Annons:
Etikettövrigt
Läst 1334 ggr
Hund6587
12/14/19, 11:20 PM

Boktips inför valpköp (eurasier)

Hej! Nu har min tid kommit då jag ska köpa egen hund. Har tidigare bott med hund i föräldrahemmet. Men nu när jag ska ha ansvaret för ett litet liv vill jag ha kött på benen och veta vad jag gör för att hunden ska få ett så bra liv som möjligt. Jag ska köpa en eurasier. Jag undrar om ni har några tips på böcker om valptid, hundspråk, lydnad och ja allt ni kan komma på. Självklart kommer jag få på valpkurs och liknande. Men vill gärna vara så förberedd jag bara kan

Annons:
lizton
12/14/19, 11:52 PM
#1

Anders Hallgren har skrivit flera böcker. Dessa finns på adlibris.com Googla på honom och få fram fler böcker och info om hans syn på hunduppfostran. Han står för s k mjuka metoder. 

Gå också in på Youtube.com  och sök efter filmer på raser som du är intresserad av.

https://www.adlibris.com/se/sok?q=anders+hallgren

Hund6587
12/17/19, 10:37 AM
#3

Tack för hjälpen!

hemul
12/17/19, 7:28 PM
#4

Jag gillar Hallgren, men i de böcker jag läst har inte inte kommit med några konkreta tips direkt. Tycker de är mer på det filosofiska planet. Det är lätt att säga t.ex. att man inte ska straffa hunden. Man ska vara snäll mot hunden, tror jag han brukar säga. Men det hjälper inte så mycket när man står där med en söndertuggad fåtölj, en valp som vägrar gå en meter i koppel eller kanske tvärtom sliter och drar och ska fram till allt och alla. Då behover man förslag  på hur man ska göra för beteendet ska ändras.

Kalli
12/25/19, 12:12 AM
#5

Blygerhundar.

Upp till toppen
Annons: