Övrigt

Babbeltråd del 18!

2019-12-04 21:55 #0 av: Lona

Shoot!Tummen upp

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-12-04 22:09 #1 av: Jazzyjeff

Börjat med kongsök, skoj! Egentligen är det ju inget annorlunda än sök av andra dofter.. men det blev som en nytändning, haha. Kul att hunden är på G med det och visar intresse direkt!

Anmäl
2019-12-04 22:35 #2 av: Majken!

Här är svaret på din fråga Lona! Denna har jag gjort 👍

Anmäl
2019-12-04 22:50 #3 av: Jojaton

#2 Fint! Synd man har en hund som består utav typ 75% päls, är liksom inte lönt att köpa fina halsband för det syns inte 😔

Johanna - @mysheltiesam

Anmäl
2019-12-04 22:58 #4 av: Sugar Mist

Känns som om livet går på autopilot

-

Anmäl
2019-12-04 23:04 #5 av: CayKantos

#2 åhh hur börjar man med sånt? Finns det ngn bra hemsida eller så? 🤩 Görtjusigt ju!

Just another crazy animal lover Skämtar

Ägare av CaToss Photography, kom gärna in och kika!

Anmäl
2019-12-05 00:57 #6 av: Lona

#2, Wow! Skitsnyggt!Stjärnor

Anmäl
2019-12-05 06:38 #7 av: Turast

Komj ist hem från jobbet och skulle ge hundarna mat, Jamie hugger in som om han inte sett mat på 50 år, marcie bara tittar på mig. Då ser jag det. Rund om magen, pillimarisk blick och den vidöppna kattmatssäcken. Hundfan har käkat upp typ 1 kg kattmat 😭😭
Blir att köpa hänglås tror jag

Medarbetare på Valp och Unghund ifokus!
 Peace out~    - Turast
Blogg: Unidogs

Anmäl
2019-12-05 07:43 #8 av: Majken!

#5 jag lärde mig av en vän och kompletterade med massor av youtube-filmer 👍

Anmäl
2019-12-05 12:43 #9 av: Candy123

Valpen har sovit från 7h inatt Kär

HundHUND-BLOGG (australian kelpie & golden)Glad

FörlägenInstagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaninerNörd

Anmäl
2019-12-05 13:13 #10 av: Garm

Min älskade hund har fått tillbaka sin gamla matlust efter månader med ointresse för mat och jag känner mig så glad och lättad :D

Anmäl
2019-12-05 17:27 #11 av: ipopuma

Jag har tappat förmågan helt att träna hund 😳. En ganska lång period har jag känt och tyckt detta, men jag kan verkligen inte längre. Aldrig varit duktig eller så, aldrig kommit långt men har ändå gått ut med något. Nu är jag bara dålig 😅. Tror inte alls hon går bra om jag ska vara ärlig vilket är lite jobbigt i o med all tid man har lagt ned 😅. Och alltid varit kreativ men nu är det bara stopp.

Är ganska jobbigt 😅, någon annan som känner likadant? Hur löste ni det? Hur gör ni?

Anmäl
2019-12-05 17:31 #12 av: CayKantos

#11 könde exakt samma för bara några veckor sen.. Men glöm inte hur unga dom är.
Vänta du bara tills jag kommer då ska det applåderas som aldrig förr

Anmäl
2019-12-05 17:36 #13 av: ipopuma

#12 du är gullig ❤️❤️❤️. Har varit så här de senaste kanske 6 månaderna(?). Är mer att jag själv tycker det 😅.

Och alltså, skriva labbrapport tillsammans, varför gör man det 🤐😖. Prestationsångest deluxe, är jag gråtfärdig, ja, får jag något gjort, nej för jag suddar ut typ varje mening 😅. Blä blä blä!

Anmäl
2019-12-05 17:44 #14 av: CayKantos

#13 åh fy.. Hatar när man fastnar så D: hade gärna hjälpt men det hade nog blivit ännu värre 😂😂

Men det ska nog gå över i hundträningen. Kan va att ni behöver testa ngt nytt, nya metoder. Man fastnar ju så lätt. :/

Anmäl
2019-12-05 18:28 #15 av: Lona

#11, Antingen ta en paus och eventuellt göra något annat "prestigelöst" ett tag. Kör något som du egentligen inte bryr dig så mycket om utan fokusera enbart på att ni jobbar tillsammans och att det är kul.
Alternativt gå en kurs/åk på läger/en "kick off" hos uppfödaren (eller någon annan). Åtminstone får jag upp motivationen av sånt och så får man förhoppningsvis lite nya verktyg och synsätt på träningen.
Dock tränar jag även i vanliga fall utan större mål, möjligen är det väl jakten som jag tar mer "seriöst".
Hur har du det med träningskompisar? Kanske kan ni göra något ihop som gör att det är lättare att komma ur ledan? En helg tillsammans tex, eventuellt med inhyrd instruktör? Det körde vi några gånger med sökgänget, betydligt mer ekonomiskt än att åka på sedvanliga läger.

Anmäl
2019-12-05 18:35 #16 av: Fisherling

Jag har två stycken löptikar. Var för sig är de inte så illa när de löper, men ihop är de hopplösa. De tycker så jäkla mycket saker, mycket mer än normalt, och så gaddar de ihop sig och muppar runt ihop. Normalt sett skiter de fullständigt i att posten kommer, men nu är det som att de förväntar sig en invasion så fort det går någon utanför dörren Vilar huvudet i handen

Anmäl
2019-12-05 19:59 #17 av: Frida B

Så äckligt trött. Så trött att jag vill lägga mig ner och gråta. Helt utmattad i varenda muskel i hela kroppen, utan att ens ha gjort något idag...

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2019-12-05 20:44 #18 av: ipopuma

#15 vi har kul och hon älskar att jobba med mig. Är liksom inte det som är problemet. Paus går inte 😅, då river de ned huset 😂😂😂😂. Men är ju på något sätt bra för tränar i princip dagligen för att jag måste 🙈. Så kommer ju ut i alla fall ❤️

Har bokat privattimme i januari. Har 2 jättebra träningsgrupper. Tränat lite agility men vet inte 😅, även lydnad.

Tack för tipsen! Varit tight nu med helgträning då jag i princip jobbar varje helg 😑.

Kanske lite dumt att skriva men funderar om det har att göra med mig överlag 😅. Men vet inte 😅

Anmäl
2019-12-05 21:05 #19 av: Sugar Mist

#17 relaterar

-

Anmäl
2019-12-06 10:56 #20 av: Fisherling

Blir så trött på mig själv. Har varit i en dimma av depression och medicinering, och nu känns det som att jag förstört allt.

Har slutat medicinera och börjar må bättre, men skadan är ju liksom redan gjord. Hela min framtid inom hund faller samman bara för att jag inte kunde tänka klart eller längre än nuet. Ibland hatar jag verkligen att vara jag.

Anmäl
2019-12-06 11:26 #21 av: Lona

#20, Med risk för att låta som en äppelkäck kärring så kommer här några ord av livsvisdom😁🙈🙉🙊: Livet tar omvägar ibland, så är det bara. Visst kan man grubbla över val och beslut som man gjort men försök att släppa och gå vidare. (Det tog mig "bara" drygt 45 år att komma till den punkten och jag kämpar fortfarande med den.)
Nu vet jag förstås inte vad du gjort/inte gjort, men visst har du kvar båda hundarna? BRA, gå vidare från det även om du måste göra en ny plan.
Att ha en depression tar otroligt mycket kraft, det är svårt att tänka klart och fatta vettiga beslut. Det är egentligen inget du rår över, det hör till sjukdomsbiten.
Jobba på att landa, plocka ihop bitarna och fundera på hur du går vidare på bästa sätt. Tänk dock på att spåren efter en depression kan sitta i LÄNGE, var lite bussig mot dig själv och satsa inte allt på en gång! Det vinner du garanterat på i längden.🌹

Anmäl
2019-12-07 06:19 #22 av: Turast

Färgar håret när jag är extra nere, aldrig varit så excited förr tho
Bor typ bredvid min blacklight nu

Peace out~    - Turast

Anmäl
2019-12-08 17:58 #23 av: Jazzyjeff

Nån som har en bra video på hur man tränar in frysmarkering?

Anmäl
2019-12-08 20:29 #24 av: ipopuma

Förhoppningsvis helt klar med min inlämning! Och förhoppningsvis klar med min kurs imorgon 😍. Sen är det bara en matte omtenta 😳 o en genetik tenta! Längtar till julen så man kan träna när det är ljust i några dagar!

Anmäl
2019-12-08 21:22 #25 av: Jojaton

Nästan 900km (tur och retur) för att köra fem lopp. Diskar fyra och en nolla, pga ett surt missförstånd blir det dock en 6e plats i en klass där det delas ut 5 pinnar. Woho va agility är kul.

För att se det hela lite positivt så fick vi med oss många träningsvinster, han hade noll problem med miljön trots hall med dubbla banor och mycket liv. Nu laddar vi om till klass 2 debut i januari 😊

Johanna - @mysheltiesam

Anmäl
2019-12-08 23:43 #26 av: CayKantos

#23 frysmarkering i NW/SPECIALSÖK?

Anmäl
2019-12-10 12:43 #27 av: Jazzyjeff

#26 Ja, det jag tänker på! Just nu började jag köra med kongbitar, men det kan väl vara oberoende av vilken doftkälla man kör?

Annars undrar jag lite hur det fungerar om man har sitt tex som markering, det är ju inte så exakt med små föremål direkt?

Hittade nu tex denna iofs:
https://www.youtube.com/watch?v=dsS5UMJv5kU

Där tycker de man ska se vad hunden själv gör naturligt, undrar om det? Isåfall tror jag ligg kunde vara en bra markering för min hund som brukar göra det.. Men hur bra blir det om det tex är en hög gömma?

Anmäl
2019-12-10 18:32 #28 av: CayKantos

Jag tycker definitivt att man ska ta vad aom är naturligt.
Hunden ska ju kämpa och lokalisera diften helt så att du vet vart den är lokaliserad. Så om den lokalisersr doften uppe i taket, föeökser komma så nära källan som möjligt och sedan lägger sig vet du ju var den markerade för.

Min har ju frysmarkering oberoende av kroppshållningen. Man kan ju lära in doft antingen via markering eller ta markering sen. Det beror på hunden och dens egenskaper.

Om du redan har börjat kan du lära in markering via smeller. Svårt att förklara. Kan skicka en video om du vill :)

Anmäl
2019-12-10 21:32 #29 av: Jazzyjeff

#28 Alltså jag fattar bara inte. Tänkte att vad sjutton, vi testar lite. Vi har för länge sen försökt nöta lite frysmarkering utan nån större framgång, han höll aldrig kvar nosen nå länge, fattade inte. Bara nosade på, belöning. Väntade man en kort stund till så flackade han iväg eller gjorde nått annat av frustration.. 

Men idag, what the fuck?! Jag tog mina 3 metall-stolpskor (https://www.jula.se/globalassets/catalog/productimages/340613.jpg) som jag förut testat med då jag kan ha en doft i en av dem, de ser identiska ut, men går inte att komma åt behållaren/grejen med doften och han försöker inte apportera stolpskorna.. 

Först testade jag att vänta lite och se vad han gjorde. Jag körde med en kongbit i en av dem, märkte att han är lite tänd på doften då han stannade och nosade/intresserade sig för den med kongen i. Första testet tittade han på mig, sen blev frustrerad och skällde nån gång (men jag vill inte ha skallmarkering). Försökte vänta ut och se om han skulle lägga sig.. no luck. Försökte några gånger. Ingen större förändring. 

Sen testade jag igen att klicka och belöna när han nosade ordentligt på rätt behållare. Sen tänkte jag, kan väl testa vänta lite då. Då bara POOF, nosa nosa nosa - FRYSER PÅ DEN. Då jäklar kom belöning!! Testade typ 8-10 gånger till sen, han nosade upp och frös hela tiden! Så jävla fint, testade tom att vänta ut nån av gångerna lite, då höll han lätt flera sekunder jättefint, totalt still!! 

Fattar inte vad som hände, men detta känns superkul!

Förresten, du får gärna skicka videos oavsett! :D Tacksam för all info/hjälp!

Anmäl
2019-12-11 11:56 #30 av: ipopuma

Alltså mina vovvar 😍😍😍😍 så grymma de är! Är så tacksam över att få ha dem!

Och alltså nu är allting klart och inskickat som ska skickas in innan "jullovet" 😱😍. Nu är det dock dags att börja plugga på tentorna, men ändå!

Anmäl
2019-12-12 18:34 #31 av: Turast

Sambon har köpt oss en varsin skitstark pannlampa så jag äntligen kan gå i skogen med hundarna när solen gått ner 😍👌

Peace out~    - Turast

Anmäl
2019-12-13 09:48 #32 av: Jazzyjeff

#31 ett måste att ha!! :D

Anmäl
2019-12-14 19:38 #33 av: Turast

#32 jaa vet inte hur jag levt mitt liv innan med skitpannlampor 😂

Peace out~    - Turast

Anmäl
2019-12-16 06:03 #34 av: ipopuma

Så jäkla typiskt, obligatoriskt i skolan och julbord på schemat idag. Gissa vem som vaknar 05:30 pga magsmärtor. Vågar inte ens ta mig till skolan om allt skulle balla ur 😭.

HOPPAS att läkaren tar detta på allvar 😅

Anmäl
2019-12-17 01:49 #35 av: CayKantos

Har ni någonsin suttit fast mellan två raser?
Vad gjorde ni då?

Raserna är väldigt olika och jag försöker helt enkelt träffa, känna och höra mer om raserna samt linjerna inom dom. Men så snart jag tror jag har bestämt mig för den ena glider jag in på den andra, när jag bestämmer mig för den andra glider jag in på den ena..

Lite rädd att fastna med en till hund som inte passar mig värken ras eller individmässigt.

Anmäl
2019-12-17 02:48 #36 av: Achillcs

#35 Många gånger! Vilka raser är det du velar mellan? Vad är det du letar efter i nästa hund? Vad är det som gör att du inte passar med nuvarande?

Anmäl
2019-12-17 09:23 #37 av: CayKantos

#36 riesen och hh
En hund som vill mer, kan mer och kämpar lite extra. En hund jag kan satsa lite mer med i IGP.. Han är en fantastisk individ men vi klickar ej och har helt olika träningsintressen, sen är han rasmässigt inte rätt för mig eller mina intressen :/ jag är enormt glad att det var just honom jag fick dock.

Anmäl
2019-12-18 17:00 #38 av: Lona

#35, Jisses, jag har nog vimsat mellan i stort sett varenda ras...
Med två lika raser tror jag att man kan låta magkänslan styra lite - eller att helt enkelt styras av uppfödare/kombinationer.

Men två olika är banne mig inte lätt, jag vet hur du menar. Man attraheras eller avskräcks av olika egenskaper, köp en korsning?Skrattar
Hur viktig är vardag resp träning/tävling för dig? 
Vad uppskattar du och vad uppskattar du inte med kelpie? (Förutom just inriktningen i brukset.)
Vilka negativa  egenskaper är du beredd på att överse med?
(Själv tycker jag till exempel att hundar som är osäkra socialt är big no no medan andra tycker att det är rätt ok, om de får andra bitar "gratis".)

Vad gäller kapaciteten mellan HH och riesen har jag inte så bra koll egentligen men där beror det ju också på hurdan man är själv som person. Jag vet heller inte hur lätt det är att få tag på en bra riesen respektive holländare, tror att i Sverige har holländarna blivit bättre de senaste åren medan  riesens...not som much.
Vad säger du, ipopuma?
Caykantos, uppskattar du de blixtsnabba reaktionerna hos HH eller vill du ha en hund som möjligen tänker en tanke innan den agerar?Skämtar
Sliter du ditt hår om en hund tycker att den kan bäst själv och möjligen är ganska envis?
Det känns som att man har lite större marginaler med en riesen, jag menar på intet sätt att de är tröga men de har lite mer "alla tassarna på jorden" på något sätt. 
Nu är jag för all del mer van vid belgare än holländare men det går så ruskigt fort att det blir fel, å andra sidan så är det en positiv egenskap när man gör allt rätt...

Vad var det som gjorde att du strök malle, jag vet att du skrivit det tidigare men minns inte?

Anmäl
2019-12-18 19:17 #39 av: ipopuma

#38 tänker på din uppfattning om riesenschnauzer och malle och kan säga att det är sååå beroende på vilken hund du får. Har dock haft turen att nog få det bästa från både malle och riesen ❤️. Dessa raser komplettera varandra superbra. De är olika varandra och är lika bra. Men fler människor kan malle, vilket kan vara positivt. Få kan riesenschnauzer och de flesta "schäfer/malle människor" kan veeeeerkligen inte rasen 😅. De är mjuka och föriga men du måste förstå hur, precis som du måste förstå en bc eller malle tex. Där kan också vara problematiskt att hitta figgar som inte kan riesenschnauzer och gör helt fel 😅.

Dock så är väl rasen mer och mer i framkant och fler lär sig 😁. Båda raserna är heeeelt fantastiska 😍. Själv står jag nog mellan malle eller riesenschnauzer själv vid nästa hund (om jag inte ger upp allt o skaffar bc eller aussie).

En för mig bra riesenschnauzer gör saker sjukt snabbt och lär sig snabbt också OM man väljer från de linjerna. Och en malle kan tänka OM man väljer de linjerna.

Jag har som sagt fått turen med 2 hundar som ger allt de har, där båda inte är stressade, båda tänker där mallen faktiskt sorterar mer och riesenschnauzern försöker och säger du rätt blir det nästan 100% befäst, båda är arbetsnorkomaner, vill mer. Visst har mallen starkare reaktionenär men båda är stabila och nyfikna. 2 superhundar som fungerar på 2 olika sätt 😍

Riesenschnauzern har nog lättare för spåret rent generellt men mallen /hh kan du nog få mer hjälp med 😁.

Anmäl
2019-12-18 19:18 #40 av: ipopuma

Och släng in en dvärg och du har en perfekt trio 😜

Anmäl
2019-12-18 20:10 #41 av: monstermash

Nu har hunden vaknat flera nätter i rad och velat ut och kissa, trots nattkiss precis innan läggdags. Jag är redan trött dygnet runt och att inte kunna somna om på nätterna hjälper verkligen inte. Oberörd

Vill du se valpbilder så titta gärna på min instagram.

Anmäl
2019-12-20 19:42 #42 av: Sugar Mist

Piercade näsan x2 idag... Känner att jag behövde göra något rebelliskt innan vi kommer till det årtiondet jag ska vara ”vuxen”

-

Anmäl
2019-12-21 12:55 #43 av: Jazzyjeff

SEMESTER! 

Anmäl
2019-12-25 06:53 #44 av: Turast

Känns typ o amazing att vara ledig 2 nätter i rad, har liksom en natt kvar ledig men känns som jag ska jobba 😌

Peace out~    - Turast

Anmäl
2019-12-27 00:27 #45 av: ipopuma

Seriöst kan inte sova för jag har denna tanke, Om jag skulle mot min förmodan skaffa en valp i framtiden, skulle det vara riesenschnauzer eller malle? Eller ngt annat typ bc eller aussie. Men då är det för att jag vill bo å gård och köra bruks och lydnad. Så om det står mellan riesenschnauzer och malle, vad hade jag tagit? Om jag vill ha riesenschnauzer vill jag ha puma linjer i den. Kommer jag ens hitta det?

Anmäl
2019-12-27 09:04 #46 av: Turast

Äntligen snöar det här, håller tummarna för att det blir en riktig vargavinter 😍

Peace out~    - Turast

Anmäl
2019-12-27 12:16 #47 av: Turast

Stackars lilla fina lilla vän. Hatar att ta beslut om avlivning, så jävla tungt. Varför nu när sambon rest bort också? Jag orkar inte

Peace out~    - Turast

Anmäl
2019-12-28 10:19 #48 av: Frida B

#45 aussie, såklart ;)

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2019-12-29 21:32 #49 av: tiger tok

Ibland är han så klockren, min gris. Han är ju ganska miljöstark, men idag var det så tydligt.

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2019-12-30 00:01 #50 av: Turast

Jag har sån sjuk ångest. Tänk om du hade gått att fixa, tänk om du inte behövt dö? Man lider inte som död, men allt gick så fort. Jag vet inte om jag valde rätt och ångern äter mig inifrån

Peace out~    - Turast

Anmäl
2019-12-30 22:16 #51 av: ipopuma

Jag hatar att våra hundar inte bara kan få vara friska, glada och leva tills de är 50år?

Anmäl
2019-12-31 10:31 #52 av: Majken!

Gott nytt år!

Anmäl
2019-12-31 12:43 #53 av: CayKantos

Tänka sig. Apan gav mig nyårspresent i form av 10min gosetid😂 amazin!

Anmäl
2020-01-01 16:31 #54 av: Frida B

Gott nytt år alla! Låt 2020 bli ett svinbra år :D

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2020-01-06 14:02 #55 av: monstermash

Måste beställa nytt foder och ska testa spannmålsfritt, men kan inte bestämma mig om jag ska ta acana eller magnussons... blir galen. 

Anmäl
2020-01-06 14:27 #56 av: Sugar Mist

#55 Mina hundar har stått på båda två, avföringen är väldigt väldigt ljus och mjuk på magnusson jämfört med acana där den är mörk och hård, annars har jag inte märkt någon större skillnad

-

Anmäl
2020-01-06 15:03 #57 av: Garm

#55 Jag säger samma som #56. Enda skillnaden är avföringen, som var/är precis så som beskrevs i dennas inlägg.

Anmäl
2020-01-06 21:16 #58 av: Jojaton

Hur mycket extra-grejer har ni i era hundförsäkringar? Alltså extra rehab/medicin, användbarhet, avels osv. Vilka och varför? :)

Johanna - @mysheltiesam

Anmäl
2020-01-06 23:02 #59 av: monstermash

#56 & #57 Yes, magnusson får det bli. Var ni nöjda i övrigt med fodret? Det är väl bättre med ljus och mjuk avf än hård och mörk eller tänker jag i nattmössan nu?

#58 Jag har livförsäkring, rehab och medicin i min, fortsatte med samma som uppfödaren hade men better safe then sorry.  

Anmäl
2020-01-07 00:08 #60 av: Garm

#59 Jag var nöjd med Acana, men bytte till Magnussons ändå pga ett par anledningar. Är nöjd med Magnussons också. Bra pris och bra ingredienser bidrog bland annat till varför jag testade byta.
Det beror på hur hård avföringen är, skulle jag vilja säga. Jag tyckte avföringen var aningen bättre när hon stod på Acana, men lite mjukare och ljusare avföring är inte dåligt. Inte vad jag vet iaf. Inte så länge det bara är mjukt och inte löst.

Anmäl
2020-01-07 05:49 #61 av: CayKantos

Avföring s#58 jag har livs och stora rehab som inkl typ allt, laser, massage, mm.

Anmäl
2020-01-08 06:03 #62 av: Turast

Typ exakt en vecka efter att min ena katt blev så illa biten av grannens hundar att hon fick avlivas så kom den 3e av mina katter hem efter att ha bott under en annan grannes altan för han tycker inte om hundar (inte mina heller, bott 8 år hos min mormor utan hund). Nyss satt jag, rädda katten och ena hunden i soffan och åt frukost och han bara låg där helt obrytt, det gjorde mig rätt glad. Men han kan gärna få vara livrädd för grannens hundar

Peace out~    - Turast

Anmäl
2020-01-09 09:02 #63 av: ipopuma

När man blir helt nedbruten pga val av utbildning. Läser en superrolig utbildning just nu som jag verkligen jobba med efter examen men problemet är att det svinsvårt att få jobb. Funderar då att läsa högskoleingenjör efter kandidaten, skippa csn nu så jag kan spara det till master. Vet inte vad jag ska göra 😅

Anmäl
2020-01-29 04:26 #64 av: Turast

Ägarna till ena hunden som bet Skruttis så illa att hon fick avlivas kanske ska flytta i sommar. Känns både skönt och inte skönt för det är trevliga grannar liksom, men skönt för varje gång jag ser hunden kan jag inte hjälpa att se Skruttis sista ögonblick

Peace out~    - Turast

Anmäl
2020-02-18 00:19 #65 av: soozen

Mellanvalp! En såndär valp man skaffar emellan de man egentligen ska ha.
Sitter med en 11 månaders tonåring så jag borde ju knappt vilja se åt en valp ännu, men jaa 😁
Tonåringen är nästan precis vad jag ville ha, men det är två år sedan hon planerades och började väntas på och mycket hinner hända på två år. Som till exempel att jag fastnat riktigt ordentligt i agilityträsket 🙈 och tonåringen har inte riktigt fysiken för seriös agility tycker jag. Hon är för stor helt enkelt.
Min nuvarande agilityhund blir 5 år i vår och om jag inte skaffar en till agilityhund inom de närmsta åren kommer hon att hinna gå i pension innan nästa kommer ut på tävlingsbanorna. Och att inte ha någon tävlingshund låter ju som tortyr.
Det var ju en till racerschapendoes jag skulle ha som nästa agilityhund men att ha en tonårig brukshund och en racerschappisvalp samtidigt... Nja.
Så då kan jag ju skaffa en mellanvalp typ i år istället! En sidekick. Någonting mindre krävande än en schappis men som jag ändå kan tävla agility med framgångsrikt. Typ en... Havanaise? Rysk bolonka? 😁
Nä, riktigt frisk kan man ju inte vara... 🙈 Eller?

Anmäl
2020-02-18 16:15 #66 av: Turast

Kickbike var fan det bästa köpet jag gjort. Marcie blir typ sur de dagar hon inte får dra och steppar när man tar fram dragselen 😂 Jamie får springa bredvid och det tycker han är mysigt, är så lättad att han inte haft problem med armbågarna på flera år och han har fått fina muskler 😍

Peace out~    - Turast

Anmäl
2020-02-19 05:05 #67 av: Ambrose

#66 Kickbike är typ bland det roligaste som finns 😍
Körde med Dobbisen jag hade. Naturbegåvning! Vi bara flög fram längs stigarna!
Tills dess att hon såg en annan hund.... då drogs man av 30kg mördarmaskin... var bara att hoppa av och krama cykeln för bromsarna kunde inte hålla henne...
Nita är inte mycket för drag.. hon drar gärna om någon är framför, men dra för dragandets skull? Nop!
Hoppas nästa hund kanske är lite mer springtokig ;)

Anmäl
2020-02-20 21:22 #68 av: ipopuma

Varför kan inte någon random rik snubbe råka swisha typ några miljoner till mig, men vara så pass rik så hen inte märker det. När jag säger till säger hen "äh behåll dem" o jag bara mange tak, det vill jag gärne ha😂

Anmäl
2020-02-21 11:32 #69 av: Jazzyjeff

Eh okej nu blev jag ju inte mer sugen alls på att köpa kickbike... Det dryga med det är att man inte bor så nära bra "spår" att köra på. Vet inte om det finns nått min hund gillar mer än att få dra, han bara KÖÖÖÖÖÖÖÖÖR.

Anmäl
2020-02-21 14:45 #70 av: CayKantos

Alltså detta 😂 så in i helvete söta, såhär slutade våran fotosession när hundarna hade tröttnat och inte kunde stå emot att busa ist 😂

Vad ska alla hitta på i helgen? Här blir det spår lördag och söndag😁

Anmäl
2020-02-21 14:51 #71 av: Turast

#67 men jaaa det är ju det 😍

Haha som tur är bor jag mitt ute i ingenstans, men marcie skulle nog reagera så om vi träffade grannhunden som är hennes värsta fiende i hela världen (tyckte det var onödigt förut men den hunden åt upp min katt så nu får hon va hur arg hon vill på den 🙈)

Jaa asså nu känns det ju nästan som att jag vill köpa 30 huskys och go nuts 😂

#69 jag kör lite överallt, typ på Stigar i skogen eller små traktorvägar, men vet inte hur du bor. Men känner typ så länge det inte är på asfalt så? Säger som din hund, köööör 😏

Peace out~    - Turast

Anmäl
2020-02-21 14:53 #72 av: Turast

#68 same, skulle vara najs med lite pengar över efter elräkningar och hyra så man kan göra saker annat än att jobba och sova och äta smulor i skafferiet 😬😂

Peace out~    - Turast

Anmäl
2020-02-22 10:53 #73 av: Jazzyjeff

#71 Men stigar i skogen, menar du "stigar-med-rötter-sten-och-klipphäll" ? Det känns något vanskligt med en kickbike..

Klart jag kan ta mig, menar mest att det blir till att packa med kickbike på taket av bilen varje gång, så lär scouta ut några riktigt bra stigar först då så det inte är en upptäcktsfärd varje gång.

Plus att jag har haft oförutsedda avgifter på typ 5-7000 extra varje månad nu senaste halvåret nästan, så ekonomin känns inte helt tillåtande att köpa en cykel för typ den summan riktigt än :S

Anmäl
2020-02-22 15:58 #74 av: Frida B

Första dagen på helgkurs. Fasen vad nöjd jag är! Fått massa verktyg och bra tankar i fotgåendet, fokusbubbla och lite apporteringstips. För första gången i år är jag på riktigt glad i att träna hund!

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2020-02-22 16:14 #75 av: CayKantos

#74 kul, hoppas ni kan hålla känslan! Vem kursar du för?

Anmäl
2020-02-23 02:41 #76 av: Turast

#73 hos mig förekommer rötter och stenar, men mest skogsunderlag iof 🤔
Ah jo det är ju lite segt att behöva åka iväg varje gång..

Peace out~    - Turast

Anmäl
2020-02-23 08:56 #77 av: Frida B

#75 det har jag sagt till dig på insta ju... 😂

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2020-02-23 12:01 #78 av: ipopuma

#72 men ja typ!

Anmäl
2020-02-23 12:02 #79 av: ipopuma

Så att man kan typ behandla sin egna kropp och inte bara hundarnas 🤷‍♀️. Bara kunna ta en etta nära universitet!

Anmäl
2020-02-24 10:38 #80 av: Jojaton

Hoppas jag inte jinxar något nu, men har nog lyckats få ytterligare en morgontrött hund 🙏🏼 Hon sover utan problem till 9-10 om hon får (behöver bara ut och kissa en snabbis runt 5-6) I morse ville hon inte ens gå upp ur sängen! Vi sov till 9.30 och hon la sig demonstrativt ner i sovställning när jag gick upp, och kom inte ut förrens jag började fixa med deras frukost 😂 Har föreläsning nu och hon har somnat om, bästa lilla valpis 🥰

Johanna - @mysheltiesam

Anmäl
2020-02-25 21:40 #81 av: CayKantos

Andra som har varit ute och tränat i det fina vädret? Bjuder på denna
🙈😂 SOUND ON 🔊

Träningen gick förövrigt helt kalas för dom som undrar 🤣👏

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.