jag tycker också att ni bör besöka en veterinär. Det ser ut som att det där såret gör ont på hunden samt löper risk för att bli infekterat.

Lord Vulcan
2/4/20, 6:35 PM
#4

Kolla om hon är rödare mellan trampdynorna. Även det kan betyda svamp.

Upp till toppen
Annons: