Annons:
Etiketthälsa
Läst 813 ggr
DarkVampireWolf
12/22/19, 8:20 PM

Tik börjat kissa inne igen

Hej! Min tik på 10 år (Lhasa apso/dvärgpudel) har nu börjat kissa inne. Är orolig för min lilla tjej. :( Hon kom åt något dåligt häromdagen och lyckades tugga i sig det. Hon har nu haft mild diarré i två dagar och jag ger nu henne kokt ris och kyckling för det. Hon har inte spytt, bara bajsat mycket och kissat inne två gånger. Det konstiga är att hon har alltid förvarnat att hon behöver kissa genom att gå till dörren. Men denna gången satte hon sig i "kisställning" och kissade som om det vore helt naturligt. Kan nämna att hon löpte för ca 2 veckor sedan. Skall ta kontakt med veterinären. Men tills dess, har ni någon aning om vad detta kan vara?

Annons:
Retriever456
12/22/19, 11:55 PM
#1

Hundar kan ju bli lite konstiga efter dom löpt, kanske hon är skendräktig? Och får för sig att kissa o bajsa inne är ok. Min dvärgpudel tror vi är skendräktig just nu och hon är som en helt annan hund. Men med tanke på att det inte hänt förut (antar jag genom att läsa texten) är det ju lite så konstigt. Hon börjar bli lite gammal också så det skulle kunna ha o göra med det, lite svårare att hålla tätt, kanske inte alls har samband med det andra.

Försök att inte oroa dig för mycket innan du pratar med veterinären, jobbigt att stressa i onödan om det inte skulle vara nåt farligt.

Upp till toppen
Annons: