Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1747 ggr
Wilola
1/13/20, 7:57 AM

Se pulpan

Hur ser ni pulpan på svarta klor? Jag har testat att lysa med en lampa underifrån men det hjälpte inte. Vill undvika att klippa i pulpan.

Annons:
Sunflower_
1/13/20, 8:11 AM
#1

Jag brukar känna i själva konsistensen på klon att man närmar sig pulpan. Den blir mjuk istället för hård. Jag klipper sida, sida och sen framifrån så man liksom närmar sig långsamt. Klipper litelite åt gången ifall jag inte vet vart pulpan sitter och sen när man kommer nära känner och ser man att klon börjar bli mjukare. Kan även vara lättare att se hur långt man kan klippa om man tittar på klon underifrån.

koppargaller
1/13/20, 3:56 PM
#2

Man har undersidan upp, ungefär som man lyfter på hovar för att kratsa, då ser man en skåra under, den bör man inte klippa närmare ån 1 - 2 mm.

Ambrose
1/13/20, 11:24 PM
#3

När man klipper så kan man klippa typ 1mm åt gången(fast lite mer första klippet när man lärt sig sin hunds klor).
När man närmar sig pulpan så blir det en ljusgrå cirkel i  mitten av "tvärsnittet" där man har klippt :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

keithan
1/14/20, 10:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Som ovanstående är det viktigast att klippa lite åt gången för att minimera risk att komma åt pulpan, givetvis. Så länge det är en vit färg på den klippa delen av klon kan du fortsätta klippa men när mitten av den börjar svartna eller i vissa fall får fram en rosa färg kan du gå vidare till nästa, då du börjar närma dig pulpan. Bifogar bilder!

Upp till toppen
Annons: