Annons:
Etikettövrigt
Läst 722 ggr
Bubbelgum_lover
2019-11-25 21:55

Hund aggressiv

Hej! Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 7månader och min hund har alltid funnits i bilden. Men på senaste 2 veckorna har hon börjat bli väldigt arg men bara mot min pojkvän. Han kan kittla mig och hon blir arg på riktigt och morrar och gör utfall. Samt när vi har sex, jag kittlar honom osv. Så fort hon ser att jag reagerar spelar ingen roll om reaktionen från mig är positiv elr negativ hon blir arg på honom. Jag vet inte vad felet är? Hon löpte första gången augusti- september. Hon har alltid varit väldigt trogen och velat beskydda mig då hon är väldigt beroende samt beskyddande mot mig. Vad kan detta bero på? Kan även tillägga att hon gärna biter sönder gossedjur samt håller på att krafsa och bädda i min säng vilket hon aldrig förr gjort. Vad äre för fel på min älskade tjej?

Annons:
kinjelooo
2019-11-26 07:50
#1

Begränsa hunden med kompostgaller i de situationerna. Hon ska inte behöva vara med om hon inte kan hantera detta. Det kan räcka med en period av begränsning för en hund att lära sig att den inte behöver ingripa, att det inte är något att lägga energi på. Göra sönder gosedjur gör många hundar och det är inte alls konstigt. De är rovdjur och att slita isär saker är en del av jakt/födobeteende. Krafsandet och bäddandet kan vara skendräktighet, det kan hålla sig i ett par månader efter löp.

Fridaaaa
2019-11-26 11:49
#2

KOllat upp så hon inte har ont någonstanns eller fel  på synen?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hornslandet
2019-11-26 13:25
#3

Kan också vara värt att tänka över om hon har lite väl mycket överskottsenergi som bara gör det hela svårare. Testa se till att hon får mer aktivitet också så hon kan vara mer trött och vilja chilla sen när ni vill umgås utan henne.

I övrigt ja, separera henne från er om så krävs i de situationerna. Det är bra oavsett att träna på att hunden ska kunna sitta en bit ifrån en bakom ett galler tex och klara av det.

Tror även sånt där bör bli bättre om ni båda har en bra relation med hunden. Hon ska inte behöva känna sig obekväm med att ni umgås om hon ser er bägge som familj.

Upp till toppen
Annons: