Annons:
Etikettövrigt
Läst 938 ggr
Tant Grön
2019-09-23 13:32

Kantarellhundar

Har ni lärt hunden att leta kantareller? Önskar nu i helgen att jag haft en kantarellhund.

Annons:
Fågelhundsmatte
2019-09-23 15:14
#1

Ja. Jag har kurser i kantarellsök.

Cireea
2019-09-23 15:18
#2

Jag hade velat lära mina hundar att söka bland annat kantareller, men jag vet bara inte hur jag ska gå till väga för att lära dom. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elsis matte
2019-09-23 16:01
#3

Jag har tränat tre olika hundar, två lyckades aldrig hitta "riktiga" kantareller. Den tredje däremot, hon var en naturbegåvning och trots bara lite grundträning (här är en kantarell, du får en godbit) så började hon spontant liggmarkera fynd när vi var ute i skogen!

Duvethon
2019-09-23 16:36
#4

Jag har lärt min hund att söka kantareller inomhus :) har dock inte påbörjat träningen utomhus än.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

frijoh
2019-09-23 21:28
#5

Jag har lärt min hund att söka kantareller 😍, hon är grym på det också. Hon är lite ”för bra” tyvärr. Har hänt att när vi sprungit intervaller på grusväg med dragsele och allt, så har hon flera gånger lagt sig ner och markerat kantareller i diket, hahahahahah, inte direkt önskvärt 😅. Jag belönar givetvis inte det men så fort hon får in kantarelldoften i nosen så blir hon galen.

Tant Grön
2019-09-23 21:55
#6

Åh, tänk om man kunde hyra en sån hund. 😃😍

Annons:
Upp till toppen
Annons: