Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1123 ggr
DarkVampireWolf
1/11/20, 7:13 PM

VOM eller MUSH?

Hej! Tänkte börja blanda ut färskfoder med torrfoder till min lilla gamling. Vilken tycker ni är bäst - MUSH eller VOM? Hon har smakat den gröna mush, vilket hon älskade. Vad är era erfarenheter? 😊

Annons:
Jojaton
1/11/20, 9:28 PM
#1

Jag personligen tycker konsistensen av VOM är så himla märklig, kletig och vattnig typ. Min hund har bara fått VOM en gång, vi fick en 500gr korv på valpkursen och han åt utan problem, men det är ju för lite för att säga hur han mår på det. Har dovk en vän som gett sin hund VOM i typ ett och ett halvt år och hunden var alltid lite hård i magen på det, hon var tvungen att blanda i lite psylliumfrön (tror jag?) för att få en vettig mage, de har nu gått över till Mush. Sam har fått främst Mush under sina 2,5 år. Ett par månader på andra färskfoder men vi har alltid kommit tillbaka till Mush. Han har provat alla smaker och funkar lika bra på vilken som, men går oftast på den blåa och den gröna.

Johanna - Instagram

Ambrose
1/12/20, 1:48 PM
#2

Skulle säga: testa och se vad din hund funkar bäst på. Min hund äter VoH, och funkar väldigt bra på det. Testade Mush under en period, men hennes avföring blev helt gul och slemmig. Andra har erfarenheter av det motsatta. Utöver det så kan det ju finnas skillnader i t.ex. pris och tillgång som man vill ta hänsyn till om hunden funkar bra på båda.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Anne.K
1/12/20, 5:41 PM
#3

Testa vad som fungerar på din hund. Alla är ju olika.

Jag ger iaf. mush till min hund och hon fungerar jättebra på det. Har dock inga erfarenheter av vom. 

Men som sagt, du får prova dig fram och se vad din hund verkar gå bäst på. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

DarkVampireWolf
1/12/20, 6:11 PM
#4

Tack för alla svar! Uppskattar jättemycket de detaljerade och långa svaren. Det blir nog att jag fortsätter med mush, men att jag provar en liten korv med vom 😁

Kalli
1/13/20, 1:11 AM
#5

Det är nog en smaksak. Själv har jag gett båda men eftersom ena hunden inte äter mush ger jag bara färskfoder nu.

Upp till toppen
Annons: