Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 640 ggr
Zadeira
2020-01-22 20:54

Böcker och podcasts?

Just nu ligger det ganska långt fram i tiden att skaffa egen hund, men jag dagmatte och extramatte till flertalet hundar i min omgivning. Jag är inte nybörjare alls inom hundvärlden och kan en del, men det mesta är självlärt och bara sånt jag lärt mig "i farten" liksom. Nu växer nyfikenheten och hungern i mig och jag vill veta allt om att träna, uppfostra hund, skötsel, sjukdomar osv.

Tipsa om böcker, podcasts, youtube-klipp och liknande som ger en bred och bra bas att bygga vidare på den dagen då jag faktiskt står här med egen vovve.

Annons:
Jojaton
2020-01-22 21:25
#1

Hundens hus podcast, Hundpodden med Kicki och Fanny, Drinking from the toilet (om du kan tänka dig att lyssna på en engelskspråkig podd), och Agilitypodden (de har många bra avsnitt även om man inte tänker syssla med agility, tex om belöningar, inlärningsteori, valpträning osv) är några tips på poddar. Förutom Agilitypodden vänder de sig främst till vanliga "Svenssons-ägare", alltså med fokus på att få hunden att ha ett bra vardagsliv. Agilitypodden är ju lite mer enkelspårig men vissa avsnitt kan nog absolut vara hjälpsamma ändå! Drinking from the toilet är ganska nördig, men tycker man sånt är kul är den ju toppen :)

Fanny Gott som har Agilitypodden har också en valpdagbok för sin nya border collievalp Spam, hon är ca 4-5mån nu. Spam kommer utbildas till agility- och vallhund men Fanny är extremt duktig på hundträning så även om man kanske inte kan applicera varenda video på sin valp får man med sig otroligt mycket inspiration och bra tankesätt. Söker du på Klickerklok på youtube kommer de upp, hon har en spellista med alla videos från valpdagboken. De är på engelska.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: