Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 616 ggr
Anne.K
10/24/19, 4:40 PM

Tips på bra läderkoppel?

Hej!

Det börjar bli dags att införskaffa nytt läderkoppel till min hund. Den nuvarande börjar bli slitet med sprickor så jag har fått börja använda mina reservkoppel som jag inte trivs lika bra med, då jag inte riktigt litar på säkerheten längre med mitt läderkoppel. 

Så jag vill ha tips på vart man får tag på läderkoppel av bra kvalité som håller för en schäferblandning. Vill inte köpa något som inte kommer hålla, utan det ska ju gärna kunna hålla några år framöver. 
Önskad längd: 180 cm som minimum. 

Har vart så nöjd med nuvarande koppel, men eftersom den följt med hunden (omplaceringshund) så vet jag inte vart den är köpt någonstans. Så hoppas på att kunna hitta något liknande av likvärdig kvalité. 

Det är en djungel bland alla läderkoppel och jag har ingen aning hur man ska riktigt veta om det är bra eller dåligt koppel som man tittar på i affärerna/online ?

Så hoppas på att nån här inne kanske kan guida mig rätt. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Majken!
10/24/19, 5:24 PM
#1

Köper mina från Sadelmakaren.

kinjelooo
10/24/19, 8:59 PM
#2

Jag köpte ett på ca 240cm från Alac. Väldigt mjukt och följsamt läder. Vet inte hur hållbarheten på haken är dock, då jag byter till en säkrare variant från Biltema.

kinjelooo
10/24/19, 8:59 PM
#3

Jag köpte ett på ca 240cm från Alac. Väldigt mjukt och följsamt läder. Vet inte hur hållbarheten på haken är dock, då jag byter till en säkrare variant från Biltema.

Upp till toppen
Annons: