Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 836 ggr
rebelred
2019-12-03 20:13

Vilken mat äter er hund?

Vilket foder ger ni er hundar (eller hundar), och varför? Vad undviker ni när ni letar efter foder, innehållsmässigt och näringsmässigt? Vad är, enligt er, det värsta samt bästa fodret? Föredrar ni torrfoder eller blötfoder, varför? 

Skriver ett skolarbete om hundmat, vill gärna ha andras insikter eftersom jag själv inte har hund just nu och då inte själv kan säga varför min hund får den maten den får och varför :)

Annons:
flocken
2019-12-03 20:50
#1

Just nu färskfoder Halla valp. Vi ska gå över till fodax. Just bara för att de inte är i korvar utan " block ". Vi har haft fodax till andra hundar o varit super nöjda. Men de har inte valp foder så fick ta något annat innan.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

zlarviig
2019-12-03 20:54
#2

Min gamla hund får Pure natural grain free med lax och forell (torrfoder). Hon får det eftersom hon är allergisk mot spannmål och det är spannmålsfritt. Sedan är det inga konstiga ingredienser i som man inte vet vad det är. Det är även det enda fodret vi vågar ge eftersom hon har så känslig mage. Min valp får Acana puppy small breed (torrfoder) eftersom det är hög kötthalt och spannmålsfritt. Båda får även färska kycklingvingar och annat kött ibland samt Bozita blötmat, även det för att det är hög kötthalt och spannmålsfritt. Som synes så undviker jag spannmål och annat som används för utfyllnad, samt konstiga ingredienser jag inte känner igen. Jag försöker ge det med så hög kötthalt som möjligt, hade gärna Barfat om det gick (dvs rått kött, ben, inälvor och grönsaker) för att ge så naturlig mat som möjligt.

[QASIK]
2019-12-03 20:57
#3

Min snart 12-åring får i första hand Metabolic. Grymt bra mat för henne då den lilla latmasken väldigt lätt går upp i vikt.

Changrila
2019-12-03 21:26
#4

Jag ger allt möjligt så länge det är rått. Blandar barf och färskfoder av alla möjliga sorter. Undviker dock kyckling, gris, odlad lax samt icke-nordiskt kött. Att jag ger det är helt enkelt för att jag upplever att det är vad hundarna mår absolut bäst av att äta.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Lona
2019-12-03 23:28
#5

Mina får Brit Premium torrfoder, lightvarianten med kalkon. De funkar bra på det, faktum är att av diverse olika foder (både torr- och färskfoder) så funkar de bäst på ett torrfoder med spannmål.
Jag är definitivt inte övertygad om att potatis, baljväxter och diverse annat mojs som är i de spannmålsfria torrfodren är bättre än spannmål, snarare tvärtom. 
Dessutom får de diverse köttiga ben men inte varje dag.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CayKantos
2019-12-03 23:40
#6

Jag (och hunden) föredrwr färskfoder men tyvärr har dom ej märket jag gillsr här Har letat hur länge som helst för ett torrfoder som funkar för apan. Han är inte känslig eller nåt, men han tog inte upp ngn näring, han gick ner i vikt och sket högar. Endaste som vi har testat som har funkat är Robur (men det slutade hsn äts) och Nutrima. Numera äter hsn Nutrima sport om jsg intr får tag på Pondus. Jag försöker köpa svenskt men inget svenskt torrfoder har funkat. Men viktigast är ju att apan mår bra 🥰

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Upp till toppen
Annons: