Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1289 ggr
Hejsansvejsan1237
11/21/19, 8:32 PM

Hjälp med övertalning!!

Jag är en väldigt hundvan tjej och vi har en hund som min mamma har haft i några år. Mina föräldrar är skilda och skulle vilja ha en helt egen hund. Men mamma tycker det är onödigt eftersom vi redan har en. Jag har det lite jobbigt nu i skolan och behöver något nytt projekt. Mamma vill jätte gärna ha ny hund och båda kan ha med den till jobbet. Jag har valt en hundras som passar min livsmiljö. Jag ser möjligheterna och löser problemen själv, men hur ska jag övertala båda på ett snyggt sätt?

Annons:
MonicaLagerquist
11/21/19, 8:48 PM
#1

Föräldrar ska inte övertalas.Vänta tills dess du har eget boende och egen ekonomi.

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
11/21/19, 9:14 PM
#2

Visst kan man övertala dom. Det var så jag fick min ponny när jag var ung. 😃
Hade försökt att övertala min pappa och så en dag när han var på väldigt bra humör så tog jag upp det igen och han sa ja. Vilken lycka! Hoppas du får din hund.

Lona
11/21/19, 9:16 PM
#3

TS, hur gammal är du?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
11/21/19, 9:20 PM
#4

Försök inte övertala. 
Eftersom du bor hemma = din mamma som bestämmer när du är där. Antar att du är mindreårig och då har din mamma ansvaret.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Turast
11/22/19, 4:40 AM
#5

Din mamma säger att det är onödigt, men vill jättegärna ha en till hund?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

MyCola
11/22/19, 10:33 AM
#6

Såg att du skrev att dina syskon uppfostrade er nuvarande Bichon Frisé dåligt, att den är aggressiv, bortskämd och introvert. Jag skulle nog jobba på denna hundens problem innan jag funderade på att skaffa en ny hund om jag var i den situationen.

Som jag uppfattar det är dina syskon unga och inte hundvana, därav deras beteende mot hunden. Varför då sätta en till hund i ett sådant hem istället för att hjälpa er nuvarande?

Jag tycker er Bichon Frisé kan vara ett projekt du kan jobba med. Att få träna och jobba med en sådan hund skulle jag se som en möjlighet. Dels skulle er nuvarande hund må mycket bättre, och du skulle få lite kött på benen tills att du skaffar en egen hund.

Annons:
Draken
11/23/19, 11:52 AM
#7

Mamma tycker det är onödigt, men vill gärna ha en till hund ? Låter väldigt konstigt.

Håller med övriga, föräldrar skall inte övertalas att köpa en till hund, hur det är är, så är du förmodligen underårig och då är det din mammas ansvar. Ett ansvar som hon öppenbarligen inte vill ta just nu, eftersom hon säger att det är onödigt.

Jobba hellre med den hund ni har, om den är så problematisk.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: