Är det någon som har tips på hur jag får min 6 månaders lilla blandras hund att tagga ner när vi befinner oss i trapphuset. Han vaktar och skäller och skrämmer folk när vi är påväg in och ut. Han roar sig också med att försöka lyssna in om det är någon där ute och skäller mer än gärna när han hör något när han är inne i lägenheten :( . Han är otroligt full med energi just nu och är ständigt uttråkad. Jag pendlar mellan att tro att han behöver mer passivitets träning, eller aktiveras mer. Men det lutar nog åt passivitet... för jag ägnar mycket tid till honom då jag jobbar hemifrån och har tid att träna och vara ute med honom flera timmar på dagarna. I de flesta situationer kan jag lugna honom. Men just i trapphuset får jag ingen kontakt med honom. Jag hinner inte stoppa utfallen och jag lyckas inte bryta. Det är inget aggressivt skällande utan upphetsning, vakt och lek i en salig blandning. Han intresserar sig inte för godis, så jag kan inte avleda honom på det sättet...eller rättare. Jag har inte hittat något som känns mer kul/belönande för honom än att skälla ut våra grannar.