Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1314 ggr
forgetflower
2020-01-22 22:12

vad tycks om Magnussons foder?

jag tänkte beställa vuxen-foder till min 10,5 mån valp och kan ej bestämma mig vilket märke. Hade acana valpfoder förut men Magnussons foder låter ju bra eftersom att det kommer från Sverige.

Min fråga till er är dock om ni tycker Magnussons är nyttigt och om ni kanske har erfarenhet med fodret och vet om hundar brukar gillar det fodret och så! 👍

Annons:
flocken
2020-01-23 19:22
#1

Min förra åt Magnusson i över ett år. God aptit, bra bajs. Men kräktes slem flera gånger /vecka. Trodde det berodde På hans ptsd o magkatarr. Men så läste jag någonstans att flera hundar kräktes slem av fodret. Slutade med Magnusson o han slutade kräkas. En annan hund i min närhet var aldrig helt bra i magen o även han kräktes ibland. Bytte foder där med o bra i magen o mkt finare i kroppen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maleficum
2020-01-23 21:06
#2

Vår labbe åt Magnussons stor del av sitt liv och hon älska det och funka riktigt bra på det. Hon hade massor av problem med magen som valp (åt veterinär diet foder och grejer) men fick plåtmage efter att hon börja med magnusson.

Vet flera kräsna hundar som gillar det också (av alla olika sorters foderpluppar vi har hemma just nu så funkar magnussonen bäst som godis till vår pudel).

Men precis som för oss människor är det ju individuellt vad som funkar bra!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

lizton
2020-01-23 21:56
#3

Våra hundar hade det som huvudfoder tidigare och det fungerade jättebra. De åt det som nu heter vuxen. Alltid bra magar, lättplockat bajs och de åt med god aptit. Nu är Magnussons vuxen  godisfoder och fortfarande gott för den kräsna hunden. Den kräsna gillar inte den spannmålfria sorten.

Lavine
2020-01-25 21:50
#4

Min förra hund åt det halva hans liv, det var det han fungerade absolut bäst på.  Nuvarande får det ibland, men det verkar inte vara exakt samma bra "match", och det ser jag väl främst på avföringen. Men vi har det som reserv. 🙂 Magnussons är en personlig favorit, främst för att jag förstår vad det innehåller när jag läser innehållsförteckningen.

forgetflower
2020-01-26 18:54
#5

tack för alla svar

Upp till toppen
Annons: