Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1780 ggr
Zadeira
9/22/19, 9:18 PM

Hur Halloween-klär du hunden?

Halloween är min favorittid på året, och jag har nu börjat fundera på att klä ut daghunden som är hos mig då. Söker lite inspiration. Hur brukar ni klä ut era hundar?

Har ni något tips på bra webshop med roliga utklädning till hunden (behöver inte vara enbart halloweentema).

Annons:
Sindri
9/22/19, 11:41 PM
#1

Nu kommer jag lite surt här och undrar om det verkligen är etiskt och god djurvård att klä ut sina djur? Skulle aldrig komma på tanken själv.
Är det dessutom inte din egen hund bör du nog tänka dig för. Jag skulle aldrig lämna bort ett djur till någon som gjorde så.

Sugar Mist
9/23/19, 7:49 AM
#2

#1 Ja hunden kommer ju må SÅ DÅLIGT av att ha en utstyrsel på sig. Borderline abuse. TS hör med ägaren, och är hon ok med det så kan du ju kolla pinterest och liknande.

-

CayKantos
9/23/19, 9:07 AM
#3

#1 Tycker det beror på hunden jag gillar inte folk som klär upp sina hundar varje dag och ska hålla på att bära runt dom som en ersättning för barn. Men att göra det ibland för att det är kul ser jag inget fel på. Jag brukar sätts på ett slips eller bowtie på apan när vi ska till viktiga saker eller möta ny dagmatte 😇🥰 tycker det är lite kul grej och han tar koll skada 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zadeira
9/23/19, 10:24 AM
#4

#1 Jag kan inte se att det skulle skada att klä ut hunden en gång. Han går med täcke när det är kallt och är van vid kläder, brukar ex vara jultomte till julen osv (hos sin ägare). Jag kommer självklart inte klä honom i något som skadar eller är besvärligt för honom. Ägaren gör det själv kring högtider, så han har inga problem med att hunden får vara utklädd en stund hemma hos mig med.

Alla: jag har pratat med ägaren och om jag vill får jag gärna klä hunden i något om jag hittar något, typ en tröja/täcke med halloween-mönster eller så, bowtie runt halsen. Kommer självklart inte klä hunden i något obekvämt eller besvärligt för hunden, och han kommer inte ha det hela dagen.

Duvethon
9/23/19, 11:34 AM
#5

Har en humlakostym köpt på Rusta för 49kr. Han blir jätteglad när man tar fram den! Tvivlar på att en hund lider av att ha på sig en kostym, under ett tillfälle, på ett år…… haha

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Lona
9/23/19, 12:16 PM
#6

#5, Bild, please! 😁 Lite OT men mina har glitter resp tomteluva på Lucia, Nikka har även ett tärnljus som hon kan bära i munnen men jag blev lite nojig eftersom det är ett batteri i och inte avsett för labradormunnar. På jul har de varsitt "halsband" i textil som det står "God Jul" på. Egentligen avsedda för julostar men gör sig fint på hundar med. 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Fridaaaa
9/23/19, 12:40 PM
#7

#1 Ber dig sluta med den attityden samt att sluta försöka skuldbelägga medlemmar. OK att du tycker en sak men allt behöver inte skrivas så vi stoppar här / mod

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zadeira
9/23/19, 8:23 PM
#9

#8 De är så himla roliga, de där spindeldräkterna. Däremot inte helt säker på om hunden hade varit bekväm med en sån, de är lite väl "klumpiga".

Lona
9/24/19, 9:33 PM
#10

#9, Jo, men vad man hade garvat!😂
EN gång om året hade jag banne mig kunnat "tvinga" min hund att ha en sån, förutsatt att den inte var rädd förstås.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Zadeira
9/25/19, 8:03 AM
#11

#10 Ja verkligen! Har sett nåt klipp på youtube där folk blir både skrämda och skrattar av  hundar klädda så.

Hade det varit min egen hund hade jag nog inte tvekat.

Upp till toppen
Annons: