Annons:
Etikettvalpar
Läst 15134 ggr
CayKantos
12/5/19, 3:54 PM

Valpväntartråden 2020

Inte gjorts än vad händer?! Jag vill höra och veta allt! Några som planerar valp till nästa år?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Emo
12/5/19, 4:11 PM
#1

?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

CayKantos
12/5/19, 4:16 PM
#2

#1 har uppdaterad, glömde stt inte alla vet 😂🙈

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
12/5/19, 5:14 PM
#3

Tack gode gud så nej, inte ett monster till hemma hos mig 😂. Själv då TS?

CayKantos
12/5/19, 5:30 PM
#4

#3 I wish 😂😂 jag kan befriq dig frpn ett monster? O:)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
12/5/19, 5:48 PM
#5

Om allt klickar och vi hittar en kull så ska jag och sambon skaffa en hund ihop, så då blir det 3 hundar här 😇

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
12/5/19, 5:55 PM
#6

#4 nääää det är ju mina bebisar 😭😂. Dock kan mallen vara billig idag. Tuggat sönder både lakan och en bh 😭. #5 ÄNTLIGEN 😍😍😍😍😍😍😍 WHOP WHOP

Annons:
Turast
12/5/19, 5:59 PM
#7

#6 så jävla jobbigt att leta najs kullar och uppfödare dock 😂😂 så sjukt kräsen

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jojaton
12/5/19, 6:01 PM
#8

#5 Visst har du varit sugen på borzoi? Blir det en sån eller något annat? 😊 Jag har anmält intresse om flertalet intressanta kullar, alla med ”leveransdatum” i början av 2020. Kullen jag hoppas mest på föds runt jul.

Johanna - Instagram

JoannaLi
12/5/19, 6:24 PM
#9

Jag står med här. Vi får se om det blir ena eller andra typen av hund bara, beror på jobbsituationen. Men någon typ av hund ska det fasen bli! Och den här gången ska jag lyckas köpa en valp istället för vuxen, tagning 3 😂

Achillcs
12/5/19, 8:53 PM
#10

Jag hoppas på att det blir en eller två valpar till mig nästa år! Högst troligt blir det import/importer då jag inte finner att någon inom Sveriges gränser har det jag söker.

Turast
12/5/19, 8:59 PM
#11

#8 det stämmer! Borzoi blir det 😍🙈 har sån tur att min sambo (som aldrig rört en hund innan vi blev tillsammans typ) har 2 raser han gillar, aussie och borzoi 😂👌

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Garm
12/5/19, 9:00 PM
#12

Om inget går åt skogen med den planerade parningen så blir det kanske whippet-valp nästa år. Fast jag har börjat snegla på borzoi också… Vet snart förmodligen inte hur jag ska göra med ras :/

CayKantos
12/5/19, 9:43 PM
#13

#10 två?! Go big or go home 😬😂😂 #11 men vad kul! Så underbara hundar!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Achillcs
12/5/19, 9:48 PM
#14

#13 Life’s too short, buy the puppy! Det föds sällan intressanta kullar i raserna jag är intresserad av, så man får ta chansen när den kommer! 😉🤣

Lona
12/5/19, 9:58 PM
#15

#14, Vad blir det för ras/er?🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Achillcs
12/6/19, 9:45 AM
#16

#15 Berger samt Mudi ☺️

Emo
12/6/19, 9:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Känner någon här till om det finns några trevliga rottweilervalpar i Skåne eller nära gränsen. 

God Jul!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Lona
12/6/19, 12:08 PM
#18

#17, Vilken inriktning? Bruks?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Emo
12/6/19, 12:24 PM
#19

#18 Ja, en brukshund. Den ska ha lätt att lära och kunna en hel del. Shelly, på bilden, kunde apportera  wienerkorv och det brukade åskådarna gilla. Vi ska kunna ha roligt tillsammans och även hjälpas åt (till exempel ska hunden kunna städa).

Jag kommer ändå inte att tävla men henne.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

19Mikaela93
12/6/19, 11:15 PM
#20

Här ska det utökas med en liten Schäfer valp 2020, letat i 4år efter den rätta kenneln och stått i kö sen i år på kullen som planeras då 😍

Annons:
Turast
12/8/19, 3:12 AM
#21

Asså åh, såg att uppfödaren jag kikat på ska ha en kull 2020, trodde inte det Vågar typ inte maila än tho, känns som något kommer skita sig snart så avvaktar

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

apportbocken
12/17/19, 12:30 PM
#22

Apropå grejer - kan man kontakta flera uppfödare med trevliga kullar planerade eller är det oseriöst? Vet ju egentligen svaret (man kan det?) men ändå.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

CayKantos
12/17/19, 12:52 PM
#23

Klart man kan. Det behöver resten ju inte o veta och för mig tckr det är trevligt när en uppfödare till och med säger till dig att titta runt efter olika linjer och kullar som intresserar dig. Jag kontaktar alltid flera uppfödare då det kanske dyker upp ngt man inte tänkte. :) glr samma redan nu trots det är ett bra tag kvar till valp igen.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

apportbocken
12/19/19, 7:29 PM
#24

#23 Hmmm ja det är två kullar jag har anmält intresse för som båda är intressanta på olika sätt. Funderar nu på om jag ska kontakta en tredje för att ha backup då det inte ser särskilt säkert ut alls att det blir valp från de andra kullarna… Men nej hur skulle det se ut om man måste bestämma sig för en uppfödare helt och hållet innan det ens har skett någon parning?

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Jojaton
12/19/19, 10:13 PM
#25

Jag har också hört av mig till många uppfödare, det finns sååå många intressanta kullar i den rasen just nu haha, och vissa har jag nästan redan innan jag skrivit vetat att chansen på valp är rätt minimal, men har ändå känt att det enda jag kan vara 100% säker på är att det absolut inte blir en valp om jag inte hör av mig. Absolut att man kan vilja ha valp från en väldigt speciell linje eller kombination men överlag tänker jag att det är bra att höra av sig till flera uppfödare.

Johanna - Instagram

apportbocken
12/19/19, 11:03 PM
#26

#25 Kloka tankar! Vi är lite i samma sits verkar det som. Jag har varit jättesen med att höra av mig till uppfödare pga omständigheter såsom faktumet att jag är omyndig och bor hemma samt världens veligaste och konstigaste rasväljarprocess. De kullarna jag visat intresse för har någon enstaka gemensam hund i stamtavlan men är i övrigt ganska olika, det är dock två uppfödare som verkar ha liknande mål med sin avel. Tror dock jag ska kontakta den tredje också, det är en uppfödare av samma stuk. Visst var det BC du skulle ha? Om du vågar svara utan att riskera att jinxa det haha.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Jojaton
12/19/19, 11:15 PM
#27

#26 Speciellt om det är en lite större ras så är ju chansen att det finns mer än en häftig kull ungefär samtidigt ganska stor - och även om de inte delar en massa hundar i stamtavlan så kan de ju vara lika ändå. Man kan ju alltid tacka nej om det inte känns rätt sen - men har man aldrig frågat så blir det ju verkligen inte ett ja :)

Ja precis, det är BC jag ska ha, förhoppningsvis rätt snart då haha.

Johanna - Instagram

Annons:
apportbocken
12/19/19, 11:50 PM
#28

#27 Ja men precis! Finns flera jag kan tänka mig valp från och de kombinationer som inte faller mig i smaken har jag bara låtit bli, inte svårare än så liksom. Och precis som du säger går det nog alldeles utmärkt att tacka nej senare om jag mot förmodan skulle bli erbjuden valp från 2 kullar. Kul med BC!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Jojaton
12/20/19, 12:56 AM
#29

#28 Vad blir det för ras för dig? 😊 Exakt, att sätta upp sig på intresselista är ju inte ett kontrakt för någon part. Det ska bli väldigt roligt och spännande, men det är rätt nervöst och lite läskigt också 🙈

Johanna - Instagram

ipopuma
12/20/19, 6:09 AM
#30

Finns en parning jag villhöver 😭. Ska inte ha fler hundar MEEEN är roligt att drömma

CayKantos
12/20/19, 11:05 AM
#31

#30 känner exakt likadant 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
12/20/19, 10:34 PM
#32

Hoppas ni hittar rätt valp snart :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
12/21/19, 2:38 AM
#33

Kanske blir något. Osäkert.

-

apportbocken
12/28/19, 6:41 PM
#34

#29 En kelpie hoppas jag på! Jag har ju haft rasen lite i åtanke hela tiden men insett nu att det faktiskt är rasen som passar mig allra bäst. Är ju egentligen lite sent ute men så illa är det inte. Det är nog lätt att man jämför sitt valpletande med de som är bäst och bestämmer ras 2 år innan och anmäler intresse medan tiken är valp typ. När vi skaffade Chester var vi inte helt 100 på ras fram tills vi fick veta att det var Chester vi skulle ha, jämför man med det är jag ju ute i god tid haha. Än är inget säkert men jag håller verkligen tummarna så får det bli som det blir.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
CayKantos
12/28/19, 6:48 PM
#35

#34 men åh vad kul! En underbar ras speciellt om man tar hänsyn till deras lilla portion osäkerhet samt stressen som vissa har 😍😍 vartifrån?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

apportbocken
12/28/19, 7:48 PM
#36

#35 PMar dig så kan vi snacka kelpie!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Frida B
12/28/19, 10:49 PM
#37

#36 jag vill också vetaaaa!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
12/30/19, 12:49 AM
#38

”Julkullen” blev tyvärr inget julmirakel utan en riktigt jobbig förlossning som slutade i kastrering och endast en liten överlevande valp (i för mig fel kön, om jag nu ens hade varit en kandidat med endast en valp) så nu är det väntan på födslar igen som står på schemat.

Johanna - Instagram

Kazlou
12/30/19, 3:10 PM
#39

Vi var inne på att skaffa valp i början av 2020, väntade på en lyckad parning nu i december. Tyvärr dog tiken plötsligt precis innan jul… 😕 

Är i full gång med att leta rätt på en ny kull och hoppas på att det går vägen.

ipopuma
12/30/19, 3:33 PM
#40

#38 #39 men gud! Vilka skräckhistorier ni har 😳

Jojaton
1/4/20, 4:40 PM
#41

#40 Ja fy, de spenderade 12 timmar på akuten…

Det verkar dock som att jag ändå får hem en valp i mitten/slutet av februari. En import med fruktansvärt intressant stamtavla. Allt är inte riktigt klart än så håller på mer info ett tag till, även om det mesta verkar klaffa sådär helt perfekt som om det verkligen är meningen!

Johanna - Instagram

Annons:
Jojaton
1/5/20, 6:01 PM
#42

#39 Men fy vad hemskt 😔 hoppas du har bättre tur med nästa kull!

Johanna - Instagram

CayKantos
1/5/20, 6:06 PM
#43

Okay… Har faktisk anmält intresse på en planerad psrning som kommer i slutet 2020 trots jag helst ville vänta till TIDIGAST 2021, vart jag också har hittat en (möjligen två) intredsanta planerade parningar men ibland får man ta chansen. Största hindret är Kantos, får se hur hans beteende vid beröring utvecklas, förhoppningsvis mot det bättre. Som tur ALDRIG visat mot hundar så är inget jag är orolig för där, mer att jag vill det ska funka för oss innan msn tsr in ett nytt litet liv :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
1/5/20, 7:06 PM
#44

Själv så får jag sitta fint tills minst 2021, men då jäklar har jag chans på en riktig pang-kombo från utlandet 😍

ipopuma
1/5/20, 9:04 PM
#45

#44 håller tummarna. Är nyfiken vilken kombo om du vill skicka pm 😍😍😍 Själv har jag en kull jag lite villhöver men ja…. Ingen hund på MINST 4/5 år 😂

Fisherling
1/5/20, 10:07 PM
#46

#45 Visst, kan skicka PM!

Lona
1/6/20, 4:18 PM
#47

#43, Vilken ras ser det ut att bli nu då? Spännande! Villhöver en cairnvalp! Charlies syster ska ha en kull till våren med en väldigt trevlig hane från samma uppfödare (men inte nära släkt). Det är dock helt fel timing av flera olika skäl så jag får väl nöja mig med att åka dit och pussa på dem när kullen fötts. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CayKantos
1/6/20, 4:35 PM
#48

#47 inte helt bestämd så håller det lite för mig själv än så länge. Men jag vet också vad jag villhöver.. En Welsh Corgi Pembroke, asså fyfaseeen 🥰😍😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Jojaton
1/6/20, 4:46 PM
#49

#48 Men åh jaaa! Jag har en nära vän som har två pembrokes och den ena har jag följt sen hon var liten valp. De är så fruktansvärt charmiga!!

Johanna - Instagram

CayKantos
1/6/20, 5:56 PM
#50

#49 helt otroligt underbara😍 kompisen som ska ha så blev rätt kär när vi var på mydog 😇

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
1/6/20, 7:27 PM
#51

#50 Den dagen jag har tid, plats och råd med bara en sällskapsmaskotsträningsvän som man inte satsar någonting på, då blir det nog lätt en pembroke!

Johanna - Instagram

CayKantos
1/6/20, 8:20 PM
#52

#51 same, det och staffe. Skulle faktisk inte säga nej till en Corgi ihop med en aktiv tävlingshund. När apan ngn dag inte finns med oss längre att istället för två sktiva tävlingshundar ha en aktiv tävlingshund och en Corgi 😂 men nöjer mig med att kompisen skaffar en så länge 😏

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
1/6/20, 8:32 PM
#53

#52 valpgos hos kompisar är inte så dumt det heller 👏🏼🤗

Johanna - Instagram

CayKantos
1/6/20, 8:42 PM
#54

#53 verkligen inte 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
1/9/20, 4:39 PM
#55

I tisdags fick en vän till mig hem sin lilla sheltievalp, och jag fick träffa henne för första gången i dag. Hon är helt otroligt bedårande och spär på ens valpsug något makalöst!!

Johanna - Instagram

Annons:
Alvirpo
1/9/20, 6:16 PM
#56

Sitter och skriver ihop ett mail som jag ska försöka skicka ut till ett par intressanta uppfödare. Drömmen är en valp lagom till sommaren 😍 Hoppas verkligen att någon har kull i passande tid och kan se mig som potentiell köpare. Skitläskigt sånt här ju 😮

Ambrose
1/9/20, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Äntligen kan jag skriva något här!

Hoppas hoppas till våren! 😍

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

apportbocken
1/9/20, 11:47 PM
#58

#57 Wow! Vad kul att du äntligen hittade en värdig kavaljer! Lycka till med kullen!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Jojaton
1/10/20, 11:33 AM
#59

#57 men nej va kul! 😍 stort lycka till med parning och valpning, ska bli superspännande att följa!

Johanna - Instagram

JoannaLi
1/11/20, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Alltså eh, förlåt, jag hoppar in här igen. Apropå att jag i december sa att tredje gången gillt, den här gången ska det bli valp… Här har vi Scylla, en 1,5 år gammal Alaskan Husky-tik 😂😍

Jojaton
1/11/20, 12:07 PM
#61

#60 Hahaha 😂 men lycka till med henne 😍

Johanna - Instagram

Ambrose
1/12/20, 1:50 PM
#62

#58 #59 Tack! Hoppas verkligen att allt går vägen! Är jätteförtjust i Kippo(som hanen kallas), och tror att han kommer kunna komplettera upp Nita väl! Hoppas på en lagom hög med sociala, stabila små arbetsmaskiner!(för arbeta kommer de definitivt behöva göra!)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Turast
1/14/20, 10:54 AM
#63

Idag ska jag prata allvar med sambon om valp I år, vet att han vill men han kan vara så velig så vill ha ett 100%svar innan jag börjar kontakta uppis 😂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
1/14/20, 11:04 PM
#64

#63 😍😍😍😍👏👏👏👏👏 sååååå det finns en chans att det blir valpmys i år?!

Turast
1/15/20, 1:11 AM
#65

#64 maaaybeeee 😏😏

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jojaton
1/15/20, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Den här lilla tösen flyttar hem till mig i februari 🥳😍 En import från riktigt fina linjer - har kollat på flertalet kombinationer som har haft morfarn eller farfarn i stamtavlorna/som pappa, och den här tjejen har då båda bakåt 👌🏼 så nu börjar nedräkningen!

Johanna - Instagram

Retriever456
1/15/20, 11:37 AM
#67

#66 Åhhhh😊😍

JoannaLi
1/15/20, 2:59 PM
#68

#66 Grattis! Jösses så fin!

Turast
1/15/20, 4:12 PM
#69

#66 men åååh vilken plutt 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Ambrose
1/29/20, 3:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#70

Var iväg och parade Nita med denna snygga killen i förra veckan. Tyvärr fick de inte till någon ordentlig hängning, och Nita var extremt snabb i sitt löp 😢 Hoppas på ett mirakel, och att hon är dräktig. Vet mer om 1 månad! Annars får jag se hur det blir…. prova igen vid nästa löp(och åka till hanen redan dag 7), eller strunta i det och hitta en annan fin kombination att skaffa valp från? 😟

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Kyograze
1/29/20, 5:22 PM
#71

#70 Hoppas, hoppas! Lycka till för er!

Här är valp egentligen inte planerat men Zara har börjat bli till åren 😕, så jag har ändå börjat fundera på en möjlig ny kompis när hon inte finns mer. Har dock ingen riktig koll på ras ännu, känns som att jag är rätt färdig med jack russel och min cavalier var inte direkt planerad haha (hade jag valt ras hade det inte direkt blivit det).

Någon som har förslag på vovve till aktiviteter som agility, lydnad och freestyle? Helst utan behov med vallning och gärna lite större (runt medium i agility), annars inga krav direkt - alla raser är intressanta!

Turast
1/29/20, 6:00 PM
#72

Är nog bestämt nu att det inte blir någon valp I år, trist men vad gör man Men ska bli kul att följa alla i den här tråden som ska få hem nya familjemedlemmar ❤️

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jojaton
1/29/20, 7:19 PM
#73

#70 håller tummarna att det tagit sig ändå! #71 spansk vattenhund, schapendoes, mellanpudel, sheltie, dvärgschnauzer? #72 trist…

Johanna - Instagram

Kazlou
1/30/20, 9:49 AM
#74

I förrgår fick vi veta att tiken vi kollat in är dräktig, alltså är valpar på kommande till vecka 9! Fem stycken valpar syntes på ultraljud så HOPPAS att det går bra och att någon räcker över till oss också, kullen har redan flera reservationer… 

Hur ska man klara av att leva normalt under denna väntan??😍

Kyograze
1/30/20, 11:25 AM
#75

#73 de tre första verkar väldigt intressanta, möjligtvis även Sheltien… får läsa på lite mer om dem

#74 så roligt! Lycka till nu! Leva normalt, det klarar man nog inte 😂

Jojaton
1/30/20, 11:41 AM
#76

#74 Lycka till!

#75 spanska vattenhundar är supervanliga i agility i Finland, finns fler av dom än shelties i medium där! Sjukt fräcka :) 

Min lilla tjej fick sin rabiesvaccinering igår, så om tre veckor är vi hemma och kan börja lära känna varandra! 🥳🥰

Johanna - Instagram

Annons:
Estellee13
1/30/20, 1:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#77

Själv väntar jag bara på att min tik ska börja löpa i februari så vi kan åka iväg och para henne❤️Förväntar mig snygga valpar med toppen temperament.

Bilder på hanen

Kyograze
1/30/20, 2:24 PM
#78

#76 jaså? Har bara sett ett par stycken på tävlingar och dylikt, men måste ju säga att det är helt klart en häftig ras! Funderar på att dra och kolla på någon utställning snart för att få en bättre bild av raserna, återkommer väl när jag vet mer!

Ska bli så kul att få höra mer om henne sen!

#77 Åh, vilken snygging! Håller tummarna för att det blir lyckat ❤️

Jojaton
1/30/20, 3:17 PM
#79

#78 Ja här i Sverige är de inte så vanliga, men som sagt - superpoppis i Finland. Om jag inte minns helt fel bestod Finlands landslag till VM 2019 av 3 spanska vattenhundar och en pudel 😊 #77 Spännande! Lycka till 😍

Johanna - Instagram

Alvirpo
2/5/20, 10:20 PM
#80

Måste ju bara uppdatera lite. I helgen var vi och hälsade på en kennel, och det kändes verkligen så himla bra från båda håll! 😃 Jag hade en bra känsla redan innan då vi pratat via mail och på telefon, och allt bekräftades när vi träffades! Så härliga hundar och familj, känns verkligen som att vi klickade var det gäller, det mesta? Tänket kring träning, uppfostran, hälsa, avel, staffen som ras och allt däremellan. Vi var de första intressenterna hon träffade under helgen, och redan samma eftermiddag fick jag sms om att dom verkligen tyckte att det kändes jättebra. 

Och igår pratade vi telefon igen och jag trodde jag skulle spricka av glädje - hon sa att dom verkligen ville se en av deras valpar hemma hos mig! Fatta känslan när man själv tänker att man kanske medelmåttig, och så ringer uppfödaren och säger att dom tror på en till 100% och verkligen tycker att man skulle vara bra hundägare! 😭❤️ Går inte att beskriva. Så nu går jag bara och väntar och hoppas på att tiken är dräktig och att allt går bra 😍

Ambrose
2/8/20, 2:56 PM
#81

#80 Så jäkla kul, grattis!!! Att klicka med sin uppfödare är alltid extra kul. De vill oftast göra allt för att du skall få det så bra som möjligt med din valp, så det är en grym koppling att ha och kunna fråga/ta hjälp av!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Jojaton
2/9/20, 7:09 PM
#82

#80 Så härlig läsning, en bra relation till sin uppfödare är så mycket värt! Håller tummarna att allt går bra med dräktigheten och valpningen ☺️

Johanna - Instagram

Alvirpo
2/17/20, 11:50 AM
#83

#81 #82 Tack så mycket båda två.  Det känns verkligen så himla bra allting!

För ett par dagar sedan gjorde dom ultraljud på tiken, och veterinären kunde bekräfta att det fanns en hög valpar där😍. Gissade på 5 till 7 st, men att räkna är ju svårt på ultraljud så vi får se hur många det blir. Uppfödaren ringde mig så fort dom kom hem för att berätta de underbara nyheterna, samt för att återigen säga att även dom tyckte allt kändes jättebra och att dom vill att kullens mest lovande valp ska hamna hos mig - fick lov att bita mig i läppen för att inte skrika rakt ut där och då 😃 Gaaah, så spännande alltihop, nu får den sista månaden fram till födsel gå snabbt!! 😍

Annons:
Jojaton
2/17/20, 12:30 PM
#84

#83 Woho! Det kommer gå både i rasande fart och väldigt långsamt på samma gång :) Håller tummarna för att allt går bra med födseln.

Johanna - Instagram

Jojaton
2/20/20, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Nu är Cay hemma ❤️

Johanna - Instagram

CayKantos
2/20/20, 6:51 PM
#86

#85 nämen! Vad söt! Och vilket fint namn ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Dödsrelikerna
2/20/20, 7:10 PM
#87

#85 fy så söt❤️ älskar hundar med riktigt mycket vitt i ansiktet😍

Jojaton
2/20/20, 8:12 PM
#88

#86 Haha, efter att jag valde namn har jag tänkt på det varenda gång jag sett dig posta ett inlägg 😂

Johanna - Instagram

CayKantos
2/20/20, 11:39 PM
#89

#88 😂 blir lätt så 😅 vi har båda halverna nu! Din hund: Cay min hund: Kantos Sedär! Lyxka till nu! Ngn vallning i planerna? 🥰

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
2/20/20, 11:56 PM
#90

#89 Ja! Lite kul :) Självklart! Tanken är att hon i första hand ska bli agilityhund, men jag vill försöka mig på i alla fall ett VP med henne 😊 kommer inte starta henne förrens tidigast i höst dock 😊

Johanna - Instagram

Annons:
CayKantos
2/21/20, 3:29 AM
#91

#90 spännande med ny sport! Du kommer helt säkert bli kär i sporten ;) Vad säger Sam till främlingen? Cay är väl nästan lika stor som han redan eller? 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
2/21/20, 10:34 AM
#92

#91 Verkligen! Men lite nervöst också, ser sååå svårt ut ju 😩😅 Cay är redan större, inte mätt henne men hon väger typ 1.5kg mer och är ju ett par cm högre 🙈 Han tycker att hon är lite jobbig med sina valppussar men annars går det väldigt bra! De kan ligga med några decimeters avstånd och tugga varsitt ben så jag är inte orolig, de måste bara lära känna varandra lite mer innan det kan klicka helt 😊

Johanna - Instagram

Garm
2/21/20, 11:07 AM
#93

Blir ingen valp i år, inte heller ska vi söka omplacering än. Blir för jobbigt med ny hund, gammal hund och ett barn på 1,5-2 år på en gång insåg vi. Får vänta på mer "optimal" tid för ny valp/hund :)

CayKantos
2/21/20, 2:43 PM
#94

#92 men gud vad skönt! Är Cay hane med eller?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

apportbocken
2/21/20, 5:09 PM
#95

#85 Så söt! Grattis!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Jojaton
2/21/20, 5:40 PM
#96

#94 Verkligen! Jag var inte speciellt orolig innan, Sam älskar andra hundar, är snäll med valpar och har ett bra hundspråk, men det är ändå en lättnad att se att de funkar bra ihop 😊 Nä, hon är en tik 😊 #95 #87 Tack tack 🥰 hon är lika charmig på insidan som hon är söt på utsidan!

Johanna - Instagram

Ambrose
2/24/20, 5:16 PM
#97

Tyvärr visade ultraljudet att Nita inte var dräktig 😢 Vi får se vad som händer nu framöver.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Jojaton
2/24/20, 7:11 PM
#98

#97 nej va tråkigt 😔

Johanna - Instagram

Estellee13
2/25/20, 12:10 PM
#99

#78 #79 Tack så mycket😍

Estelle blev parad för en vecka sedan, första parningen på måndagen och andra på onsdagen båda med 25 minuters hängning så nu är det bara att vänta och hoppas❤️

#97 Vilken dag/dagar parade du henne på? Parar man tiken för tidigt så är vulvan för hård och hanen kommer inte in och därav kan dom inte få någon hängning.  Alla tikar är ju så olika och Estelle har ett ganska sent höglöp och blev parad på dag 15 och 17. Jag har en hanhund hemma och han reagerar inte nämnvärt förens tiken är på dag 14 i löpet.  En bekant som föder upp settrar kan senast para sina tikar på dag 13 innan det blir försent. Det bästa vore om du tog ett progesteronprov så du ser var i löpet hon har sin ägglossning. När det är dags för ägglossning avtar blödningarna och blir ljusare i färgen och kan även ibland försvinna helt. Så även om din tik slutade blöda tidigt så kan hon fortfarande ha varit i sitt löp.

Kazlou
3/1/20, 11:58 AM
#100

Idag föddes 5 små mudivalpar, 1 hane och 4 tikar.  Jag spricker av glädje!😃 Får hoppas att alla är friska och välmående, nu börjar den långa väntan…

Ambrose
3/1/20, 5:26 PM
#101

#99 Självklart tog jag prog prov, men hon löpte väldigt fort. Dag 6: 1.53 Dag 9: 6.5 Dag 12: 40 Så hon började löpet med normal stigning, sedan sköt det iväg total. Parning dag 12, 13, 14, men egentligen borde hon nog träffat hanen redan dag 9 så de fick chans att lära känna varandra etc. Men men, inget att göra något åt nu. Borde ha litat mer på min magkänsla än proverna.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Achillcs
3/1/20, 6:41 PM
#102

#100 Åh vad roligt!! Vilken kennel? 😍

Kazlou
3/2/20, 11:57 AM
#103

#102 Kennel Mustatassun i Finland! 🙂

Ambrose
3/16/20, 9:08 PM
#104

Om ca en månad kommer det förhoppningsvis att flytta hem en liten Rottistik till mig och Nita :)

Var och hälsade på valparna och kenneln under gårdagen och allt kändes superbra!
Jag har haft kontakt med kennelägaren i ett par månader, och vi har diskuterat en hel del hund och avel tillsammans.

Efter att jag kom hem från Finland, och parningen inte hade gått som förväntat, så frågade jag henne om jag fick lov att ställa mig på kö ifall Nita inte var dräktig.
Vi har samma tänk i aveln, och detta är den första kullen jag har sett på flera år som har de förutsättningar jag letat efter.
Igår kväll blev det officiellt :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Alvirpo
3/16/20, 10:36 PM
#105

För några timmar sedan blev det officiellt.  Valparna föddes natten till söndag och idag ringde uppfödaren för att erbjuda mig en. Tre tikar och två hanar blev det, och en liten tik ska få komma till mig 😍 Ord kan inte beskriva lyckan! Så nu börjar bara den långa väntan.. Ska hälsa på om en månad och förhoppningsvis någon mer gång innan det är dags att hämta hem den, ska bli såååå spännande!

Retriever456
3/17/20, 9:11 AM
#106

#104 #105 grattis båda två! Så mysigt!!❤️#105 vilken ras blir det?

Alvirpo
3/17/20, 2:30 PM
#107

#106 Staffe såklart! 😃

Jojaton
3/17/20, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

#104 #105 Grattis, vad roligt! Ser fram emot en massa fotouppdateringar på småttingarna 😍 Cay är nu 19v (VAR tar tiden vägen? 😩) hon väger 10.8kg och är 44.5cm, så tippar på att hon blir 50-51 i manken, och runt 16kg. Lärt sig att stå snyggt har hon dock inte hunnit med 🙈

Johanna - Instagram

Ambrose
3/17/20, 8:28 PM
#109

#108 Skall säkert gå att ordna ;)

Dröjer nog ett par veckor innan jag vet vilken som blir min. Uppfödaren har första tjing. 3 tikar, en får troligtvis bettfel, en vill uppfödaren ha, den andra blir min :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Michaela-N
3/17/20, 8:53 PM
#110

Jag vill ha! Sista sommaren för mig som student så vill jag ha valp är det nu det är läge. Sen ska man ju välja ras först och främst… kan inte bestämma mig för om jag vill ha bc, tollare eller något helt annat som typ staffe.

Ambrose
3/18/20, 9:52 PM
#111

#110 En bra Tollare och BC kan ju vara hyffsat jämförbara i tävlingssammanhang. Det handlar nog mer om du kan/vill t.ex. valla med en BC, köra jakt med en Tollare. Klarar av ljudande och stress etc, och vilken nivå du vill lägga dig på? Tävling på hög nivå(de 2 första alternativen) eller en störtskön clown i vardagen som gärna hänger med på det mesta men utan tävlingsambitioner på högsta nivån(staffen).

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Michaela-N
3/19/20, 10:29 AM
#112

#111 Har redan en bc så vore kul att testa på något nytt, men handlar nog mest om att jag behöver avgöra vad jag vill göra med den nya. Behöver jag en till tävlingshund eller vill jag bara ha sällskapet? Så svårt!

Sugar Mist
3/20/20, 10:21 PM
#113

Hoppsan, hamnar visst möjligen med fodervalp om allt går vägen

-

apportbocken
3/21/20, 2:04 PM
#114

#113 Så roligt! Vad blir det för någon? Aussie igen?

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Sugar Mist
3/21/20, 7:07 PM
#115

#114 Jajjemän!

-

CayKantos
3/21/20, 7:09 PM
#116

#115 kul varifrån?!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
3/21/20, 9:32 PM
#117

#115 också nyfiken!

Sugar Mist
3/22/20, 7:47 PM
#118

#116 & #117 En amerikansk import :)

-

Annons:
Estellee13
3/23/20, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Här väntas det smått, bild tagen dygn 33, idag är hon på dygn 35❤️Spännande att se hur många det blir, sist fick hon 9.

Bjornberg
3/28/20, 6:34 PM
#120

Hoppar tvärt in här, imorgon hämtar jag en 6 månaders tik! Ska bli så roligt med min första helt egna hund som dessutom passar mig perfekt!😍

Retriever456
3/28/20, 7:03 PM
#121

#119 snälla uppdateringar på valparna och hur dom växer osv?🥺 #120 grattis!!!!

JoannaLi
3/28/20, 7:37 PM
#122

#120 grattis! Vad blir det?

Bjornberg
3/29/20, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

#122 En Puli blev det!

Ambrose
4/2/20, 2:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#124

Nu är det inte ens 2 veckor kvar tills valpis kommer flytta hem till mig 😍 Allt börjar sakta men säkert falla på plats. Jag vet vilken som kommer bli min(uppfödaren är helt fantastisk och jag får den jag "önskade"), och vi har pratat med gränspolisen om hur vi gör med leverans!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Jojaton
4/2/20, 6:36 PM
#125

#124 Så söt 😍 Har du något namn än? ☺️

Johanna - Instagram

Annons:
Emo
4/2/20, 7:17 PM
#126

Helt underbara. 🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Ambrose
4/6/20, 1:52 AM
#127

#125 Hon kommer att kallas Auri, uttalas "Aoori" :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Sugar Mist
4/9/20, 6:42 PM
#128

Då väntar vi på att gränserna öppnar och Corona-läget blir lite mer stabilt, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller hur var det…?

-

Wenniz
4/11/20, 10:32 AM
#129

Själv hämtar jag valp nästa vecka på fredag. Jag valde att inte ta någon valp förra året efter min egna tik då det inte var läge för valp. I år hade jag bättre möjligheter så jag passade på helt enkelt när en kombo jag gillade dök upp, dock blir det en helt annan ras denna gång. 🙂

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Magrat
4/12/20, 7:49 PM
#130

Tiken är på gång att löpa så jag sätter en tass här.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

tiger tok
4/13/20, 8:24 AM
#131

Hittade en sjukt bra kombination, och blev extremt sugen. Verkligen dröm-tik och en riktigt bra hane också!

CayKantos
4/13/20, 1:14 PM
#132

#130 #131 kul vilka raser är det? ❤️

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
tiger tok
4/13/20, 4:43 PM
#133

#132 västgötaspets. Inte ofta man hittar kombinationer där bäde mamma och pappa är friska (bra höfter och ögon), gjort mh, meriterade i flera sporter och med snygg kropp. Dessutom är tiken brorsdotter till min😍

apportbocken
4/13/20, 5:31 PM
#134

#131 Jag stöttar helt och hållet att du köper fler västgötar. Nu tänkte jag tänka högt om mina valpdrömmar: Mitt kelpieletande går verkligen mycket bättre än förväntat men jag funderar på om jag är för snabb liksom? Jag vet ju att det är klokt att träffa MASSA kelpies så man vet precis var man ska leta men samtidigt vill jag ju verkligen verkligen komma igång med en liten påläggskalv snart. Jag vet ju vad som är mest rätt om jag bara tänker med hjärnan men hjärtat gör också massa väsen. Tar inte första bästa kull bara sådär men kan man få köpa första bästa kull som faktiskt verkar bra och passande? I kullen jag har ögonen på nu har jag träffat en halvsyster till pappan. Gillar verkligen det spralliga, sociala och mjuka sättet hos henne och syskon till mamman är ganska lika tiken jag träffat.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

CayKantos
4/13/20, 5:39 PM
#135

#134 ingen vet bättre än dig själv. Men jag personligen lärde en viktig läxa från när jag skaffade Kantos. Jag visstr bara vad det var för typ av kelpie och linjer utifrån vad pappret och andra sa. Nog mitt största misstag, därav är jag personligen vääääldigt noga med att bara träffa så mckt som möjligt från dom linjerna som intresserar mig just nu. Bilda en egen uppfattning och se hur det stämmer överens med det folk och uppfödaren har berättat. Men som sagt, alla gör olika, beror ju på vilka kontakter, mål och krav man har samt vad man är för person. Men du kan ju också säga så att du hoppas och planerar på en valp från den kullen och under tiden försöker du träffa flera från dom linjerna samt prata med folk. Skulle det plötsligt inte kännas bra längre är det inte svårare än att tacka nej, känns det fortfarande bra har du bara fått bekräftelse på det ovh lärt känna fler folk att vända dig till ifall det blir problematik och frågor samt en bättre grund och kunskap om vilken typ av hund/kelpie du får hem :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
4/13/20, 9:50 PM
#136

#134 Elleeeer så släpper du kelpiesarna och tar en valp ur denna kull😉 Varsin lydnads-västgöte, bättre blir det inte..

Frida B
4/13/20, 10:04 PM
#137

#134 insåg precis att jag helt glömt svara dig i PM. :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

apportbocken
4/14/20, 12:04 AM
#138

#135 Smarta tankar och tips, tack!! Tror jag ska fortsätta satsa på den här kullen ändå - och leta upp lite fler släktingar. Sen får vi se om det blir valp till mig men det är ju inte något jag kan styra över… #136 Hahaha vi kan köra delad vårdnad ju. Eller varsin, plus kelpie - valpkalas! #137 It be like that sometimes… Jag svarar dig strax!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

tiger tok
4/14/20, 8:25 AM
#139

#138 😂

Annons:
Alvirpo
4/14/20, 8:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Igår kväll fick jag reda på vilken av valparna som ska få bli min 😍 Nordic Canine's Blooming Blossom, men kommer kallas Vira. Ska dit och hälsa på för första gången på lördag, då kommer dom vara 5 veckor gamla, så inte långt kvar nu!!

Retriever456
4/14/20, 9:15 AM
#141

#140 gulligulliiguuuuull😍

Magrat
4/14/20, 6:34 PM
#142

#132 Ja, alltså jag vill hålla lite på det. Många köpare i kö och jag vill inte jinxa det. ;)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Estellee13
4/21/20, 1:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Den 19/4 valpade Estelle vilket resulterade i 11 valpar. 6 tikar och 5 hanar ❤️

Honestyisdead
5/5/20, 4:32 PM
#144

På fredag ska jag till uppfödaren och träffa valparna och tinga min hane om jag kan välja hehe! Whippet.

Turast
5/6/20, 4:08 AM
#145

Som det ser ut nu verkar det som om jag ska hälsa på en uppfödare nu I vår/försommar som ska ha en kull I sommar, hjälp

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Magrat
6/5/20, 11:56 AM
#146

Nästa vecka är förlossningen estimerad till. Andra eller tredje plat i kön. Håll tummar för många tikar!

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
Emo
6/6/20, 12:38 PM
#147

Väntan över - Nelly är här. 🙂

Tyvärr gick det inte att ladda upp bild.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hubert.prp
6/6/20, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Jag använder en annan webläsare, så jag testade på Pyssel och där gick det att ladda upp en bild på Nelly.

Estellee13
6/6/20, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Nu är Estelles valpar 7 veckor gamla och denna lilla tik kommer vi spara ❤

Alvirpo
6/7/20, 10:35 AM
#150

*dubbelpost, men här ville inte bilden med*

Alvirpo
6/7/20, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Har ju helt glömt att uppdatera här! Fick hämta hem min lilla älskling 9e maj, idag är hon 12 veckor gammal och växer så fort! Min Vira❤ Hon har fått ett eget konto på instagram också om någon är intresserad, @staffenvira 😁

Magrat
6/9/20, 5:25 PM
#152

Bara en tik i kullen som föddes =/ Nu väntar vi på nästa kull och håller tummar för minst två tikar!

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Jojaton
6/9/20, 5:36 PM
#153

#152 Vilken otur 😔 Håller tummarna för nästa kull!

Johanna - Instagram

Annons:
Magrat
6/9/20, 7:57 PM
#154

#153 Ja det kändes lite typiskt, blev 5 hanar och 1 tik så uppfödaren frågade om vi ville ha en hane men det känns lite krångligt ihop med två tikar.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

sophiedorothea
6/10/20, 1:13 PM
#155

Om 6 veckor hämtar vi hem vår efterlängtade valp 😍

DeKÅ
6/13/20, 11:42 AM
#156

I mitten på augusti ska vi hämta vår cairnterriervalp … det blir vår 5e cairnterrier en fantastisk hund som kallas världens bästa kompis.

Fisherling
6/13/20, 5:07 PM
#157

Jag dör. Jag måste vänta till MINST 2023 och jag vill att det ska vara tre år senare NU.

Magrat
7/19/20, 4:10 PM
#158

Om två veckor får vi veta om det kommer minst två tikar. I så fall blir det valp i September.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Lona
7/19/20, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

#156, Men åh, det har jag missat! Vilken uppfödare? 🙂 Visst är de underbara? ❤️ (Charlie är inte permanentad, han har precis badat på bilden 😉) Stort lycka till med er valp!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: