Annons:
Etikettövrigt
Läst 2273 ggr
Juwel34
12/19/19, 10:54 AM

Erfarenheter av Agria Djurförsäkring

Hej!

Kollar runt på lite olika typer av hundförsäkringar och har hittat en jag tycker verkar väldigt bra på Agria. 

Någon som har haft problem med att få hjälp av dem eller kan ni rekommendera?

Annons:
Fridaaaa
12/19/19, 11:09 AM
#1

För mig strulade de en massa innan jag ens hann teckan försäkring. Och deras veterinärer kan kan ringa har varit kassa

Jag har inget positivt att säga
Vet många de strulat för

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Juwel34
12/19/19, 11:41 AM
#2

#1 vilket bolag har fungerat för dig?

Fridaaaa
12/19/19, 11:47 AM
#3

 #2 Jag har folksam. Tycker sveland fungerar bra med

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fisherling
12/19/19, 12:52 PM
#4

Jag har Agria och det har aldrig krånglat för mig.

kinjelooo
12/19/19, 1:43 PM
#5

Har haft Agria i 4 år nu. Aldrig krånglat med utbetalning och ersatt alla mina ärenden! Numera har de väldig långa handläggningstider tyvärr, men om man skaffar Agriakortet och betalar med det, får man ersättning inom ett par veckor. Dessutom 300kr lägre fast självrisk!

Lona
12/19/19, 7:13 PM
#6

Jag har haft Agria sedan början på 90-talet och det har funkat klockrent. Mina djur (sex hundar och en katt) har varit sjuka mycket men det har aldrig varit några problem med ersättning, snarare tvärtom.
De är ju rätt dyra men beroende på vilka villkor man vill ha så ligger de bra till ändå. Till exempel var de först med att införa full veterinärvårdsförsäkring livet ut.
Skulle jag av någon anledning byta försäkringsbolag för nästa hund så skulle jag kika på Svedea, övriga är jag inte intresserad av.

Väldigt många som upplever att försäkringsbolagen är ojusta och vägrar att ersätta sjukdomar och skador har helt enkelt inte läst villkoren ordentligt innan de tecknade försäkringen.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Jojaton
12/19/19, 10:10 PM
#7

Har inte Agria, och har aldrig haft, men har hört väldigt mycket antingen eller om dom. Antingen är man supernöjd och det är aldrig krångel, eller så är det bara krångel. Enligt min faster som haft hästar i över 20 år så är Agria bland de värsta försäkringsbolagen - de krånglade tydligen alltid.

Johanna - Instagram

CayKantos
12/19/19, 10:26 PM
#8

Tycker Agria är löjligt dyra. Sen tycker jag dom var enormt otrevliga när jag pratade med dom i letan på försäkring. Har svedea, använt flera ggr och supernöjd.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
12/20/19, 11:22 AM
#9

Har haft agria nu i alla år, och mina två senaste är några riktiga olycksfåglar, men det har aldrig varit problem med ersättning och dom har varit väldigt trevliga när jag pratat med dom och haft funderingar.

-

Maleficum
12/20/19, 3:23 PM
#10

Aldrig haft problem med de kaniner jag haft försäkrade i Agria och min kompis hund (som bodde hos mig sina sista år) var försäkrad i Agria och enda gången det blev lite "strul" var när han skulle ha en påfyllnad på den kemiska kastreringen, något som normalt sett inte ersätts men eftersom han fick det pga knölar runt analen, analadenom har jag för mig det hette, så gick det under ersättning så det löste sig ganska enkelt.

Vår nuvarande hund har Agria (då hon var doldafelförsäkrad där när vi hämta henne) och funderar väl på att behålla det (än har hon ju dock inte varit sjuk).

Vår förra hund hade Folksam (då hon redan var försäkrad där när vi övertog henne) och det var aldrig några krångel med det heller.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

19Mikaela93
1/5/20, 1:26 PM
#11

Fungerar toppen!! Aldrig något krångel och dessutom har jag ett personligt ombud :)

Upp till toppen
Annons: