Annons:
Etikettövrigt
Läst 1394 ggr
VampireGirlElvira
2019-11-15 03:23

Varför velar jag fram och tillbaka?

Jag har velat fram och tillbaka nu i två timmar OM jag skulle skaffa mig en hund trots alla problem som jag har, och jag har kommit fram till att NEJ, det vill och kan jag inte, oavsett vad mitt hjärna säger.

Kroppen blir bara sämre och sämre, det är därför jag tänkte mig en katt istället.

Men, då kommer detta jädra men ordet, jag vill kunna gå ut på promenader mer, jag vill ha sällskap hemma nu när min jobbar heltid osv osv…

Varför är det så svårt för mig att fatta att jag blir inte bättre?

Det finns inget botemedel för detta jädra syndrom.

Det finns ingen som helst idé att skaffa sig en hund när man sover 14-15 timmar i sträck när man mår som dåligast.

Jag älskar mina djur som jag redan har, och nu kommer detta men igen, men jag vill kunna gå ut med någon som kan få mig att skärpa mig att gå ut på uppfriskande promenader så att jag inte är som en jädra säck potatis här hemma och må ännu sämre medans min man är och jobbar.

En uppdatering till er som inte kommer ihåg alla problem som jag har så har jag Loeys-Dietz Syndrom med en extra ländryggskota som är missbildad, KANSKE eventuellt Skolios, har ej sett röntgenbilderna ännu, får blåmärken lättare nu än tidigare, ledbesvär från h**vetet när det är kyligt ute eller när vädret ändras drastiskt, IBS, och sen nytillkommet in i familjen, hälsporre OCH kristallsjukan.

Välkommen välkommen…. 😡

Sitter bara och tänker på hur livet blir när jag blir 40+ år.

Och 50+, och 60+.

Måste nog försöka sova även om tankarna flyger runt huvudet på mig.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Codswallop
2019-11-15 04:12
#1

Hur känner du inför att vara dagmatte?

hemul
2019-11-15 07:45
#2

Nytillkommet, är det en bäbis?

Ja, eller är tvärtom möjligt? Någon person som skulle kunna tänka sig att ha hunden en stund då och då och kanske heldag när du mår dålig.

Tror det finns såna. JAG skulle själv kunna tänka mig att ställa upp på de villkoren. Kan inte tänka mig daghund på heltid igen. Man blir så fruktansvärt låst med tider att passa o.s.v. utan att ha så mycket "frihet" med hunden och lönen är skit. Men deltid och lite oregelbundet skulle passa mig bra, särkilt med en ung och pigg hund så det blir lite drag uner galoscherna.

Är du med i någon förening eller eller stödgrupp? Kan finnas folk i liknande situationer som också suktar efter hund,men inte klarar hund på heltid som kan tänka sig att vara stödmatte/-husse.

hemul
2019-11-15 07:47
#3

Förresten är det inte alls konstigt att du velar. Jag har gjort likadant. Har också begränsad fysisk kapacitet och velade många år p.g.a. det. När jag till slut bestämde mig för att jag klarade av det gick det åt skogen ändå (och fortsätter göra) p.g.a. yttre omständigheter. Men jag hoppas fortfarande att det ska bli möjligt innan det är för sent, d.v.s. jag blir för gammal, i.v.f. för en aktiv ras.

Herveaux
2019-11-15 09:36
#4

Jag tycker du är väldigt klok och osjälvisk som velar och faktiskt tänker efter.
Att dessutom lyckas få förnuftet att överrösta vad hjärtat säger, det är en bedrift bara det. 🤗

Så här hade jag resonerat. Tror jag. 
Det hade känts bättre för mig att få låna hem någon annans hund under mina bra dagar än att ha stressen och det dåliga samvetet att lämna bort eller få hjälp med min hund under mina sämre dagar. 

Tycker du om att vara social och träffa folk? 
Finns säkert fler som söker promenadsällskap som dessutom har hund som kan peppa dig att hänga med ut på promenader. 
Förstår dock om det inte är samma sak som att ta sig ut själv med en egen hund. 

Vad har du för andra djur hemma? Jag har minne som en… jag-vet-inte-vad. 😞


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
2019-11-15 12:13
#5

Ja, att vara någon form av hundpassare tänkte jag också på. En del hundar behöver ju främst sällskap och kanske inte så mycket egentlig motion när ägaren jobbar, att passa en sån kanske vore något? Så kan ni göra mer de dagar du mår bra, annars så blir den aktiverad av sin ägare. Jag hade varit själaglad åt den typen av dagmatte till min förra hund som hade separationsångest. Hur ställer sig din man till det här med hund? Är han lika intresserad eller blir det mest din hund? Jag tänkte han kanske stå för merparten av motion och aktivering de perioder du inte klarar det men det är ju inte juste mot någon av er om han inte är lika engagerad. Sen finns det ju äldre hundar som behöver ett nytt hem och som inte kräver så mycket. Vår pensionerade jaktlabbe som har artros lite här och var skulle älskat att ligga på soffan med matte hela dagarna, gå någon promenad och kanske köra lite apportering när allt känns bra. Jag tror att det finns alternativa lösningar men det gäller ju att hitta det upplägg som passar bäst. Jag håller med hemul, det är bra att du funderar och "velar" för det ÄR ett stort ansvar att skaffa hund. Och ärligt talat, men får ju försöka se kanske 12-15 år framåt i tiden om man har tur - som jag förstår det så försämras du? Jag har ingen som helst erfarenhet av LDS men min partner har MS som ju också är en progressiv sjukdom som påverkar ork och förmåga att röra sig. Att skaffa egen hund hade inte varit ett realistiskt alternativ för honom, däremot så är han en bra extrahusse till mina.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

VampireGirlElvira
2019-11-15 17:40
#6

En tråkig nyhet för er alla.

Min ena tamråtta Frodo dog i min famn tidigare idag, så jag kommer inte vara ute på några dagar.

Jag är så förkrossad att jag är så trött på att möta döden hela tiden när man har smådjur.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Herveaux
2019-11-15 17:43
#7

#6 Beklagar sorgen!🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
2019-11-15 17:58
#8

Beklagar sorgen, ta hand om dig! Rip Frodo 💕


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
2019-11-15 21:23
#9

Beklagar.

Inge djur lever länge nog. Man får skaffa papegoja eller kanske en elefant.

DonQuijote
2019-11-16 14:23
#10

äsch, folk i permobil har hund. Du kanske inte ska skaffa dig en aktiv och sportig hund utan satsa på en som kommer vara nöjd med trick och att springa lös lite varje dag?

VampireGirlElvira
2019-11-19 09:32
#11

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Honestyisdead
2019-11-19 20:02
#12

#10 Nu är det ju inte det som är svårigheten här utan att alls gå ut när man har som mest ont. För ut måste en hund oavsett hur man än mår. Och långt ifrån alla hundar kan hålla sig 14-15 timmar. Tycker ts är klok som inser att det inte hade varit snällt mot en hund. #11 Beklagar sorgen.

Upp till toppen
Annons: