Annons:
Etikettbeteende
Läst 585 ggr
Belgiskjättekärlek
2020-02-02 02:50

Svartsjuk hund

Asså så konstigt, min familjs hund som alltid tyrt sig till mig har helt plötsligt börja skydda mig ifrån min systers och min hund. Familjens andra hund gör hon de inte med. (Bor fortfarande hemma). Eller hon skyddar inte, de är som hon är svartsjuk. Detta beteende började nu senaste dagarna, hon fyller snart 12 år.. Kanske har med de å göra? Ja, med andra ord förstår jag inte varför hon gör såhär. Så fort jag säger "hej snygging" till min hund så börjar hon genast muttra och vill gärna "bita" honom över huvudet, absolut inte hårt utan som att hon bara stoppar in de i munnen. Eller om jag busar med min hund, ja ni fattat grejen. Någon som vet varför eller vad som triggar detta beteende?😯

Annons:
JoannaLi
2020-02-02 08:27
#1

Vad som orsakar vet jag inte på rak arm, men plötsliga beteendeförändringar bör alltid kollas hos veterinär. Men det är inte svartsjuka, det är i så fall ett resursförsvar. Bara som en sidenote!

dobermannen
2020-02-03 13:58
#2

Jag tänker som JoannaLi att ni bör kolla hunden hos en veterinär så att hon inte har ont någonstans mm då detta är något som kan orsaka plötsliga beteendeförändringar.

Upp till toppen
Annons: