Annons:
Etikettraser
Läst 2892 ggr
Hund19
12/6/19, 12:15 PM

Hjälp mig med hundras:)

Hej! Jag har nu bestämt mig för att skaffa hund och tänkte berätta lite om mig så ni får en bättre bild över vilken hundras som kan passa:) Jag bor i en lägenhet (en 2a) med en skog väldigt nära så det lär bli många långpromenader i skogen. Jag jobbar som ridlärare vilket gör att jag ofta har mycket ledig tid på morgonen eller eftermiddagen att spendera med min framtida hund. Jag kan erbjuda en hund dagliga långpromenader, agility, rally lydnad och möjligtvis spår. Tänker mest på tränna detta men kan hända att det blir någon tävling också på hobby nivå. Jag vill ha en hund som kan följa med mig till stallet och hänga med på mycket roligheter men även någon som kan koppla av och bara mysa i soffan dom lite lugnare dagarna. Jag söker inte någon hund som är väldigt hetsig då jag med handen på hjärtat inte tror jag kan erbjuda den stimulansen dom behöver. Söker därför inte border collies och sånna krävande raser men vill ändå ha en kompis som hänger med och har lite mer go en bara en soffpotatis. Vill inte ha en hund som kräver väldigt mycket pälsvård men självklart kan jag borsta igenom pälsen någon/några gånger i veckan. Vad gäller storlek är jag öppen för mycket. Hellre från medium till liten än stor då jag föredrar mindre hundar men öppen för förslag:) Har själv vuxit upp med shelties vilket är en otroligt trevlig liten ras, så funderar på att fortsätta ha en Sheltie i mitt liv men vill ju självklart höra era åsikter och om ni tror en annan ras passar mig bättre:) Har även kollat in pudel lite. Så tar tacksamt emot tips på en hundras som kan tänkas passa mig:)

Annons:
JoannaLi
12/6/19, 12:21 PM
#1

Jag tycker att sheltie låter klockren! Pudel med, kanske en krohmis, eller någon spaniel?

Lona
12/6/19, 12:30 PM
#2