Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 851 ggr
jsanden
2019-09-22 20:28

Brit Care

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hund som just nu äter Carrier lamm och ris, men tycker inte hon har så fast avföring så funderar på att pröva något nytt. Hon har ätit Eukanuba lamm och ris förut också. Tycker ni Brit Care är ett bra foder? Jag är inte så duktig på innehållsförteckning på foder, så tänkte jag frågar om hjälp här. Funderade i så fall på lamm och ris eller lax och potatis. Vilken föredrar ni? Kan tillägga att hon har lite känslig hud också. Skickar med bilder på innehållsförteckning på de två olika forderna :)

Annons:
jsanden
2019-09-22 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Såg nu att bara en av bilderna kom med så postar andra här i kommentarerna.

jsanden
2019-09-22 20:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kan den här även vara något?

Sugar Mist
2019-09-22 21:03
#3

Brit care överlag är ett bra foder, har hon lite känslig hud hade jag gett lax och potatis, har hon känslig mage och hud hade jag gett den som är för känsliga magar, vilket är den med hjort och potatis :)

-

jsanden
2019-09-22 21:13
#4

#3 Tack! Ja lutar faktiskt mot den med hjort och potatis, så får nog pröva den :)

CayKantos
2019-09-23 09:11
#5

Personligen ratar jag Brit Care då apan åt deras lamm och ris valp foder (testade även andra men minns ej vilka), var jättetunn, fes konstant, bajsade stora högar och sen var jag tvungen o ge typ dubbla mängden, och även där var han smal och revbenen var tydligt framme (och vi tränade eller gjorde inget speciellt, han fick tugg och ben utöver maten också, det var väl det enda han faktisk höll i sig…) Sen så är jag ju en förespråkare av närproducerat så mycket det går, men det är skita vårt med torrfodee

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
2019-09-23 09:27
#6

#5 För att ge ytterligare ett perspektiv så år Brit Care’s endurance-foder det ensa som fick min supertunna bc och min supertunna aussie att gå upp och hålla vikten :) Foder är ju högst individuellt och alla foder fungerar inte på alla hundar helt enkelt :)

-

Annons:
Lona
2019-09-23 11:59
#7

#6, Ja, det är lite fascinerande hur olika hundarna funkar när de "borde" kunna ha samma foder. Jag bytte foder på mina två för ett tag sedan, båda funkar fint på det nya men Charlie bajsar mindre än tidigare och Nikka mer. Det är verkligen en djungel, jag tittar inte så mycket på innehållet längre utan hur hundarna mår på det. Det finns förstås vissa foder som jag aldrig skulle ge men det har inte enbart med innehållet att göra.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CayKantos
2019-09-23 14:09
#8

#6 jodå. Jag gav ju bara MIN erfarenhet ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

jsanden
2019-09-23 14:23
#9

Det är väldigt fascinerande hur olika hundar funkar på samma foder, vilket också gör det så otroligt svårt att hitta rätt foder. Är som en djungel det där :)

Upp till toppen
Annons: