Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2351 ggr
Sunflower_
12/5/19, 12:55 PM

Vart köper man munkpeppar?

Ja, vart kan man köpa munkpeppar? Finns det på vanliga matvarubutiker? Apotek, hälsokostbutiker? Vill köpa idag så kan inte beställa. Har en tik här hemma som är i höglöp och hennes kastrerade pappa är helt manisk på henne🙄

Annons:
tiger tok
12/5/19, 3:59 PM
#1

Verkar finnas på apotek och olika hästbutiker (granngården exempelvis). Kolla hur lagerstatusen i din närmsta butik ser ut bara.

Sunflower_
12/5/19, 4:15 PM
#2

#1 På de apoteksidor jag hittar munkpeppar står det att det endast går att beställa

Lona
12/5/19, 5:49 PM
#3

Vi brukar beställa från Alyose, www.alyose.se eller Örtagården Salsta, www.ortagardensalsta.se Det finns säkert i en del hästaffärer också, men båda företagen ovan har rimliga priser och bra service. 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sunflower_
12/5/19, 6:09 PM
#4

#3 Ja tack, men ville ha det redan idag så därav ville jag inte beställa. Hittade det nu på xxl, dock 70 g för 90 kr istället för 500 g för 65 kr.. men men 😅

Lona
12/5/19, 6:18 PM
#5

Jahaa! Asch då! Till tik eller hane? (Bara nyfiken, på min tik funkade det inte mot skendräktighet men vi har fått bra resultat på hingstiga valackar i stallet.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sunflower_
12/5/19, 6:36 PM
#6

#5 Till hanen som är på löptiken här hemma. Vet du hur lång tid det brukar ta innan man borde märka ifall det funkar?

Annons:
Lona
12/5/19, 6:53 PM
#7

Njae, på häst brukar vi märka efter några dagar, det går snabbare om man hinner förebygga (dvs i det här fallet att man börjar ge innan löpet eller i början, innan hanen "kommer igång"). För säkerhets skull, om någon annan läser så funkar det alltså INTE som någon form av preventivmedel, det dämpar bara "symtomen".


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sunflower_
12/5/19, 8:59 PM
#8

#7 Aha okej 😬 Tiken har löpt sen 20:de november men gick in i höglöp igår så hon har ju löpt ett tag. Haha ja hanen är kastrerad så det blir inga incestvalpar iaf😅

Hornslandet
12/6/19, 10:29 AM
#9

Intressant att läsa hur även kastrerade hanar får såna här problem. Ibland ser man ju det som "lösningen" på såna här saker.

Jojaton
12/6/19, 11:21 AM
#10

#9 Jag skulle ju gissa på att det i det här fallet beror på en sen kastration där hanen vet vad höglöp innebär (iom att det är tikens pappa) Håller absolut med om att kastration inte är lösningen på alla problem, men tycker inte det är så konstigt att den här hanen reagerar trots kastration.

Johanna - Instagram

Sunflower_
12/6/19, 12:11 PM
#11

#9 #10 Ja jag har inte tidigare upplevt att kastrerade hanhundar har reagerat såhär. Är endast jourhem så har bara haft hundarna i tre månader och visste inte hur han brukar reagera på löp. Det låter ju möjligt att det är som du säger #10, att han redan upplevt löp och därför vet hjärnan hur han ska reagera. Han tjuvparade sig tydligen med en tik när han var hos en hundvakt, antingen var det han eller tiken som tog sig in i den andres hundgård. Kan ju vara så att han reagerar mindre på löptikar generellt, som tex i grannområdet, men att det blir för mycket när han lever med en löptik🤷‍♀️

Upp till toppen
Annons: