Annons:
Etiketthälsa
Läst 1626 ggr
labradoodle
2019-10-23 09:01

Artros - Nutrolin Hip & Joint?

Hej,

Min hund hade lite hälta på ena frambenet i somras, och veterinären konstaterade lätt artros i armbågslederna. Hon rekommenderade tillskott av glukosamin vilket han fått sedan dess. Han är snart 6 år.

Nu upplever jag att han går aningen stelt med ena benet igen. Läste på om Hip & Joint - någon som testat det, eller har något annat tillskott att rekommendera?

Och ni som haft hundar med artros, vilken typ av rehab har ni satsat på?

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
Sindri
2019-10-23 09:15
#1

Hästar ger man MSM mot artros och andra ledbesvär.  Såna specialpreparat med sådan namn brukar var väldigt dyra. Vi äter själva MSM som är för häst och hund, billigt pulver som fungerar lika bra och är lika rent.

Sabah
2019-10-23 10:14
#2

Jag har inte provat den produkten men jag kan tänka mig att den är bra med det innehållet. MSM, glukosamin och kondroitinsulfat (benäms ofta som hyaluronsyra) är kroppsegna ämnen som behövs för att lederna ska fungera opimalt. Vid ledproblem är det brist på dessa och man kan precis som du testat att ge tillskott på något av ämnena och det kanske räcker men när du upplever att hunden går stelt igen kan du ge kondroitinsulfat/hyaluronsyra istället eller i kombination med glukosamin om du vill testa vart och ett ämne, annars tror jag att det är en bra produkt för ändamålet där du har en bra sammansättning av de ämnen som är aktuella. Lycka till! 🙂


💖🧡💛💚💙💜

Jenniefer
2019-11-07 22:22
#3

Jag ger min hund som har artros på alla benen Hyaluron 365 samt ett foder för hundar med sämre leder. Just Hyaluron 365 innehåller de mesta som lederna behöver och lite till och det är smidigt att ha allt i samma förpackning. Funkar utmärkt för min hund samt mormors gamla gosse. Jag skulle rekommendera simning som rehab men det finns även massage osv man också kan satsa på och som man kan göra själv. Ett annat tips är att försöka se till att hundens ben/leder inte blir kalla ute eller får utstå för stora temperatur skillnader då de kan för hundar med artros skapa stelhet och smärta. Det skiljer sig säkert från individ till individ och pälskvalite osv men det är ett bra tips. 😊 Lycka till!

Changrila
2019-11-08 17:07
#4

Utöver ett bra tillskott (vilket som fungerar bäst är individuellt, mina artroshundar har fått glucosamin från Biopet) så finns det mycket man kan göra för att se till att artrosen inte förvärras. Med hjälp av bra stretching så att hunden är bra i hela kroppen och belastar allt jämnt och sedan ledmobiliseringsövningar för de drabbade lederna så kan man få stor skillnad åt det bra hållet. Är du intresserad av det så skulle jag rekommendera dig att åka till Små & Stora tassar, där får du lära dig precis sådant, anpassat för just din hund.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Upp till toppen
Annons: